Guest Hubertinus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Momenteel speel ik met de Totem Rainmaker luidsprekers. Ik heb ook de Dynaudio Audience 42 ooit gehad. Op de een of andere manier zit die klank van de Dynaudio in mijn hoofd als een hele prettige klank. Misschien zelfs prettiger dan de Totem. Of zou dat misschien verdr(fr)aaid kunnen zijn in mijn herinnering? Zou een teruggang naar de Dynaudio Audience 52 SE of Focus 140 zinvol zijn? Ik weet ook wel dat ik in feite de enige ben die die vraag kan beantwoorden. Maar toch. Wie kent beide luidsprekers en kan er wat zinnigs over zeggen? @Joopus: even geen Tannoy. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Momenteel speel ik met de Totem Rainmaker luidsprekers. Ik heb ook de Dynaudio Audience 42 ooit gehad. Op de een of andere manier zit die klank van de Dynaudio in mijn hoofd als een hele prettige klank. Misschien zelfs prettiger dan de Totem. Of zou dat mosschien verdr(fr)aaid kunnen zijn in mijn herinnering? Zou een teruggang naar de Dynaudio Audience 52 SE of Focus 140 zinvol zijn? Ik weet ook wel dat ik in feite de enige ben die die vraag kan beantwoorden. Maar toch. Wie kent beide luidsprekers en kan er wat zinnigs over zeggen? @Joopus: even geen Tannoy. Hubertinus Ik vind de kleinere Totems vrij steriel klinken. De Totems op Einstein op de VAD show daarintegen, klonken weer bijzonder goed. De klank van Dynaudio in het algemeen vindt ik wat vriendelijker dan de Totems. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hans, dat de Totems steriel klinken kan ik niet zeggen. Integendeel het is een vol, ietwat warm geluid. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 een rainmaker is in mijn perceptie een monitor. heb je wel eens aan een vloerstaander gedacht?, een vloerstaander geeft in tegenstelling aan een monitor veel meer breedte, diepte, en meer [ground] mee , zodat de totale en emotionele beleving veel groter is........... ik heb zelf ook vaak met monitors gespeeld, maar kon het er nooit mee vinden. dat komt ook mede omdat ik van een GROOT geluid houd. is de audience 122 iets voor jou? deze heb ik in huis gehad, maar prefereerde toch de t..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Audience 122 zou iets kunnen zijn, Joopus! Bedankt voor het meedenken. Omdat ik je bijzondere smaak een beetje heb leren kennen door die buitengewone hoeveelheid postings vind ik het niet gek dat jij Tannooit (meer), prefereert boven welk merk dan ook. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 @Joopus: even geen Tannoy. Hubertinus hey Hubertinus... heb je al aan de Tannoy R3 gedacht dan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 @Karma, ik heb de Sensys DC1 gehad en dat was niet echt positief op de snelheid en de transparantie na. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Audience 122 zou iets kunnen zijn, Joopus! Bedankt voor het meedenken. Omdat ik je bijzondere smaak een beetje heb leren kennen door die buitengewone hoeveelheid postings vind ik het niet gek dat jij Tannooit (meer), prefereert boven welk merk dan ook. Hubertinus ik ben niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Maar even zonder gekheid.... Hubertinus volgens mij zou dit al je tweede speaker wissel op een rij zijn. Volgens mij heeft het geen zin om verder te zoeken met speakers, maar heeft het zin om je set zo te tweaken dat echt alles op zijn plaats valt. Mijn eerste indruk is dus dat je aan de slag moet interlinks, luidsprekerkabels, pole checking, scheiden digitaal en analoog, dempers, etc. etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 @Karma, ik heb de Sensys DC1 gehad en dat was niet echt positief op de snelheid en de transparantie na. Hubertinus dat vind ik een deceptie de eyris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Totem zou inderdaad iets voor jou zijn, Joopus. @Hans, Nu ik er zo over denk. Alle Totem luidsprekers die ik heb gehoord hebben eigenlijk toch wel in grote lijnen hetzelfde geluid. De Rainmaker, Staff, Hawk en Forest. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 een rainmaker is in mijn perceptie een monitor. heb je wel eens aan een vloerstaander gedacht?, een vloerstaander geeft in tegenstelling aan een monitor veel meer breedte, diepte, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Totem zou inderdaad iets voor jou zijn, Joopus. @Hans, Nu ik er zo over denk. Alle Totem luidsprekers die ik heb gehoord hebben eigenlijk toch wel in grote lijnen hetzelfde geluid. De Rainmaker, Staff, Hawk en Forest. Hubertinus Totem Forrest vind ik een juweel, zowel om te horen als te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Momenteel speel ik met de Totem Rainmaker luidsprekers. Ik heb ook de Dynaudio Audience 42 ooit gehad. Op de een of andere manier zit die klank van de Dynaudio in mijn hoofd als een hele prettige klank. Misschien zelfs prettiger dan de Totem. Of zou dat misschien verdr(fr)aaid kunnen zijn in mijn herinnering? Zou een teruggang naar de Dynaudio Audience 52 SE of Focus 140 zinvol zijn? Ik weet ook wel dat ik in feite de enige ben die die vraag kan beantwoorden. Maar toch. Wie kent beide luidsprekers en kan er wat zinnigs over zeggen? @Joopus: even geen Tannoy. Hubertinus Beste Hubertinus, Je zult de Dynaudio's nooit meer vergeten ! Omdat ze rustig klinken , maar toch met pit. Ze hebben een niet upfront, maar toch glas helder dit hebben niet veel luidsprekers , Dynaudio wel. Strak in het laag , maar ze gaan wel diep , ik weet geen nadelen , o ja misschien 1 ze zijn niet super gemakkelijk aan te sturen. Dus wel er iets goeds voor zetten ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Mijn ervaring is dat bij Totem veel meer geluid van de luidsprekers de ruimte in komt t.o.v. Dynaudio. Al zal dit ook wel een combi zijn met welke versterker de luidsprekers aangestuurd worden. De Dynaudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Het is natuurlijk ook met welke aansturing je Totems en Dynaudio's gehoord hebt. Ik vindt de Rega versterkers met de Totems wel combineren. De Totems wat kaal. De Rega's wat warm. Met een versterker zonder (of heel weinig) kleuring denk ik toch eerder aan de Dynaudio. De omschrijving van Haudio dekt heel goed de Dynaudio lading. Wel,.... mits ze op een goede versterker worden aangesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 De Totems wat kaal? Dat begrijp ik niet, Hans. Zoals ik al eerder zei vind ik de Totems eerder wat warm aandoen, met mooie detailering. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Totem zou inderdaad iets voor jou zijn, Joopus. @Hans, Nu ik er zo over denk. Alle Totem luidsprekers die ik heb gehoord hebben eigenlijk toch wel in grote lijnen hetzelfde geluid. De Rainmaker, Staff, Hawk en Forest. Hubertinus Totem Forrest vind ik een juweel, zowel om te horen als te zien. helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooch Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Zowel Dynaudio als Totem maken hele mooie luidsprekers. Toen ik op zoek was naar een andere speaker dan de Monitor Audio Studio 2 SE (zeer fraaie monitorspeakers, alleen ik miste wat laag, maar dat is inherent aan monitorspeakers) heb ik verschillende speakers vergeleken. De speakers moesten matchen met mijn versterker van Meridian 551 en cd speler van Meridian 507. Ik heb toen geluisterd naar o.a. de B&W 703 en naar de Dynaudio Contour S3.4. Maar beide speakers, hoe goed ook, voldeden niet aan mijn verwachtingspatroon. Toen ik de Totem Sttaf hoorde in combinatie met Meridian was ik verkocht. Dit matchte perfect met elkaar. Vervolgens een andere interlink, de Siltech SQ-28 en andere luidsprekerkabel, de Tress en er was een mooi geluidsbeeld ontstaan. Deze is zeer breed en diep en warm van klank. De plaatsing is dus zeer goed. Het hoog is sprankelend en het laag is duidelijk aanwezig, maar zeker niet vermoeiend of overheersend. Kortom, beluister verschillende speakers in combinatie met je beschikbare electronica. Uiteindelijk gaat het om de juiste match en toch ook naar je eigen voorkeur. En de Totem is zeker niet kaal, ga ze zeker eens beluisteren. In combinatie met Meridian is het gewoon top. Groet, Mooch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts