JeroenKV Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? http://www.t-linespeakers.org/tech/filters/passiveHLxo.html De -6db variant lijkt mij wel wat, samen met b.v. een potmeter voor het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Ik zit er aan te denken om tzt eens te experimenteren met een PLLXO voor het laaf-af deel (dus op de mid/hoog speakerdeel) en met de normale (opamps gebaseerde) xover alleen het hoog-af deel te doen (op het laag dus. Ik heb dan wel een 2e orde filter nodig en liefst een die ook werkt op een gebalanceerde aansluiting. Moet nog even uitpluizen hoe je dat doet. 2e order PLLXo en normale 2e order akoestische afval van een gesloten box moeten dan samen een 4e orde filter geven (als tegenhanger voor de 4e orde LR van de actieve xover) Link to comment Share on other sites More sharing options...
J Scholtz Posted 15 november 2005 Report Share Posted 15 november 2005 Heb het wel eens gebruikt voor een subwoofer voor drive inn toepassingen. Werkte prima!! En is snel te veranderen voor elke frequentie. Was in de eerste plaats om kosten te drukken..... en spoel wordt snel duur als er veel vermogen doorheen moet. En dis is lekker simpel op line niveau dus weinig vermogen. enmisschien als bonus dat je eindversterker alleen het het laag maar versterkt. Maar of dat nou ook echt zo veel uitmaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 15 november 2005 Report Share Posted 15 november 2005 Eentijdje terug heeft er in de Hobbyhifi een reeks artikelen gesstaan over actief filteren. Was daar ook niet een passief ontwerp bij van Steinmusic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts