Exile Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Mijn installatie bestaat uit (oa): 1. AV-receiver: Marantz SR-7500 2. DVD HD-recorder: Panasonic DMR-EH50 (nog niet binnen) 3. DVD player: Sony DVP-NS400D 4. CD player: Philips CDC-935. 5. Speakers: Klipsch 35-serie (Surround). Ik moet (3) en (4) op (1) aansluiten, digitaal. Mbt(3): deze moet als zodanig gedefinieerd worden. Gedaan. Mbt(4): kan hier niets over vinden. Kabel: COAX. De receiver (1) blijft evenwel aangeven 'no data', maw er komt geen digitaal signaal door. Analoog werkt wel (alleen voor (4) geprobeerd). Ik zit vast en sta op het moment een mannetje @ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Heb je al een andere kabel uitgeprobeerd? Is het optisch of coax ingang? of beide? Ik kan je ook niet echt helpen, ik speel annaloog! Niemand hear? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Je moet bij de Marantz HT receivers een bepaalde ingang toewijzen. Je doet dat door in het menu te gaan (heb je een TV voor nodig). Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven dat je het knopje DVD op je receiver gevoed wilt zien door de digitale coax ingang nummer 1, of bij het knopje CD speler de analoge ingang nummer 3. In dit menu kun je ook alle instelligen maken voor HT. Tenminste zo werkt het bij mijn SR 9200. Doet ie het niet dan zal die misschien kapot zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exile Posted 23 oktober 2005 Author Report Share Posted 23 oktober 2005 Dank voor de reacties. Het toewijzen op de SR7500 vd digitale ingangen aan CD en DVD heb ik gedaan maar dat lukt niet want er komen er geen data door. Dat suggereert dus dat er iets mankeert aan de instellingen van zowel de CD-player (die ik niet kan instellen op analoog of digitaal) als de DVD-player (die ik wel kan instellen, hetgeen ik ook gedaan heb). ofwel de SR7500 (is gloednieuw, dus kans daarop is zeer klein) of de kabels (maar die zijn ook gloednieuw). Ik haal er wel een mannetje bij. Vraag in de marge: sommigen van jullie (als ook anderen op andere fora) geven er de voorkeur aan de CD-player analoog te verbinden. Hoe verhoudt zich dat in termen van kwaliteit (aangezien ik het zelf niet kan controleren)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minguel Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Exile, Zonde om hiervoor een mannethe te laten komen. Klinkt in mijn oren als een foute instelling of kabel. Zoals Karma aangaf, in het menu van je 7500 aangeven of je de dvd/cd analoog of digtaal wil gaan gebruiken. Als je dat al gedaan hebt en toch die melding krijg, loop het na of je 7500 deze ook heeft vastgehouden in het menu. Ik heb de nu de 8500 (heb de 7400 gehad) en die werken allebei met toewijzing in het menu. PS. Rare vraag, maar je weet het mooit. Je gebruikt toch wel de juiste kabels conform je aanwijzing in het menu? Dus analoog of coax? Heb je wel de juiste aanwijzing gemaakt zoals Karma aangaf? Want volgens mij heeft de 7500 3 x coax en 3 x optische ingangen. Als je per abuis je dvd op 3 aanwijst en hij zit op 4 dan krijg je ook een dergelijke melding. PS. Ben wel nieuwsgierig naar je ervaring met Marantz icm Klipsch. Had zelf ook deze combi maar was daar niet te vreden over. Heb nu een combi van Marantz en Kef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exile Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 Minguel - Ik dacht dat ik dat goed gedaan had maar je brengt mij aan het twijfelen. Coax zit op 1/2/3 en optisch op 4/5/6 staat mij bij. Als ik dat mis heb dan zou ik inderdaad coax op een optische aansluiting hebben willen defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exile Posted 25 oktober 2005 Author Report Share Posted 25 oktober 2005 Guys - Dat was het dus inderdaad: ik had digital willen defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 26 oktober 2005 Report Share Posted 26 oktober 2005 Guys - Dat was het dus inderdaad: ik had digital willen defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts