Guest Kraus vonBentinck Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Tijdens mijjn vakantie las ik in een amerikaanse detective iets over een bepaald persoon, die werd omschreven als "a shady character who owned a Harley Davidson with a Fat Bob gastank". Het was duidelijk dat deze 'creep" nog gevaarlijker was vanwege het bezit van dit lugubere accessoire. Ik had er nog nooit van gehoord en kon er ook achteraf niet veel over terug vinden. Het schijnt dat er in de jaren '80 of daarvoor een "Fat" Bob Harley heeft rondgelopen, die jong gestorven is en bekend stond vanwege zijn muziek(?). Ook is er een club die de nagedachtenis van deze figuur levend wil houden dmv herdenkingsbijeenkomsten. Weet iemand hier iets van en ook natuurlijk of deze Fat Bob de inspiraite is waarnaar de TR draaitafel is vernoemd? Uiterlijk kon ik tussen de benzinetank en de draaitafel weinig overeenkomst ontdekken. Ook ben ik wel benieuwd naar de muziekvoorkeur van Fat Bob Harley. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 En dit was de vrouw van Fat Bob? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 geen prettige reactie, cock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Ik weet wel dat er modellen van Harley Davidson zijn (geweest) die Fat Bob he(et)ten. Maar hoe men aan die naam komt, geen idee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 geen prettige reactie, cock Zware week gehad Eric? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 geen prettige reactie, cock Zware week gehad Eric? Lijkt er meer op dat jij wat te kort komt Waar het hart vol van is ..... Ik weet wel dat er modellen van Harley Davidson zijn (geweest) die Fat Bob he(et)ten. Maar hoe men aan die naam komt, geen idee... De Fat Bob kwam meen ik rond 1980 uit en had idd een karakteristieke benzinetank. De naam is geregistreerd door HD. Volgens mij komt die naam gewoon uit het brein van een reclamejongen en valt er niet meer achter te zoeken Kraus. Het kan natuurlijk dat 1 van de jongens van TR verliefd op dat ding is en die naam heeft overgenomen. Stuur ze eens eem mailtje .... Met ruim 1,3L cilinderinhoud voorwaar geen kleintje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2005 Members Report Share Posted 22 augustus 2005 Vroeger hadden ze bij HD een dubbele tank , 1 deel benzine , het andere deel olie. Later hebben ze van de vorm van deze tank 1 benzinetank gemaakt , om zo grotere afstanden te kunnen rijden. Die tank werd Fat Bob (dikke tank) genoemd. Het eerste HD model (bij mijn weten) met deze tank noemde men voor het gemak dan ook maar Fat Bob... Dat er ook nog een persoon " Fat '' Bob Harley heette , zal ongetwijfeld , maar die had in ieder geval dan niets met HD te maken. Hij zal ongetwijfeld erg dik zijn geweest , maar dat zal dan ook de enigste overeenkomst zijn. Zijn muziek-smaak ? Als ik moet gokken bij een dikke Amerikaan die Bob heet... country , of misschien blues...(hoezo vooroordeel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Lijkt me een logisch verhaal Arden. Wat speurwerk op internet levert allerlei Harleys op die later gemodificeerd zijn met een "Fat Bob" benzinetank. Maar je komt ook ombouwsets tegen met eveneens een klokunit van de "Fat Bob". Dus dat verhaal uit die detective van Kraus over die Harley zal daaraan wel ontleend zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 "The famous Fishtank faithful are called together for a reunion of the most up for it crowd in clubland in honour of two of it's most loved characters: Andy Sweatman AKA Fat Bob Harley and Ean Sellars AKA "The ol'trout" or simply "E". Having lost these two friends so early in life, it is only fitting that they are remembered in the spirit that they lived.." Gevonden op het net: Fat Bob Harley was kennelijk de bijnaam van een in Engeland tamelijk bekende DJ die in 1995, nog net geen 40, is overleden. In Portsmouth is er een jaarlijks festival in een disco genaamd "The Fishtank" ter zijner nagedachtenis. Van een connectie met de draaitafel is mij voorlopig niets gebleken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 augustus 2007 Report Share Posted 22 augustus 2007 Een nieuw (2007) model van de Harley Davidson Fat Bob; ik ga er maar van uit dat de motor de inspiritatie is geweest voor de (naam van de) draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts