Ron Valeri Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 Hallo, Verslavend die wondere wereld van de Hi-Fi. Mijn voorkeur gaat er naar uit om mijn Cambridge Audio Azur 640C boven de mijn NAD C320BEE te plaatsen. Andersom is verstandiger, maar ik zie de bovenkant van de behuizing van de cd speler wat inzakken door het gewicht van de versterker. Probleem is nu dat de versterker te heet kan worden. Tips? Afstand tussen de componenten vergroten, maar met wat? Of toch maar eerst cd speler en dan versterker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 Hallo, Verslavend die wondere wereld van de Hi-Fi. Mijn voorkeur gaat er naar uit om mijn Cambridge Audio Azur 640C boven de mijn NAD C320BEE te plaatsen. Andersom is verstandiger, maar ik zie de bovenkant van de behuizing van de cd speler wat inzakken door het gewicht van de versterker. Probleem is nu dat de versterker te heet kan worden. Tips? Afstand tussen de componenten vergroten, maar met wat? Of toch maar eerst cd speler en dan versterker... plaatje plexiglas op de cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 CD speler boven is ellende, CD speler onder is ook ellende. Toch maar een audio rackje kopen en dan ieder component op een aparte plank. Is er ook meer afstand: Betere luchtcirculatie en van sommige versterkers is er ook minder invloed van de trafo op de CD speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Toch maar een audio rackje kopen en dan ieder component op een aparte plank. 100% mee eens: zelf ben ik van stapeling gegaan via een IKEA kastje (wel alles z'n eigen plankje) naar een DIY "high-end" rack. Het klinkt gek, maar elke stap was een verbetering van geluid. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 CD speler boven is ellende, CD speler onder is ook ellende. Wat voor een ellende kreeg je dan met de CD onder Pjotr? Ik heb nu mijn (met loodbitumen verzwaarde) tuner op de CD speler staan, maar dat pakte goed uit, het lijkt erop alsof de verzwaarde massa bijdraagt aan de laagweergave. Wat zijn jou ervaringen? PS Ik heb alles in een lichte opgebouwde boekenkast staan (zie profiel->website) en dat is denk ik niet ideaal........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Waarom wordt de versterker te heet als die cd-speler erop staat? Heeft die speler geen pootjes? En ik heb een C370 gehad, die werd nauwelijks heet. Is het met dit model veel erger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Waarom wordt de versterker te heet als die cd-speler erop staat? Heeft die speler geen pootjes? En ik heb een C370 gehad, die werd nauwelijks heet. Is het met dit model veel erger? Neuh... (ervaring met beide) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts