rli Posted 26 juli 2005 Report Share Posted 26 juli 2005 goedenmiddag, vandaag een clearaudio platenklem gekocht van 49 euro voor m'n transrotor porcino draaitafel. de porcino klonk met de denon dl-103 al goed maar met de platenklem is het stereobeeld duidelijk nog mooier dan zonder klem. dat verschil hoorde ik niet zo goed met een puck van 450 gram. Het is echter niet helemaal een goed vergelijk want toen draaide ik met een grado prestige gold. maar goed dat verschil zou met de grado ook wel hoorbaar zijn geweest. kortom een platenklem geeft mij wel voldoening. Ik vind dat de porcino nu gewoon af is. ik heb het al meedere malen gezegd dat ik echt zeer tevreden met de denon 103 en ik vraag mij telkens malen af waarom ik dat element niet veel eerder gekocht heb. wat een aftasting en klank voor zo weinig geld, hoe kan het? Zelfs een 12 inch van the cult "she sells sanctuary" die echt hevig bekrast is klinkt zuiver en helder. de naald gaat met gemak door de groeven. geen rare fratsen of bijgeluiden . de electrische harp van andreas volleweider klinkt prachtig, de aanslagen zijn zeer goed te volgen en staan bijna in de kamer, de klank van de kast is goed hoorbaar. maar ook pop zoals duran duran klinkt zeer goed. fris en helder met veel dynamiek . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 juli 2005 Report Share Posted 26 juli 2005 Welke klem heb je gekocht? Een Clearaudio Twister? Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2005 Report Share Posted 26 juli 2005 Tjee, ik zie dat Clearaudio maar liefst 4 verschillende clamps verkoopt 16 euro 49 euro, die heb jij neem ik aan. 105 euro 110 euro Die onderste 2 lijken me minder geschikt voor een speler met subchassis (Thorens). Is de goedkope net zo goed als de tweede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 juli 2005 Report Share Posted 26 juli 2005 Hoi Duck, zou het met die tweede goed gaan op een subchassis (Thorens)? Volgens mij weegt de klem 190 gram. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 26 juli 2005 Author Report Share Posted 26 juli 2005 Tjee, ik zie dat Clearaudio maar liefst 4 verschillende clamps verkoopt 16 euro 49 euro, die heb jij neem ik aan. 105 euro 110 euro Die onderste 2 lijken me minder geschikt voor een speler met subchassis (Thorens). Is de goedkope net zo goed als de tweede? de 2e dus van 49 euro, ziet er goed uit toch? Zoals gezegd bij mij een beter en dieper stereobeeld en dat is duidelijk hoorbaar. De laaste randjes verdwijnen, kortom z'n geld dubbel en dwars waard. Ik heb de platenklem bij pluimgraaff gekocht hier in vlaardingen en hij had nog een 2e hands audio analyse eindbak te koop. wat een monster zeg. 30 kg, 2x120 watt klasse A, flinke koelribben. Em misschien een keer beluisteren. rli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 26 juli 2005 Report Share Posted 26 juli 2005 Hee Rli Goed te horen dat alles nu zo goed op zijn plek valt. Ik heb deze ervaring (met puck/zonder puck) ook. De rust en detaillering neemt echt een grote stap voorwaarts. Vraagje over jouw Porcino. Istie ook zwart, of ben ik de enige Nooit gedacht dat een recentie die je echt goed wil schrijven zoveel energie kan kosten. Ik wil het dan ook echt goed doen en de effecten van phonotrapjes enigzins beperken. Hierom gebruik ik dus de X-LPS en een Passlabs Aleph Ono als referentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 26 juli 2005 Author Report Share Posted 26 juli 2005 Hee Rli Goed te horen dat alles nu zo goed op zijn plek valt. Ik heb deze ervaring (met puck/zonder puck) ook. De rust en detaillering neemt echt een grote stap voorwaarts. Vraagje over jouw Porcino. Istie ook zwart, of ben ik de enige Nooit gedacht dat een recentie die je echt goed wil schrijven zoveel energie kan kosten. Ik wil het dan ook echt goed doen en de effecten van phonotrapjes enigzins beperken. Hierom gebruik ik dus de X-LPS en een Passlabs Aleph Ono als referentie. hi porcino, jij bent denk ik de enige met een zwarte porcino. ik heb dus ook een doorzichtige. ja inderdaad lijkt alles bij mij op de goede plek te vallen. alle soorten muziek klinkt goed met de denon. rli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts