carl Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Ik kreeg gisteren de Stereophile van augustus in de bus. Ik ben erop geabonneerd wat zeer de moeite waard is ook vanwege de lage prijs. Getest werd de Harmonic Technologie Cyberlight Wave and P2A kabel met prijzen van zo rond de 2000 dollar. Daar krijg je dan ook wat voor want parallel aan de kabel loopt een laserstraal zie ook www.harmonictech.com De kabel werd zoals gebruikelijk dubbel getest: John Atkinson meet en voorspelt op basis van de metingen het te verwachten geluid en Michael Fremer (in dit geval) luistert. Deze tests worden onafhankelijk van elkaar gedaan. Je begrijpt dat dit wel eens tot hillarische resultaten kan leiden. Ook in dit geval want John Atkinson begrijpt niet dat zo'n inferieur metende kabel op de markt gebracht wordt (hij dacht eerst dat de kabel stuk was). Michael Fremer was daarentegen helemaal lyrisch. De manier van testen van Stereophile bevalt me wel. De mogelijke vooringenomendheid van de tester wordt in ieder geval gerelativeerd. Als je een NL blad koopt wordt nooit gemeten maar op zijn hoogst (!) een audiocomponent vergeleken met een referentieset. Overigens werd vroeger in Luister wel vaak gemeten en dat maakte het voor mij een goed blad. Graag jullie reactie. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Ik kreeg gisteren de Stereophile van augustus in de bus. Ik ben erop geabonneerd wat zeer de moeite waard is ook vanwege de lage prijs. Getest werd de Harmonic Technologie Cyberlight Wave and P2A kabel met prijzen van zo rond de 2000 dollar. Daar krijg je dan ook wat voor want parallel aan de kabel loopt een laserstraal zie ook www.harmonictech.com De kabel werd zoals gebruikelijk dubbel getest: John Atkinson meet en voorspelt op basis van de metingen het te verwachten geluid en Michael Fremer (in dit geval) luistert. Deze tests worden onafhankelijk van elkaar gedaan. Je begrijpt dat dit wel eens tot hillarische resultaten kan leiden. Ook in dit geval want John Atkinson begrijpt niet dat zo'n inferieur metende kabel op de markt gebracht wordt (hij dacht eerst dat de kabel stuk was). Michael Fremer was daarentegen helemaal lyrisch. De manier van testen van Stereophile bevalt me wel. De mogelijke vooringenomendheid van de tester wordt in ieder geval gerelativeerd. Als je een NL blad koopt wordt nooit gemeten maar op zijn hoogst (!) een audiocomponent vergeleken met een referentieset. Overigens werd vroeger in Luister wel vaak gemeten en dat maakte het voor mij een goed blad. Graag jullie reactie. Carl de luister is nog steeds wel een aardig blad. ze geloven daar in ieder geval niet in werelden van verschil tussen versterkers en cd-spelers o.i.d. wat ik ook nooit zo hoor. ze zeggen wel gewoon als iets niet klopt, vooral met luidsprekers. en zijn nog steeds gek op draaitafels. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juli 2005 Author Report Share Posted 10 juli 2005 Hai Robin, Ik lees de Luister nog wel eens op de bibliotheek. Ik vind het echt geen schaduw van het blad van weleer waar mensen als Jan Kool, Armand van Ommeren en ook Ruud Jansen in schreven. Dan bedoel ik niet alleen audio maar ook de muziek. Muziek als zodanig werd indertijd gepropageerd en niet alleen klassiek. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 ik vind het een goede zaak dat sceptischi een beetje een oogje in het zeil houden, op de verstrooide kabelmarkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 De enige audio-bladen die toonaangevende zijn, zijn Sterophile, TAS & HiFInews. Duitse bladen zijn acceptabel en Nederlandse magazines lijken wel op reclame-folders, maar dat is op elke forum al een aantal keer gezegd. CARL .... waar en hoe heb je het abo op Sterophile afgesloten en wat zijn de kosten ervan ??? Groet .. Marc !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Voor minder dan $16 kan je een jaar lang elke maand stereophile op je computer downloaden, zie www.zinio.com Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juli 2005 Author Report Share Posted 10 juli 2005 Hai Marc, Gewoon www.stereophile.com de rest wijst zichzelf. De aanbieding is nu 13 dollar voor een jaarabonnement. Waarschijnlijk iets duurder voor Europa.Ik heb mezelf voor twee jaar geabonneerd. Als je je abonneert duurt het wel even voordat je het eerste exemplaar krijgt. Het abonnement loopt volgens mij via Duitsland. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Hai Robin, Ik lees de Luister nog wel eens op de bibliotheek. Ik vind het echt geen schaduw van het blad van weleer waar mensen als Jan Kool, Armand van Ommeren en ook Ruud Jansen in schreven. Dan bedoel ik niet alleen audio maar ook de muziek. Muziek als zodanig werd indertijd gepropageerd en niet alleen klassiek. Groet, Carl hi carl, ik lees de luister alleen maar op z'n paar recenties van audio/video apparatuur en in het geheel niet om de klasieke muziek en inderdaad ook altijd in de bieb. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts