christobal Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Sorry Peter Maar het gaat hier over de LENGTE van de spindel, en als de as van een Thorens zoveel dikker zou zijn dan zou de Puck wel passen, maar dan krijg je er geen enkele elpee fatsoenlijk op?? Het antwoord van Sodejuu is het enige juiste, m.i. groetjes Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Sorry Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Beste Paul Natuurlijk zuig je niets uit je duim De Transrotor puck loopt konisch toe ,waardoor bij een Thorens ( met mat) het soms wel lukt. Ook is de ballpoint truuk mij bekend . groetje Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Paul, De spindle (pin) waar de LP overheen moet steekt bij mijn TD166 net 1 cm boven de mat uit en ik heb, zoals je weet, een dunne mat. De spindle van de Fatbob steekt ruim 25mm boven het plateau uit, zonder mat. Ik weet niet of jij de lichte puk hebt liggen. Die is aan de binnenzijde bedekt met kunstof en in het midden loopt deze konisch, om daarna over te gaan in de eigenlijke passende maat. Het gat van deze puk past ook over de iets dikkere spindle van de Thorens (gemeten met schuifmaat). Zoveel speling is er wel, alleen dat de spindle van mijn Thorens dus echt niet lang genoeg is om in de passing te vallen. Hij zweeft ergens in dat stukje konisch toelopend gedeelte. Ik vermoed dat Jepe met hetzelfde "probleem" zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Beste Paul Natuurlijk zuig je niets uit je duim De Transrotor puck loopt konisch toe ,waardoor bij een Thorens ( met mat) het soms wel lukt. Ook is de ballpoint truuk mij bekend . groetje Chris Zucht! Ik probeer dus juist uit te leggen dat het bij mijn Thorens niet lukt! Daar heeft de mat verder niks mee te maken, de spindel is gewoon te dik en de puck past dus gewoon niet. Dat konische gedeelte is niks anders dan een soort aanzet zodat je niet naast het spindelgat mikt. Verder heeft dat eerste gedeelte geen enkele functie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Beste Paul Natuurlijk zuig je niets uit je duim De Transrotor puck loopt konisch toe ,waardoor bij een Thorens ( met mat) het soms wel lukt. Ook is de ballpoint truuk mij bekend . groetje Chris Zucht! Ik probeer dus juist uit te leggen dat het bij mijn Thorens niet lukt! Daar heeft de mat verder niks mee te maken, de spindel is gewoon te dik en de puck past dus gewoon niet. Dat konische gedeelte is niks anders dan een soort aanzet zodat je niet naast het spindelgat mikt. Verder heeft dat eerste gedeelte geen enkele functie. en nou lees dat stukje van mij eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Beste Paul Natuurlijk zuig je niets uit je duim De Transrotor puck loopt konisch toe ,waardoor bij een Thorens ( met mat) het soms wel lukt. Ook is de ballpoint truuk mij bekend . groetje Chris Zucht! Ik probeer dus juist uit te leggen dat het bij mijn Thorens niet lukt! Daar heeft de mat verder niks mee te maken, de spindel is gewoon te dik en de puck past dus gewoon niet. Dat konische gedeelte is niks anders dan een soort aanzet zodat je niet naast het spindelgat mikt. Verder heeft dat eerste gedeelte geen enkele functie. en nou lees dat stukje van mij eens De spindel van mijn Thorens steekt 1,3 mm. uit, van de Leonardo steekt 1,4 mm. uit. Dat maakt dus amper uit. Zoals je weet heb ik deze puck. Die puck heeft een kunstof binnendeel met een wijd conisch gedeelte van hooguit 3 mm. diepte die overgaat in het spindelgat. Je mag persoonlijk bij mij komen uitproberen of die puck op de Thorens past, dat lukt dus gewoon niet. Hij blijft op 1 cm. boven de plaat bungelen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 En ik heb deze Dat is de 450g puk. Daarvan is het konische gedeelte ongeveer 15mm diep BTW, Ik heb nu ook dezelfde dan John op zijn Thorens gebruikt, alleen is de mijne 2 x zo hoog en weegt 834,5g. Werkt perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 29 juni 2005 Author Report Share Posted 29 juni 2005 Sorry Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Sorry Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 En ik heb deze Dat is de 450g puk. Daarvan is het konische gedeelte ongeveer 15mm diep BTW, Ik heb nu ook dezelfde dan John op zijn Thorens gebruikt, alleen is de mijne 2 x zo hoog en weegt 834,5g. Werkt perfect Zaten we dus lekker langs elkaar heen te lullen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 jeetje wat een pokkeding die thorens groet robin H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 jeetje wat een pokkeding die thorens groet robin Beste Robin, Hij is al onderweg ! MvG, Haudio Volgens mij wil hij 'm niet, stuur 'm maar naar mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 En ik heb deze Dat is de 450g puk. Daarvan is het konische gedeelte ongeveer 15mm diep BTW, Ik heb nu ook dezelfde dan John op zijn Thorens gebruikt, alleen is de mijne 2 x zo hoog en weegt 834,5g. Werkt perfect Zaten we dus lekker langs elkaar heen te lullen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 En ik heb deze Dat is de 450g puk. Daarvan is het konische gedeelte ongeveer 15mm diep BTW, Ik heb nu ook dezelfde dan John op zijn Thorens gebruikt, alleen is de mijne 2 x zo hoog en weegt 834,5g. Werkt perfect Zaten we dus lekker langs elkaar heen te lullen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Mooie puck Paul, nu nog een knappe draaitafel eronder en je bent klaar....... Goh, meneer krijgt kapsones nu hij met VPI speelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Mooie puck Paul, nu nog een knappe draaitafel eronder en je bent klaar....... Goh, meneer krijgt kapsones nu hij met VPI speelt. Ha die Paul, Sommige mensen vinden een Transrotor te goed MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Beste paul, Het was een inkoppertje Ik heb voor een zeer gunstige prijs kunnen scoren anders had ik ook fijn met mijn Siriusje blijven draaien Weet ik toch, maar ik knalde 'm graag nog een keertje terug! Die VPI is je van harte gegund, mooi ding. Heb je inmiddels al wat luisterindrukken opgedaan of wacht je eerst op een passende oplossing voor je element? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts