Erik I Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Ik heb een Sharp MD-MT 180 en ik wil vanavond een concert opnemen dus heb ik een microfoon gekocht. Heb net eerst getest, maar ik krijg geen geluid uit de minidisc (of er niet op). Het microfoontje zit in de line in (op de mijne zit geen mic in) en heb de opname snelheid eerst op "SP" gezet en daarn op LP2. Ook als de microfoon in de phone in zit hoor ik niets. Doe ik iets fout en zo ja wat moet ik dan doen? Alvast bedankt, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Een line in werkt op lijnnivo; een microfoon geeft veel minder signaal af, dus dat zou een reden kunnen zijn (je zou het nog wel heel zacht moeten kunnen horen lijkt mij..), verder: kun je kiezen of je digitaal of analoog opneemt??? Analoog kiezen dus (duhh) Verder zul je nog het opnamenivo moeten instellen, dat zal ook wel ver open moeten. Ik weet hier niet echt veel van, maar hoop dat het helpt. Suxes. Grts Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Inderdaad je moet een microfoon (MIC) ingang hebben op je MD recorder. De line ingang is niet geschikt, tenzij je dat in je menu van de MD recorder kunt omzetten naar een MIC ingang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts