jazzman Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 Hallo, Ik wil binnenkort de Musical Fidelity X-CanV3 hoofdtelefoonversterker aanschaffen en koppelen aan mijn Sennheiser HD600 en de Marantz SA8400 VM. Heeft iemand ervaring met de losse powerunit X PSU V3? Ook deze kost 375 eurosmurries. Wat doet dit apparaat? Filtert hij de vuiligheid uit het net of is er iets anders aan de hand? Er kunnen 4 MF apparaten op, mijn Marantz wordt dus los aansgeloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Ik heb geen ervaring met de psu voor de V3. Wel voor de V2. Daar resulteert in wat in de forum topic jargon wordt genoemd: bas fundament, meer open, etc. Ik zou gewoon een leverancier zoeken die bereid is om de psu uit te lenen en het te proberen. Voor de V2 heb ik de voeding zelf gemaakt. Voor de V3 is een ander type voeding nodig 12V-0-12V. Als iemand weet hoe zoiets gemaakt wordt houd ik me aanbevolen. Wellicht een trafo met 2 wikkelingen 12V waarvan 1 aansluiting samenkomt?? Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 De losse PSU voor de v3 serie is gewoon een grote (ringkern) trafo met 4 uitgangen van 24V. Geen gelijkrichting of andere storings-onderdrukking aanwezig. Natuurlijk is dit kastje van metaal en wellicht scheelt dat nog wat met afscherming e.d. Lees ook eens het forum op http://www.head-fi.org/ en zoek op MF PSU Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 ook voor de V3 is op een simpele manier een voeding te maken. Zie HeadFi Groet, Henk PS Dank Paulebabbie voor de reminder even op headfi te kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
jazzman Posted 20 mei 2005 Author Report Share Posted 20 mei 2005 Inmiddels heb ik vandaag de Musical Fidelity X-PSUv3 en X-Canv3 aangeschaft. Nu heeft de X-PSUv3 een aan/uit schakelaar. En dat terwijl de X-Canv3 geen aan/uit schakelaar heeft. En normaal dus op zijn eigen voeding aan zou blijven staan. Wat is er op voor/tegen om zo'n combinatie aan of uit te laten staan bij geen gebruik? Ik kies er nu voor om de combi uit te zetten, geeft dit nadelen en/of problemen? Wie heeft deze ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 20 mei 2005 Report Share Posted 20 mei 2005 Er zit tenminste een buis in je Xcan. Ik zou hem dus (bijvoorbeeld) een uur voordat je gaat luisteren aanzetten. Als je hem altijd aan laat staan slijt de buis nogal snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Inmiddels heb ik vandaag de Musical Fidelity X-PSUv3 en X-Canv3 aangeschaft. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de X-PSUv3 op de X-Canv3, maakt de PSU veel verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jazzman Posted 21 mei 2005 Author Report Share Posted 21 mei 2005 Je moet, denk ik, eerst mijn voorgeschiedenis kennen. Ik koos voor een Marantz SA8400 VM im combinatie met mijn Sennheiser HD 600 omdat mijn vriendin mijn muziek niet kan waarderen. Dus zocht ik naar een mogelijkheid om lekker ongestoord te kunnen luisteren. Ik heb bij mijn dealer het verschil kunnen horen op dezelfde SACD speler en daarna nog eens thuis. Zelfs mijn vriendin hoort het verschil. Bij de X-Canv3 zit een doodordinaire adapter, deze is nu vervangen door de X-PSUv3. Prijstechnisch heb ik zitten twijfelen omdat je met de X-PSUv3 4 aparaten kunt aansturen, dat doe ik dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts