JeroenKV Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Ik zie veel componenten met alleen XLR aansluitingen, maar mijn vv, ev en cd hebben de normale RCA pluggen. Zijn hiervoor standaard verloopstekkers?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Ik zie veel componenten met alleen XLR aansluitingen, maar mijn vv, ev en cd hebben de normale RCA pluggen. Zijn hiervoor standaard verloopstekkers?? Ja, die zijn er. Ik heb ze gewoon gekocht in een of andere elektronicaspeciaalzaak voor een euro of 5 per stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Ik zie veel componenten met alleen XLR aansluitingen, maar mijn vv, ev en cd hebben de normale RCA pluggen. Zijn hiervoor standaard verloopstekkers?? Ja, die zijn er. Ik heb ze gewoon gekocht in een of andere elektronicaspeciaalzaak voor een euro of 5 per stuk. Zijn er dan geen weerstanden nodig?? Het signaal is toch anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Nee hoor, dat gaat weel goed. ik kan het je zelf niet goed uitleggen, zo technisch ben ik niet. Maar ik heb soortgelijke vragen zelf al eens gesteld op dit forum en hebdaar steeds antwoord op gekregen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 'karakteristieke impedantie'. Vanwaar overigens je vraag? Ben je van plan apparatuur aan te schaffen met XLR-aansluitingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Nee hoor, dat gaat weel goed. ik kan het je zelf niet goed uitleggen, zo technisch ben ik niet. Maar ik heb soortgelijke vragen zelf al eens gesteld op dit forum en hebdaar steeds antwoord op gekregen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 'karakteristieke impedantie'. Vanwaar overigens je vraag? Ben je van plan apparatuur aan te schaffen met XLR-aansluitingen. Ik zit te kijken naar een Behringer actief filter voor mijn zelfbouw hybride electrostaten. (Ik wil ze of passief 1e orde met -6db of actief filteren) Van behringer lijken mij de SUPER-X PRO CX2310 en ULTRADRIVE PRO DCX2496 een goede optie, de tweede zou eventuele akoestische problemen kunnen oplossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Nee hoor, dat gaat weel goed. ik kan het je zelf niet goed uitleggen, zo technisch ben ik niet. Maar ik heb soortgelijke vragen zelf al eens gesteld op dit forum en hebdaar steeds antwoord op gekregen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 'karakteristieke impedantie'. Vanwaar overigens je vraag? Ben je van plan apparatuur aan te schaffen met XLR-aansluitingen. Ik zit te kijken naar een Behringer actief filter voor mijn zelfbouw hybride electrostaten. (Ik wil ze of passief 1e orde met -6db of actief filteren) Van behringer lijken mij de SUPER-X PRO CX2310 en ULTRADRIVE PRO DCX2496 een goede optie, de tweede zou eventuele akoestische problemen kunnen oplossen. Okay, ik snap het. Deze apparaten leveren sowieso geen problemen op. Ik heb zelf sinds kort de Ultracurve van Behringer, met genoemde verloopjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Nee hoor, dat gaat weel goed. ik kan het je zelf niet goed uitleggen, zo technisch ben ik niet. Maar ik heb soortgelijke vragen zelf al eens gesteld op dit forum en hebdaar steeds antwoord op gekregen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 'karakteristieke impedantie'. Vanwaar overigens je vraag? Ben je van plan apparatuur aan te schaffen met XLR-aansluitingen. Ik zit te kijken naar een Behringer actief filter voor mijn zelfbouw hybride electrostaten. (Ik wil ze of passief 1e orde met -6db of actief filteren) Van behringer lijken mij de SUPER-X PRO CX2310 en ULTRADRIVE PRO DCX2496 een goede optie, de tweede zou eventuele akoestische problemen kunnen oplossen. Okay, ik snap het. Deze apparaten leveren sowieso geen problemen op. Ik heb zelf sinds kort de Ultracurve van Behringer, met genoemde verloopjes. Gebruk jij de verloopjes ook voor het digitale signaal?? (Dat kan geloof ik wel eens problemen geven). Hoe gebruik jij de ultracurve?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Yep, gebruik ik voor het digitale signaal. Geeft geen problemen. Ik gebruik de Ultracurve om nog meer uit de set te kunnen halen. Akoestisch heb ik het al behoorlijk op orde. Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Yep, gebruik ik voor het digitale signaal. Geeft geen problemen. Ik gebruik de Ultracurve om nog meer uit de set te kunnen halen. Akoestisch heb ik het al behoorlijk op orde. Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Je hebt hem dus tussen je CD speler en VV? Kijk ook eens op www.soundevolution.nl Kun je hem laten modificeren tot een super DAC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Yep, gebruik ik voor het digitale signaal. Geeft geen problemen. Ik gebruik de Ultracurve om nog meer uit de set te kunnen halen. Akoestisch heb ik het al behoorlijk op orde. Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Je hebt hem dus tussen je CD speler en VV? Kijk ook eens op www.soundevolution.nl Kun je hem laten modificeren tot een super DAC. Nee, ik heb hem tussen cd-speler (teac vrds10) en losse dac (Audiomat Tango 2.0, een uitstekend apparaat). Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Yep, gebruik ik voor het digitale signaal. Geeft geen problemen. Ik gebruik de Ultracurve om nog meer uit de set te kunnen halen. Akoestisch heb ik het al behoorlijk op orde. Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Je hebt hem dus tussen je CD speler en VV? Kijk ook eens op www.soundevolution.nl Kun je hem laten modificeren tot een super DAC. Nee, ik heb hem tussen cd-speler (teac vrds10) en losse dac (Audiomat Tango 2.0, een uitstekend apparaat). Dan heeft modificatie inderdaad weinig zin. Wat denk je trouwens van die versie van soundevolution? Het lijkt mij wel een goed apparaat om als DAC te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Yep, gebruik ik voor het digitale signaal. Geeft geen problemen. Ik gebruik de Ultracurve om nog meer uit de set te kunnen halen. Akoestisch heb ik het al behoorlijk op orde. Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Je hebt hem dus tussen je CD speler en VV? Kijk ook eens op www.soundevolution.nl Kun je hem laten modificeren tot een super DAC. Nee, ik heb hem tussen cd-speler (teac vrds10) en losse dac (Audiomat Tango 2.0, een uitstekend apparaat). Dan heeft modificatie inderdaad weinig zin. Wat denk je trouwens van die versie van soundevolution? Het lijkt mij wel een goed apparaat om als DAC te gebruiken. Lijkt mij prima. Ik heb alleen van Bas begrepen dat hij ze niet meer kant-en-klaar verkoopt. Grote bedrijven kunnen dat tegen een veel lagere prijs. Hij modificeert de Ultracurve desgewenst nog wel voor je, maar je zult hem eerst ergens anders moeten kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Ik houd niet van slagroom Ik houd ook niet van slagroom uhhh equalisers Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 2 februari 2005 Author Report Share Posted 2 februari 2005 Equalizen is voor mij nu de slagroom op het toetje. Ik houd niet van slagroom Ik houd ook niet van slagroom uhhh equalisers Marcel Duidelijk geen idee waar jullie over praten. In het geval van Manus wordt het signaal digitaal aan de DSP gegeven aangepast en dan weer digitaal teruggegeven. Alle nadelen van zijn kamer zijn nu gecorrigeerd. Er is dus geen sprake van extra analoge schakelingen etc., dit beperkt het verlies tot een minimum. Eigenlijk kun je hier niet spreken van een equalizer, maar meer een digitale akoestiek correctie. Hebben jullie dit al eens geprobeerd?? Jullie zullen zeker aardig wat pieken en dalen in jullie kamers hebben (+ of - 20 db is geen uitzodering), daar ga je met je mooie componenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 10 februari 2005 Report Share Posted 10 februari 2005 deels mee eens en deels mee oneens over de ultracurve deq24/96 ik heb hem zelf een jaar gebruikt op mijn zolder van 5 x 5,7 m in diverse actieve en passieve systemen met o.a. de volgende units eton 372/32 en ss revelator en focal tc120td5 en scanspeak 18w8546 al dan niet met csx2310 actieve crossover tot ik de passieve Focal Triga gong bouwen , een groot driewegsysteem welke in het begin grote problemen gaf met inderdaad meetbare pieken en dalen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 februari 2005 Author Report Share Posted 10 februari 2005 deels mee eens en deels mee oneens over de ultracurve deq24/96ik heb hem zelf een jaar gebruikt op mijn zolder van 5 x 5,7 m in diverse actieve en passieve systemen met o.a. de volgende units eton 372/32 en ss revelator en focal tc120td5 en scanspeak 18w8546 al dan niet met csx2310 actieve crossover tot ik de passieve Focal Triga gong bouwen , een groot driewegsysteem welke in het begin grote problemen gaf met inderdaad meetbare pieken en dalen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 10 februari 2005 Report Share Posted 10 februari 2005 nee ik had de standaard dac , maar heb deze vergeleken met mijn Shengya buizen cd speler welke een mooie burr brown gebruikt en toch weer een stapje beter is dan de ultracurve, maar ja die speler staat beneden in mijn set, dus de volgende stap wordt een betere sacd/cdspeler ( heb de sacd qs940 gehad, maar die had moeite met cd-r en copieer beveiligde cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 februari 2005 Author Report Share Posted 10 februari 2005 nee ik had de standaard dac , maar heb deze vergeleken met mijn Shengya buizencd speler welke een mooie burr brown gebruikt en toch weer een stapje beter is dan de ultracurve, maar ja die speler staat beneden in mijn set, dus de volgende stap wordt een betere sacd/cdspeler ( heb de sacd qs940 gehad, maar die had moeite met cd-r en copieer beveiligde cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2005 Report Share Posted 10 februari 2005 Als je niets hoeft te corrigeren is dat natuurlijk altijd het beste. Is de DCX2496 digitaal aangesloten achter een CD (sacd zal moeilijk gaan) niet problematisch kwa volume regeling? Er komen immers 2 of 3 line-outs per kanaal uit. Ik dacht niet dat er een "master volume regeling" op zit. Eigenlijk het je dus een multi channel pre nodig of een passive pre met een 4-6 deks potmeter. In de Behringer folders hangen ze er meestal een mengpaneel achter, maar dat wil je liever toch niet gebruiken (of je moet een hele dure kopen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 februari 2005 Author Report Share Posted 10 februari 2005 Als je niets hoeft te corrigeren is dat natuurlijk altijd het beste. Is de DCX2496 digitaal aangesloten achter een CD (sacd zal moeilijk gaan) niet problematisch kwa volume regeling? Er komen immers 2 of 3 line-outs per kanaal uit. Ik dacht niet dat er een "master volume regeling" op zit. Eigenlijk het je dus een multi channel pre nodig of een passive pre met een 4-6 deks potmeter. In de Behringer folders hangen ze er meestal een mengpaneel achter, maar dat wil je liever toch niet gebruiken (of je moet een hele dure kopen ) Je haalt 2 apparaten door elkaar. We praten hier over de DSP niet de digitale crossover!! Het is inderdaad jammer dat er geen volume regeling op de DCX zit!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2005 Report Share Posted 10 februari 2005 Hier heb je het toch over de xover?? Ik zit te kijken naar een Behringer actief filter voor mijn zelfbouw hybride electrostaten. (Ik wil ze of passief 1e orde met -6db of actief filteren) Van behringer lijken mij de SUPER-X PRO CX2310 en ULTRADRIVE PRO DCX2496 een goede optie, de tweede zou eventuele akoestische problemen kunnen oplossen. (Die toevallig ook nog een par. eq aan boord heeft) http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG Overigens mbt de DSP functie Alle nadelen van zijn kamer zijn nu gecorrigeerd. Er is dus geen sprake van extra analoge schakelingen etc., dit beperkt het verlies tot een minimum. Eigenlijk kun je hier niet spreken van een equalizer, maar meer een digitale akoestiek correctie Ik denk niet dat het zo is dat de algoritmes gebruikt door de DSP perfect zijn, maw er zullen best ook wel wat nadelen op de digitale bewerking kleven (bv puur door beperkingen in rekenkracht). Of deze opwegen tegen de voordelen is weer een andere vraag. Ik weet ook niet of digitale equalisatie per definitie beters is dan analoge. Wel heeft zo'n digitaal apparaat een enorme regelmogelijkheid. Analoge eqs zijnveel beperkter (en vaak peperduur http://www.rivesaudio.com/ ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 februari 2005 Author Report Share Posted 10 februari 2005 Die DCX2496 is een super apparaat!! Maar stel je voor dat je een CD speler direct aansluit en dan het volume digitaal zou kunnen regelen!! Filtering, dsp, volume, alles in het digitale domein!!! Misschien is die optie met een analoge 6 kanaals vv na de DCX een goede middenweg..... Ik zou hem dan nog wel laten modificeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts