bees Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 ik ben mij ten zeerste bewust dat ik ze zelf zou moeten gaan vergelijken..... helaas kan ik beide kabels zelf niet vergelijken..... het is de een of de ander.... (geen geldboompje op mijn rug, helaas) beidie zijn evenduur (2e hands en even lang) optisch zou ik voor de t2 gaan.... ivm met het arre loshangende filter achter mijn speaker met de mh750..... echter luisteren doe je met je oren en niet met je ogen...... (ik beloof dat dit voorlopig mijn laatste l.s. kabel topic is.... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 De MH750 heeft beduidend meer detail. Meer muziek, etc. Is de duidelijk betere kabel. Dat kan je overigens een klein beetje afleiden uit de prijs (dat zegt niet altijd wat, maar goed ). De T2 is de helft goedkoper dacht ik qua nieuwprijs. En verder zit de MH750 een serie hoger dan de terminator serie. Als ze beiden even duur zijn is het een no brainer: de MH750! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 ik ben niet zo thuis in die hele kabel wereld.... ik heb idd mijn keuze laten vallen op de mh-750 nu nog een financieel plan:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Zoals ik al in de PB heb aangegeven zijn er nog al wat verschillende MH-750 op de markt. Er is er een speciaal voor buizenversterkers (MH-750 Tube), en een speciaal voor een andere toepassing (MH-750 Shotgun) en weer een voor weer en andere toepassing (MH-750 Plus). En dan heb je ook nog de Series 1, 2 en 3 CVTerminator. In hoeverre ze van elkaar verschillen weet ik ook niet en ik weet ook niet of je die speciale "buizenuitvoering" ook op een transistorversterker kan/mag gebruiken (ik zou niet weten waarom niet ) Zie zijn wel beter dan de Terminator serie. Dat was nl de instap bij MIT. De Terminator is vergelijkbaar met de AVt-serie van nu en de MH-750 is de voorganger van de huidige Shotgun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Ik heb zelf de MH-750 biwi (serie 2 of 3, in iedergeval met zo'n kastje vlak na de versterker uitgang, waar volgens mij verder niks in zit) en ik heb ook gespeeld met de T2 biwi en de MH-750 hi engery. De MH-750 en T2 klinken inderdaad verschillend, de MH-750 geeft naar mijn idee een betere spreiding van het geluid, het wordt meer uitgespreid over het luister gebied zeg maar. Ook meer detail. Echter ik vondt de T2 zeker niet slecht klinken, en vooral met de wat hardere muziek soorten iets muziekaler, misschien omdat die just want minder zuiver was en wat 'vetter' klonk, ik weet niet echt audiofiel verantwoord maar dat boeit niet, het gaat erom hoe het klinkt. Ik heb toch voor de MH-750 gekozen omdat die de als geheel muziek beter in de huiskamer neerzette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 12 januari 2005 Author Report Share Posted 12 januari 2005 h.d. voor al jullie reacties, ik ga voor de mh750 met wbt spages afgemonteerd... groet, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 ik heb oit de t2 gehad subliem met diepte, alleen zuivert het het hoog af, zodat het futloos klonk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 ik heb oit de t2 gehad subliem met diepte, alleen zuivert het het hoog af, zodat het futloos klonk. Wat vreemd, met dat ingebouwde low-pass filter (spoeltje)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 psies, voor de rest niets mis mee, mooie combi als je teveel hoog hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Veel plezier ermee zou ik zeggen. Ik zie dat je 805 speakers van B&W heb, ikzelf heb ook bw speakers de wat oudere p6en en moet zeggen dat deze goed combineren met de kabel (samen met sphinx versterkers). Wat betreft het hoog affilteren, je kunt ook zeggen dat ze het hoog beter doorgeven waardoor het minder vervormd. Het brakke hoog was voor mij een reden om eens te kijken naar betere interlinks en kabels en moet zeggen dat maakt een verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 ik vind mijn T2 9grijs) juist helemaal niet het hoog filteren. Ik vond het juist benadrukken en minder mooi maken. Luistermoeheid werd een bekende verschijning met die T2. Daarna overgegaan op de Kimber en alles viel voor mij weer op de plaats. Zal wel weer aan mij ligger Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 januari 2005 Author Report Share Posted 13 januari 2005 ik zla hem binnekort wle over d evloer krijgen en dan geef ik mijn ervaringen door! ding is zo dik als een tuinslang heb ik het idee... *kijkt nog eens naar de foto...* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Ik heb de T2 singlewire ook eens van mijn Hifi-boer geleend. In mijn setup zorgden deze kabels voor een afgetopt kunstmatig hoog. Daar kwam nog bij dat het het laag erg werd aangedikt. Het enige positieve van deze kabels vond ik het dieptebeeld wat ze wisten neer te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Ik heb de T2 singlewire ook eens van mijn Hifi-boer geleend. In mijn setup zorgden deze kabels voor een afgetopt kunstmatig hoog. Daar kwam nog bij dat het het laag erg werd aangedikt. Het enige positieve van deze kabels vond ik het dieptebeeld wat ze wisten neer te zetten. inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 januari 2005 Author Report Share Posted 13 januari 2005 *kijkt nog eens naar de foto...... schuifelt ongeduldig op zijn stoel heen en weer..... is te druk om te gaan slapen(de wekker gaat wel om 5.30).. NIEUWSGIERIG!!! OPGEWONDEN!! ENTHOUSIAST!!! voelt zich als een klein kind op de dag voor kerst........* Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 ok.. ze zijn binnen.... ik had ze nog nooit gezien, afgezien van een foto.... wat een dikke kloten dingen zeg..... aansluiten kost dan ook aardig wat zweet maar zelfs na een krap halfuurtje is het het al waard..... waanzinnig! wat een detailering ..... meer indrukken zullen volgen! *rent terug naar zijn sweet spot* Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 ok.. ze zijn binnen.... ik had ze nog nooit gezien, afgezien van een foto.... wat een dikke kloten dingen zeg..... aansluiten kost dan ook aardig wat zweet maar zelfs na een krap halfuurtje is het het al waard..... waanzinnig! wat een detailering ..... meer indrukken zullen volgen! *rent terug naar zijn sweet spot* prima kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts