Jump to content

Kompakte luidsprekers

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Nou Huub, niet alleen voor wat betreft het leven ben ik het met je eens, ook met je l.s. keuze. :)

Hoewel ik ze zelf niet heb, weet ik dat Totem zeer goede l.s. maakt.

Hoewel, er zijn meer fabrikanten die uitmuntende kleine l.s. maken, met name een kleine fenomenaal goede fabrikant uit het verenigt Koningkrijk, of wel Engeland. :)

Veel luister plesier toegewenst. :)

Hoi Huub,

Gefeliciteerd met je nieuwe speaker. Ik denk dat je hier heel wat gelukkiger mee wordt, dan met de Tannoy's. En ik weet zeker dat het een goed huwelijk vormt met je Rega versterker. Misschien komt er nou een beetje rust in Hubertinus ;)

Hoi Huub,

Gefeliciteerd met je nieuwe speaker. Ik denk dat je hier heel wat gelukkiger mee wordt, dan met de Tannoy's. En ik weet zeker dat het een goed huwelijk vormt met je Rega versterker. Misschien komt er nou een beetje rust in Hubertinus ;)

Ja, hier is ook rust, want de draad gaat gewoon verder op Audio. ;):D

Hubertinus,

Ik ben zelf ook kort geleden overgegaan op de Totem Rainmaker. Heerlijk open geluid. Vorig jaar de Rokks gehoord en die vond ik toen ook al mooi, het zijn nu deze geworden. Ik zoek nog naar passende kabel. Als versterker gebruik ik de Copland CSA-28, cd-speler de Marantz CD 63MKIIKIsig. De huidige kabel de Linn K400. Ik test nu als kabel de Totem Stress. Klinkt prima, maar ik wacht nog even en zoek nog wat door.

Rein.

• 4 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik lees hier tot mijn verbasing dat de Tannoy sensys zo tegenvalt.

Ik ben zelf in het bezit van deze en moet zeggen naar enige verplaatsing en wat aanpassingen achter de speakers (lees muur) , bevallen ze mee steeds beter.

Zowel voor digitaal als voor analoog.

Misschien komt het door dat ik niet zo`n hi-end instalatie heb als de meeste van jullie , dit niet als verwijdt begrijp me goed. :blink:

Overignes, ik heb de Linn kabel verkocht en de Totem Tress biwire 2e hands gekocht. Ik ben er hartstikke tevreden mee. Nu aan het overwegen te cd-speller te vervangen of te laten modificeren. Zal nog wel even duren voor dat ik een beslissing neem, lekker ori

• 2 weeks later...

Dan natuurlijk de verwachte vraag, welke speler past bij de rest. Ik schuw 2e hands spul zeker niet en schuim wat bladen af. Zo kwam ik zowel in HIFI Choice als Audio de Marantz cd 7300 als aanrader tegen, werd ergens gebruikt aangeboden voor Euro 375,= geloof ik. Verder las ik in Audio de test van de Hifidelio, met harddisk (server), die hetzelfde aantal punten kreeg als de genoemde Maramtz voor het afspelen van cd's. Lastig allemaal, of zijn de aangeboden Musical Fidelity speles een goed alternatief?

Een shortlist zou niet zo gek zijn.

Rein.

Hubertinus,

Mijn muzieksmaak is divers, het meeste luister ik naar het meer akoustische werk. Cd's van Katy Meluha bevallen me goed, net als Unplugged van Clapton.

Echter lp's van Pink Floyd etv.chuw ik ook niet. Versterker een Copland CSA 28, speakers Totem Rainmaker.

Kun je hier wat mee. Budget, hangt er een beetje van af, 500 tot 900 Euro. En ik schuw 2e hands niet.

Groet,

Rein.