Jump to content

phono pre

bees
 Share

Recommended Posts

nu heb ik zo'n "fijne"nad pp1 aan mijn lp12 hangen om, zolang er nog niet genoeg liquide middelen zijn, toch maar wel plaatjes te kunnen luisteren...

vind ik hier net in mijn rommel hok een "yamaha natural sound pre cx830"

met een phono ingang die nog instelbaar zijn ook....

namelijk mm met 1k ohm,47k ohm 330 pF , 47 kohm 220 pF

mc 1 k ohm, 100 ohm en 10 ohm

kan ik dat ding ook gaan gebruiken als phono voorversterker en zou ik daar betere resultaten meehalen?????

en welke instelling moet ik gebruiken voor mijn at 95 e ??

groet!

Je AT95 is een MM, dus MM stand. Afsluiten met 47kΩ of hoger. Met de afsluitcapaciteit kun je spelen. Kies dus 1 van de 2 47kΩ instellingen, begin met de 330pF en vergelijk die maar eens met de 220pF. Als je de laatste mooier vind, laat je 'm daar maar op staan.

Ik denk wel dat de Yamaha mooier zal klinken dan de PP1. Ik vind de PP1 niet geweldig. De PP2 is wel een heel stuk beter dan de PP1. Of ie beter is dan de Yamaha is best mogelijk.

nu heb ik zo'n "fijne"nad pp1 aan mijn lp12 hangen om, zolang er nog niet genoeg liquide middelen zijn, toch maar wel plaatjes te kunnen luisteren...

vind ik hier net in mijn rommel hok een "yamaha natural sound pre cx830"

met een phono ingang die nog instelbaar zijn ook....

namelijk mm met 1k ohm,47k ohm 330 pF , 47 kohm 220 pF

mc 1 k ohm, 100 ohm en 10 ohm

kan ik dat ding ook gaan gebruiken als phono voorversterker en zou ik daar betere resultaten meehalen?????

en welke instelling moet ik gebruiken voor mijn at 95 e ??

groet!

Je kunt hem waarschijnlijk zelfs alleen als phonopre gebruiken. Je moet dan 'n tape out als uitgang gebruiken. De hele volume regeling en andere flauwekul zit dan niet meer in de signaal weg.

Je moet wel de ingangskeuze schakelaar wel op phono zetten, anders komt er niks uit je pre.

:)

hans....

je wilt zeker die array niet kwijt voor een krat bier en een droge worst?:)

groet!

hans....

je wilt zeker die array niet kwijt voor een krat bier en een droge worst?:)

groet!

Ik denk niet dat Hans dreuge worst kent, die kennen ze alleen in het noorden. En de goeie is alleen in Drenthe te krijgen.

maar wel met een schaaltje mosterd saus! en hertog jan bier..... ;-)

en onder het genot daarvan ga ik maar eens experimenteren met die phono meuk....

btw ik loop ook nog steeds met het diee om zelf een buizen pre pre te bouwen.....

maar hoe zit dat met de kwaliteit van een eigengebouwd ding....

bedoel voor het zelfde geld en minder moeite koop je al een heel redelijke pro-ject tube box of een mf

Ik heb een MF phono-pre en bevalt goed.

ik ook ...... :-)

gister een mf x-lps geleend.....

mijn hifi dealer heeft ze in de aanbieding.... en deze gaat dus niet meer terug....

bb