Jump to content

Asaka MC

paul demo
 Share

Recommended Posts

Ik heb net een linn draaitafel aangeschaft met bovenstaand element aangeschaft. Wie kan mij aan de parameters voor de phono pre amp helpen, ik hoor het graag. Hopelijk kan ik hem donderdag in ontvangst nemen en voor slechts 400 euri :D

Ik heb net een linn draaitafel aangeschaft met bovenstaand element aangeschaft. Wie kan mij aan de parameters voor de phono pre amp helpen, ik hoor het graag. Hopelijk kan ik hem donderdag in ontvangst nemen en voor slechts 400 euri :D

Heel mooi, welke Linn is het....???

Het element ken ik niet.... :confused:

Een basismodel, de basic met standaard arm. Maar in ieder geval een fijne verbetering ivm de Mikro waar ik nu mee draai voor niet al te veel geld. Ik stuur Haudio wel ff een berichtje over het element.

Ik heb iets gevonden over de Asaka MC. Deze geeft een output van 0,2mV. Met welke impedantie hij afgesloten dient te worden weet ik helaas niet. Ik zou zeggen, begin eens met 100Ω. Mocht het te traag en te wollig klinken, verhoog de afsluitimpedantie dan ;)

De Linn elementen zoals de Asaka zijn ca 3 Ohm en 0,2mV.

Als je een mc step-uptrafo hebt dan kun je de 3 Ohm stand gebruiken of hogere afsluit impedanties. Als je een aktieve mc trap hebt dan is 100 Ohm minimaal aan te raden.

Een goed mc element klinkt doorgaans opener als je het met een hoger waarde afsluit maar de keerzijde is dat de slechtere exemplaren een opslingering laten zien in het hoog.

De Linn Asaka is een goede midden moter (beter dan de Denon DL 103 serie maar duidelijk minder dan b.v. een Van den Hul MC10)

De Linn elementen zoals de Asaka zijn ca 3 Ohm en 0,2mV.

Als je een mc step-uptrafo hebt dan kun je de 3 Ohm stand gebruiken of hogere afsluit impedanties. Als je een aktieve mc trap hebt dan is 100 Ohm minimaal aan te raden.

Een goed mc element klinkt doorgaans opener als je het met een hoger waarde afsluit maar de keerzijde is dat de slechtere exemplaren een opslingering laten zien in het hoog.

De Linn Asaka is een goede midden moter (beter dan de Denon DL 103 serie maar duidelijk minder dan b.v. een Van den Hul MC10)

Voor mij is dit net andersom, een hogere afsluitwaarde geeft minder dynamiek, en klinkt vlakker.

Is het nu geen goed element...??? (BM MC gold).

:)

Hans, ik laat wel wat weten als ik uitgebreid heb geluisterd. Ik ben er voorlopig tevreden mee aangezien ik pas vanaf januari met een platenspeler bezig ben. Heb sinds die tijd 300 LP's verzameld cq gekocht, dus moet nu ook echt aan de wasser.

Vanmiddag de Linn ff uitgebreid getest met een geleende MF phono voorversterker aangezien 1 kanaal in mijn T+A phonotrap dienst weigerde. Op het eerste gehoor een echte giga verbetering. Volgende week de nieuwste MF XLPS een tijdje op proef.

Inmiddels ben ik een aantal dagen verder en heb dus nu ook de XLPS. Kan alleen maar zeggen dat het een goede combinatie lijkt te zijn. Het klinkt super. En het lijkt erop dat ik mn Micro Seiki ook al verkocht heb .

Inmiddels ben ik een aantal dagen verder en heb dus nu ook de XLPS. Kan alleen maar zeggen dat het een goede combinatie lijkt te zijn. Het klinkt super. En het lijkt erop dat ik mn Micro Seiki ook al verkocht heb .

'm draaitafel verkopen...... wie koopt er nou nog 'n draaitafel.... :confused::rolleyes:

Inmiddels ben ik een aantal dagen verder en heb dus nu ook de XLPS. Kan alleen maar zeggen dat het een goede combinatie lijkt te zijn. Het klinkt  super. En het lijkt erop dat ik mn Micro Seiki ook al verkocht heb .

'm draaitafel verkopen...... wie koopt er nou nog 'n draaitafel.... :confused::rolleyes:

Ja Hans, kennelijk is er toch een leuke markt voor. Ikzelf heb gewoon het standpunt dat iets muziek moet maken, of het nu CD of LP is. Ik wil er zelfs geen tijd voor uittrekken om te bepalen wat beter kinkt. Het gaat mij om de muziek die niet op cd verschenen is. En dat is nog best veel.