Jump to content

internet zaakjes

kww
 Share

Recommended Posts

hallo

nog maar even een vraagje

via een paar internet shops zag ik dat je soms leuke

prijsverschillen tegen kan komen

het prijsverschil was soms 25 procent of nog meer.

hebben jullie ervaring met bepaalde internet shops?

zoja welke ervaringen met welke winkels?

als voorbeeld geef ik even audiodump en beste keus

voor vincent of rotel heb ik gekeken.

dit helpt natuurlijk niet echt

de zoekfunctie is een handig iets maar als ik hifiklapper intoets dan vind ik m,n eigen topic, ook als ik een spatie tussen hifi en klapper doe

overigens is hifiklapper slechts 1 winkel

en misschien zijn er nieuwe leden bijgekomen sinds de vorige topic (die ik dus niet kan vinden) die hun mening ook willen delen.

of zijn er nieuwe bevindingen van andere winkels.

ik heb het dan ook niet over duitse winkels maar nederlandse.

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat nogal wat leden van dit forum zeer negatieve ervaringen hebben met internetshops als "Hifiklapper". Pas dus op met internetshops, ga niet voor "het laatste dubbetje", betaal niets vooruit, check goed welke fysieke (bestaande) zaak er achter zit etc.

vandaar dat ik hier eens wat navraag doe.

misschien is er al iemand die goede of slechte ervaring kan posten.

natuurlijk mis je de service en deskundigheid van een gerenomeerd

bedrijf.

en als het verschil nou erg klein was dan gaf ik mijn voorkeur uit naar een bestaande zaak, alleen als er een verschil optreed van meer dan 1000 euro voor 2 componenten dan krab ik me wel even achter het oor.

overigens kun ja natuurlijk altijd met die prijsopgaves als voorbeeld naar een "normale"winkel stappen en vragen of er wat met die prijs is te doen.

Commodity-producten in de lagere prijsklasse zou ik rustig via internet kopen, maar als ik mijn 'droom" versterker, CD-speler of speakers wil kopen doe ik dat toch liever via de reguliere distributiekanalen. Het gaat dan vaak om stevige bedragen waarbij ik geen gezeur wil krijgen over wel/geen garantie op apparaten die wellicht uit paralellimport afkomstig zijn.

Overigens valt er inderdaad veel te onderhandelen op apparatuur, met inruil of juist zonder inruil. Het is echter niet reeel een normale winkel te vragen te leveren tegen de laagste prijzen die je op internet treft.

Via een tip van iemand die ook op dit forum actief is, heb ik overigens laatst zelf een splinternieuwe SACD- / DVD-speler kunnen bestellen en kopen bij een winkel met een korting van 25% (van

Ik hoorde dat www.abetterprice.nl ook heel interessante prijzen heeft, ook voor merken die in de zijlijn van de site staan. Even de prijs via de mail opvragen is dan de aanpak. Mooie hier: je kunt de spullen persoonlijk ophalen en dan pas betalen. Dus geen risico

ok we weten nu dat hifiklapper niet te vertrouwen is.

maar 1 rotte appel hoeft natuurlijk niet de hele branche te treffen

de voorzorgsmaatregelen zouden kunnen zijn

onder rembours betalen

afhalen indien mogelijk

betalen met acceptgiro.

iemand nog meer tips ?

iemand nog meer tips ?

Gewoon naar Henk van Audio Selectief (Sneek), Rients van Acoustic Dimension (Zoetermeer) of Hans van WenWAudio (Enschede) gaan? Is nog een stuk gezelliger ook.

Ok