Haudio Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Een Nederlandse Platenwasmachine voor 299,00 euro waarom hoor ik daar niets over op dit forum ? Op/In het VAD gezien . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Moet je wel lezen, natuurlijk.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Het ding heet de Okki Nokki....., en er is zelfs een nog goedkopere versie van. Je moet dan wel een waterstofzuiger aansluiten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Ik heb wel een verdwaalde opmerking gezien over de Okki Nokki, dus het is wel iemand opgevallen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 oktober 2004 Author Report Share Posted 29 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 En vanaf eind November druppelt de wasser bij de dealers binnen. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 En vanaf eind November druppelt de wasser bij de dealers binnen. Inderdaad, ik ben er ook al achteraan geweest en eind november hoop ik de Okki Nokki eens te kunnen bekijken. Dit was n.a.v. de opmerking van Jitze, het is hier dus wel gezegd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Okki Nokki, is dat de merknaam of gewoon de naam van de platenwasser? Is er al een site van? Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 De 2 lp's waren een 2e hands van Johnnie Guitar Watson en een nieuwe van Norah Jones.Na het schoonmaken hebben ze Johnnie Guitar Watson gedraaid en de plaat klonk heel rustig en clean.Hiermee doelend op tikken en knispers,ruisgeluiden. Vol tevredenheid naar huis gegaan en eenmaal thuis gekomen en in volle verwachting dat het met een nieuwe lp nog mooier zou zijn dan een 2e hands,maar helaas het was en is niet zo.Op het openingsnummer van kant 1 was er veel knispers en zelfs tikjes. Lag het aan de lp of is er een residue achter gebleven? Ik vermoed het laatste,want de rest van de lp klonk ongeloofelijk stil. Vaak wordt te draatafel nat tijdens het wassen. Als je hier je net gewassen schone kant inlegt, krijg je nderdaad dat geknisper in het eerste nummer. Eigenlijk moet de draaitafel dus een stuk kleiner zijn dat de plaat. Dan heb je er geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Ik ben van plan om deze machine in de nabije toekomst te gaan kopen,maar wil er wel een kleine kanttekening bij plaatsen en dat is dat de hoeveelheid van de vloeistof en de lengte van het drogen zeer belangrijk is en naar mijn idee heel secuur moet gebeuren.Gelet op mijn ervaring met deze 2 schoongemaakte lp's. Als ik het goed heb, moet je dus handmatig de vloeistof aanbrengen en da's erg jammer In vergelijking met andere machines is dit een koopje !!! Wat kost dit koopje dan Zie openingspost Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 De afzuiging van een platenwasmachine is idd een heikel punt. Gebeurt dit te sterk, verdampt de vloeistof voordat de troep uit de plaat gezogen wordt. Als dit te zwak gebeurt, blijft de plaat vochtig en blijft er dus ook troep in de groef achter. Vaak is het ook nog eens zo dat een plaat meerdere malen de wasprocedure moet ondergaan. Zeker bij 2de hands exemplaren kan dat voorkomen. Je weet tenslotte niet hoe de vorige eigenaar 'm behandeld heeft en zelfs de beste wasmachine krijgt niet alle troep in een keer los. De prijs van de Okki Nokki (Cadens) wasser is wel aangenaam. Ik heb 'm afgelopen Doelen ook eens goed bekeken. Ik vond 'm eigenlijk wel wat goedkoop uitzien, maar dat mag voor die prijs. De Nitty Gritti Basic ziet er niet veel beter uit. Blijkbaar kan 't niet mooi afgewerkt worden voor een dergelijk bedrag. De bouwers zien liever een gotere marge dan een net apparaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 De afzuiging van een platenwasmachine is idd een heikel punt. Gebeurt dit te sterk, verdampt de vloeistof voordat de troep uit de plaat gezogen wordt. Als dit te zwak gebeurt, blijft de plaat vochtig en blijft er dus ook troep in de groef achter. Dit is de reden dat ik een electronische regeling van de vacuumpomp heb toegepast in het ontwerp van de diy RCM. Onze vriend okkinokki was destijds ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Blijkbaar kan 't niet mooi afgewerkt worden voor een dergelijk bedrag. De bouwers zien liever een gotere marge dan een net apparaat Ik hoop dat de bouwers de keuze hebben gemaakt om een solide aandrijving te maken. Het kastje hoeft niet zo fraai te zijn. Als de betrouwbaarheid van de mechanische delen maar goed is. Het is een hele prestatie om voor een dergelijk bedrag iets te fabriceren. Voor alle onderdelen van de diy uitvoering was ik ook zoiets kwijt. De uren schrijf ik dan maar op de post: leuk om te doen. Groet, Henk Nog geen moment spijt van de uren die ik besteed heb aan het bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik lees meestal dat de vloeistof door middel van zuigen van de plaat wordt gehaalt . Waar ik zelf sinds kort heel goede ervaringen mee heb is het volgende ....... Plaat gewoon reinigen met een vloeistof die ik ook zakelijk gebruik die normaal ontvet en vuil op lost . Dit is een reiniger die ik zelf kan aanmaken en geheel biologisch is . Voorheen gebruikte wij meestal normale onvetters en naspoelen met remmenreiniger . Deze producten zijn echter zeer onvriendelijk voor o.a. je huid. De onvetter (reiniger ) die ik nu gebruik is mild en tast niks aan , zelf pakkingen en o-ringen niet . Ik spuit dus nu de plaat in met een oplossend (biologisch) middel en laat dit even inwerken , even borstelen en dan naspoelen met demi-water > Ik blaas de plaat droog met gewone perslucht van binnen naar buiten toe , tot nu toe moet ik zeggen dat de plaat geen bijgeluiden meer maakt . Onlangs heb ik bij Sodejuu de Fat Bob gehoord met een 3 tal Lp's van mij zelf. Ook Sodejuu moets opmerken dat er geen spetter of tikje te horen was . Het waren zelf 2e hands gekochte Lp's van de rommelmarkt die behoorlijk vervuilt waren toen ik ze kocht . Natuurlijk geldt dit voor Lp's die niet beschadigd zijn , ik werk nu aan een manier om de plaat eerst te dompelen in dit middel . De label bescherm ik door middel van de schroefplaten die standaard bij de Discostat worden geleverd . Ik wil tussen de schroefplaten die over het label gaan dus nog een o-ring aanbrengen zodat de vloeistof niet in aanraking komt met het label . Daarna spoelen met zuivere vloeistof en demi water en vervolgens weer afblazen met perslucht . Geen high tech machine maar het werkt in de praktijk hier , en de prijs valt ook nog reuze mee . Het spul kost meen ik 7,95 per liter maar wordt verdunt worden na gelang de vervuiling . groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 John, Welke vloeistof (merknaam) gebruik je precies en waar koop je dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 De afzuiging van een platenwasmachine is idd een heikel punt. Gebeurt dit te sterk, verdampt de vloeistof voordat de troep uit de plaat gezogen wordt. Als dit te zwak gebeurt, blijft de plaat vochtig en blijft er dus ook troep in de groef achter. Dit is waar wanneer je een al te vluchtige vloeistof gebruikt. Wanneer je het vuil oplost in een zeepachtige vloeistof (in mijn geval Glassex) kun je zo hard zuigen als je wilt. Een gewone waterzuiger is dan zeer effectief. Deze zuigt n.l. in Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Alleen met terugwerkende kracht je collectie schoonmaken valt erg tegen. Dat was met m'n 300 platen binnen 2eneenhalvedag gepiept Pfffff... 600 kantjes wassen..... Meestal draai ik 'n LP, en als hij teveel kraakt gaat hij bij 't stapeltje "wassen". Eens in de vier weken of zo heb ik er dan 20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Iemand enig idee waar de Okki Nokki verkocht gaat worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 John, Welke vloeistof (merknaam) gebruik je precies en waar koop je dat? Kijk hier eens even >> http://www.eco-point.com/producten/pages/biosol.htm Of ze ook aan particulieren leveren is mij niet bekend . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts