Jump to content

speakers simuleren met de pc

mr toast
 Share

Recommended Posts

Ik doe een literatuurverslag over het ontwerpen van luidsprekerkasten.

en tja daar hoort ook het ontwerpen en simuleren met de pc bij.

nu heb ik gelukkig het boek van vance dickason al thuis liggen...maar ik dacht dat hij alleen maar over dure programma's had. Is er geen leuke freeware of trail :P software die ik kan gebruiken....

ik ga het boek sowieso nog eens lezen...

wie helpt me ff op weg :)

FRD Consortium

Ovezicht op de LDSG van diverse pakketten

Het kan allemaal wel met gratis software, maar je blijft beperkt in de mogelijkheden. Het gebruikersgemak en de ontwikkeling van de software is ronduit kl*te... Ik heb ervaring in genoemde gratis pakketjes, Lspcad Pro, Soundeasy 9, WinSpeakers (goedkoop, compleet weggegooid geld) en recentelijk ook Speak in trial vorm bekeken. Qua gebruikersgemak gekoppeld aan geavanceerde mogelijkheden, kan er niets op tegen Lspcad (gebruik nu nog v5). Ik kijk dan ook uit naar de hardware dongle van versie 6 die nu onderweg is :)

Veel van die stukken software zijn ook in een trial versie te krijgen zoals Lspcad, Speak e.a.

Het gebruikersgemak en de ontwikkeling van de software is ronduit kl*te...

Kan ik het geheel mee eens zijn. Het is uiteindelijk allemaal een implementatie van Thiele en Small. Simuleer de meeste speakers dan ook gewoon in PSpice maar dan moet je wel Thiele en Small volledig snappen. Dat is dus niet voor iedereen weggelegd.

Wat ik nog steeds een top proggie vind vanwege de eenvoud is LS-Prof van Remo. Dit is al een heel oud DOS proggie wat recht-toe-recht-aan werkt. Remo vekocht dat zo'n jaar of 15 geleden voor Fl 75,- en waarschijnlijk verkopen ze het nog steeds. Er is nooit een Windows versie van gekomen bij mijn weten.

;)

<EDIT>

Ja hoor Remo verkoopt het nog steeds:

http://www.remo.nl/software.htm

:D