Jump to content

op bezoek bij (Th

WanFie
 Share

Recommended Posts

In de tussentijd blijkt KF een aantal ongelooflijk mooie spekstenen monitor speakertjes te hebben gebouwd...

Tweewegsysteempjes met 16 en 13,5 cm woofertjes er in.

En een dometweeter! Niet eens meer een ribbon...

"Piepklein, loodzwaar, steengoed."

Dat werd destijds over de Cresta gezegd.

Maar het is nu veel meer van toepassing...

Heeft iemand nog Maggies of zo, om ze tegen die luidsprekertjes te laten afgaan?

beste spido,

ik heb nog wel een paar betonnixen staan! ;)

zou Klaas zijn monitors daar tegeover af willen laten gaan :P

Denk je dat er nog vreemd volk bij moet worden uitgenodigd?

..

Als ik jou was zou ik het gewoon lekker samen met Erik doen. Dan kan hij er daarna een leuk stukje over schrijven en dan kunnen we de ellenlange discussie erna overslaan.. :D

Denk je dat er nog vreemd volk bij moet worden uitgenodigd?

..

Als ik jou was zou ik het gewoon lekker samen met Erik doen. Dan kan hij er daarna een leuk stukje over schrijven en dan kunnen we de ellenlange discussie erna overslaan.. :D

En daarna gaan klagen dat het HEAR zo saai is , nee nee niet doen. :o

Moet Hear wel een forum blijven

Het schijnt dat speksteen goed warmte vast houdt en daarom ook veel in kachels wordt gebruikt, zodat het lekker warm blijft als de kachel al een tijdje uit is. Dus Spido kan vast wel een leuke kachel van spekstenen PP's maken en dan houten PP's erin opstoken... ;)

Beste Ravon,

Dat je transmissielijnen gebruikt, bewijst al dat je niet weet waar blokgolven voor dienen.

De diverse pijpsegmenten en de totale pijp van die doedelkasten leveren een kakofonie van eigenresonanties op, en de fysieke afstand tussen woofer(s) en poort veroorzaakt frequentie-afhankelijk fasegelijkheid en fasetegenstelling.

Akoestische blokgolfmetingen zouden je hebben laten zien dat juist de "Non-Resonant Loudspeaker Enclosure" (Dr. Bailey in "Wireless World", 1965) b

Beste Ravon,

Dat je transmissielijnen gebruikt, bewijst al dat je niet weet waar bokgolven voor dienen.

De diverse pijpsegmenten en de totale pijp van die doedelkasten leveren een kakofonie van eigenresonanties op, en de fysieke afstand tussen woofer(s) en poort veroorzaakt frequentie-afhankelijk fasegelijkheid en fasetegenstelling.

Akoestische blokgolfmetingen zouden je hebben laten zien dat juist de "Non-Resonant Loudspeaker Enclosure" (Dr. Bailey in "Wireless World", 1965) b

Beste Ravon,

Dat je transmissielijnen gebruikt, bewijst al dat je niet weet waar bokgolven voor dienen.