Jump to content

op bezoek bij (Th


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Maar met wat voor apparatuur werd dat zaakje aangestuurd?

 

 

Hubertinus

Klaas heeft een Marantz PM82 (mk2?) en een Marantz CD80. Ook is de draaitafel nog een paar keer gebruikt, maar ik weet niet wat voor merk/type dat is. Ik meen een Akai...(?)

Link to comment
Share on other sites

Ik wil nog wel eventjes wat kwijt:

Ten eerste wil ik Klaas bedanken voor de hartelijke ontvangst en de moeite die hij gedaan had voor ons.

Ten tweede wil ik nog wat zeggen over de drie luidsprekers, in de volgorde zoals we die gehoord hebben, dus ss30, prince en ss20.

Om maar te beginnen met de ss30: ik vond het niet veel bijzonders. Het zou veel mooier kunnen, denk ik. Ligt ook wel aan de akkoestiek, maar niet alleen maar aan de akkoestiek. Het beeld is met piano gewoon t

Link to comment
Share on other sites

Maar met wat voor apparatuur werd dat zaakje aangestuurd?

 

 

Hubertinus

Klaas heeft een Marantz PM82 (mk2?) en een Marantz CD80. Ook is de draaitafel nog een paar keer gebruikt, maar ik weet niet wat voor merk/type dat is. Ik meen een Akai...(?)

Oei pas op, hij gebruikt een Thorens ;):D

Ik meen dat ik iets van 126 op het ding heb zien staan, maar ik heb er geen verstand van :D

Link to comment
Share on other sites

Zo, lekker uitgeslapen, ik was eraan toe. Was al een nieuw topic begonnen in Algemeen, maar bij deze verplaatst naar hier.

 

Gisteren stonden we nog even te lachen toen we terugdachten aan ander PP-topics die na een x aantal blz volledig ontspoorden ;). Laten we het deze keer gewoon netjes, to the point en eerlijk houden. Het blijven tenslotte allemaal menigen en zo belangrijk zijn we nu ook weer niet :P

 

Nogmaals, Klaas, bedankt voor je gastvrijheid. Gisteren hebben we beluisterd in volgorde van opkomst: SoundStone 30, Prince en de SoundStone 20.

 

Allereerst een opmerking over de luisterruimte: die is allejezus groot :P. Met ook nog een deel vliering van de 1ste verdieping. Alles bij elkaar een enorme ruimte die gevuld moet worden met geluid. Een doorsnee tweeweg met een doorsnee 5"-6" midbass units zou hier compleet door de mand vallen, alleen al door het buiten adem raken van het arme woofertje. Dat is van belang om je te realiseren op welke luistervolumes we de speakers gehoord hebben: knap hard

 

De drie speakers hebben alle dezelfde mid-hoog bezetting, een 5,5" kevlar conus met plug en een ribbontweeter van Visaton. Het laag werd verzorgd door 12" (30), een 8" (20) en bij de Prince door twee 6,5" kevlar woofers,

Link to comment
Share on other sites

Op de valreep toch nog naar Appelscha getogen. Makkelijk aan te rijden vanuit Groningen. Als ontspannend uitje. En een heel leuke middag gehad. Waarvoor dank aan Klaas Feenstra.

 

Opstelling / Context. Zeer grote luisterruimte (woonboerderij).

- Ongeveer 6 meter uit elkaar staande luidsprekers

- eenvoudige bekabeling

Link to comment
Share on other sites

Ik heb op mijn site geprobeerd naast de foto's ook maar mijn deel van het verhaal op te schrijven.

Volg de << link naar de recentie van de Perfect Performer>>

 

Ik wil graag een lijst van de gedraaide muziek compleet maken, en dan post ik die wel op deze plek. Hierbij dus het verzoek aan de aanwezigen om mij een lijst te sturen van hun muziek die gedraaid is gisteren (via PB please!!)

 

Maarten

 

PS. Toch apart dat de rode draad die door de afzonderlijke verhalen heenloopt wel duidelijk is.

Link to comment
Share on other sites

er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt.

 

persoonlijk zou ik er uiterlijk geen stuiver voor geve :rolleyes: n.

en de reacties zijn niet erg goed.

Erg negatief Joopus....

 

Ik denk dat de meesten gisteren nog nooit zulke dynamische en moeilijk te reproduceren muziek hebben gehoord. Vooral de afzonderlijke instrumenten op de CD van Jerry lieten heel goed horen hoe goed de speakers in deze omstandigheden presteerden.

 

Maar kom de volgende keer zelf ook, dan heb je tenminste recht om iets te schrijven.... zo is het iemand de grond in boren.... :angry:

Link to comment
Share on other sites

er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt.

 

persoonlijk zou ik er uiterlijk geen stuiver voor geve :rolleyes: n.

en de reacties zijn niet erg goed.

Nee, die muziek is niet echt gedraaid. We hebben metal gehoord, Le Sacre du Printemps van Stravinsky (niet echt 'veilige' muziek in mijn oren), stukken heel heftige orgel, schitterende pianostukken (alleen piano). Heftige muziek om goed neer te zetten, ook een stukje Wagner ontbrak niet.

Ik durf te beweren dat met name het stukje piano van mijn cd lang niet overal goed klinkt, we hebben dit op de ss30 ook gehoord. De prince deed dat dus wel behoorlijk, overigens. Met name Stravinsky en de grote, machtige orgelstukken (met name Franck) klinken

Link to comment
Share on other sites

er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt.

 

persoonlijk zou ik er uiterlijk geen stuiver voor geve :rolleyes: n.

en de reacties zijn niet erg goed.

Erg negatief Joopus....

 

Ik denk dat de meesten gisteren nog nooit zulke dynamische en moeilijk te reproduceren muziek hebben gehoord. Vooral de afzonderlijke instrumenten op de CD van Jerry lieten heel goed horen hoe goed de speakers in deze omstandigheden presteerden.

 

Maar kom de volgende keer zelf ook, dan heb je tenminste recht om iets te schrijven.... zo is het iemand de grond in boren.... :angry:

 

:huh::):D:lol:

ik lach me dood

jullie snijden langzaam zijn keel door en zeggen dan

dat iemand hem niet de grond in moet boren

geweldig vermaak hier op hear <_<

Link to comment
Share on other sites

er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt.

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...