loflof Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Hallo allemaal. Mijn luidsprekers zijn door morsen met vloeibare luchtverfrisser vlekkerig geworden. Ik wil ze nu opnieuw gaan lakken; eigenlijk ook in een andere kleur. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij vertellen hoe ik dat precies moet doen? Het zijn Dynaudio Contour 1 luidsprekers met een beuken kast. Bij voorbaat dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Is het massief beuken, of hebben we het over fineer? Beetje moeilijk inschatten wat die vlek precies is, maar je zou bij voorkeur de oude laag gewoon weg willen schuren. Wat voor een lak zit er nu op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 Ik wwet niet wat voor lak erop zit. Volgens mij is het fineer met een beschermend laagje erop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Ik wwet niet wat voor lak erop zit. Volgens mij is het fineer met een beschermend laagje erop. Wees heel voorzichtig met schuren, voor je het weet heb je een paar onherstelbaar beschadigde luidsprekers en dat zou dood zonde zijn. Wat je beter kunt doen, is advies vragen bij een meubelmaker. Die weten tenslotte als geen ander hoe je hout moet bewerken en behandelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 oktober 2004 Author Report Share Posted 15 oktober 2004 Zou afbijt werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Je kan proberen ze in de was te zetten. Begin met de onderkant. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 16 oktober 2004 Author Report Share Posted 16 oktober 2004 De vlekken die er in zitten zijn er niet meer uit te krijgen. De lak zal er dus af moeten.Dit moet echter zo voorzichtig gebeuren dat er na het opnieuw lakken niet meer is te zien dat de luidsprekers overgelakt zijn. Is er misschien een zelfbouwer die hier ervaring mee heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts