bees Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 goed: ik ga dus binnenkort weer verhuizen..*zucht* voordeel is wel dat ik nu meer ruimte krijg.... nadeel is de openhaard..... die staat in de weg.... kunnen jullie mij misschien een beetje helpen met het neerzetten van de speakers? ik dacht zelf sowieso 50 cm vanaf de linker wand en ergens tussen de 50 en 100cm van de achtermuur... en dan 3? meter uitelkaar...... dan kan ik zo'n 4 meter van de speakers afzitten..... ik heb helaas een houtenvloer maar daar ligt wel hoogpolig tapijt op.... ik zit een beetje met het grote open gat aan de rechterkant... links kan ik de deuren sluiten..... plus dat ik zo natuurlijk met die openhaard een vreselijk asymetrisch gebeuren krijg....... help.... kamer schetsje is alles behalve op schaal....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Dus als ik het goed begrijp, komt je rechter l.s. bijna op de hoek van de openhaard te staan. Beste oplossing lijkt mij, openhaard er uit en de mogelijkheden zijn meteen een stuk optimaler. Openhaarden zijn trouwens vanuit milieu-oogpunt toch ook al jaren niet meer verantwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Die 5 meterwand met die schuifpui lijkt mij de meest interessante optie. Zo hou je het nog 't meest symmetrisch. De lange wand waar het raam inzit gaat denk ik niet, omdat je speakers dan tever uit elkaar komen te staan. Kans op een 'gat' in het midden. Maar ook deze optie zou je kunnen proberen. Je weet maar nooit. Tja, en wat het weghalen van die openhaard betreft ; zou ik in eerste instantie niet doen. Je gaat per slot van rekening de winter in. Kun je er nog wat plezier van hebben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Hallo bees, Heb je in je hoofd waar het meubilair moet staan, of is de ruimte bedoeld als luisterruimte en niet als woon kamer? Ik heb ooit in een flatje de boxen in de hoeken tegenover elkaar gehad. Kon niet anders. Gek genoeg was het een prima steriobeeld op de plek waar ik meestal zat. De kamer was zo'n beetje vierkant. Gewoon proberen is mijn advies. groeten Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Hallo Bees, waar ga je zitten als je wilt gaan luisteren? Kun je nog niets meer vertellen over de aankleding van de kamer (gordijnen, meubilair, enzovoort)? Zelf heb ik in de woonkamer een gaskachel op zo'n ongelukkige plek. Ik luister nu op een veel kleinere, maar akoestisch veel betere zolderkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 oktober 2004 Author Report Share Posted 13 oktober 2004 nou goed.. er komt dus een 3 zits bank in ... gordijnen bij het raam uiteraard... en die openhaard er uit slopen is geen optie... helaas is ie ook niet te gebruiken als openhaard want de schoorsteen is dicht gemetseld.... het word voornamelijk luisterkamer... aangezien wij ook nog een enorme woonkeuken erbij hebben .... is namelijk een voorste deel van een woonboerderij.... speakers langs de wand met schuifdeuren vindt ik niet echt praktisch ivm struikelen over speakerkabels........ (verder wel een goed plan overigens....) zit ook nog te denken over een diagonale opstelling... ? ow ja .... en als iemand nog een plek weet voor de tv ... :-( dat is anmelijk de enige voorwaarde van mijn vriendin... die wil op de bank tv kunnen kijken..... (toch maar sparen voor een projector.............) en idd ik ben voor afschaffing van alle openhaarden en dan pas mag men weer zeuren over luchtvervuiling door diesel auto's..... men kan namelijk 5000 kilometer met een diesel rijden of 1 avondje openhaard stoken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 oktober 2004 Author Report Share Posted 13 oktober 2004 ow ja... voor de set ... mochten jullie dat ook belangrijk vinden ... kijk op onderste link... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Kijk, bees, Wat, denk ik, wij allemaal hopen is, dat je het meubilair even in de tekening zet. Dan kunnen we wat gerichter advies geven, ook waar je vriendin moet zitten. Ze kan ons toch niet om de oren slaan, dus durf ik dat wel aan. In mijn vorige reactie bedoelde ik diagonaals. Kan dus best wel maar hangt af van waar de zitgelegenheid en zo staat. Bij mij was dat destijds per ongeluk goed Is die openhaard toevallig ook een plek om de apparatuur plus TV neer te zetten? Doe je best. Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 nou goed.. er komt dus een 3 zits bank in ...gordijnen bij het raam uiteraard... en die openhaard er uit slopen is geen optie... helaas is ie ook niet te gebruiken als openhaard want de schoorsteen is dicht gemetseld.... het word voornamelijk luisterkamer... aangezien wij ook nog een enorme woonkeuken erbij hebben .... is namelijk een voorste deel van een woonboerderij.... speakers langs de wand met schuifdeuren vindt ik niet echt praktisch ivm struikelen over speakerkabels........ (verder wel een goed plan overigens....) zit ook nog te denken over een diagonale opstelling... ? ow ja .... en als iemand nog een plek weet voor de tv ... :-( dat is anmelijk de enige voorwaarde van mijn vriendin... die wil op de bank tv kunnen kijken..... (toch maar sparen voor een projector.............) en idd ik ben voor afschaffing van alle openhaarden en dan pas mag men weer zeuren over luchtvervuiling door diesel auto's..... men kan namelijk 5000 kilometer met een diesel rijden of 1 avondje openhaard stoken.... Past die tv in de open haard (serieus bedoeld)? Misschien is dat wel een grappig gezicht. Of valt er dan niks te zien vanaf de bank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 oktober 2004 Author Report Share Posted 13 oktober 2004 hmm kijk die bank moet nog aangeschaft worden... en verder meubulair... tja...wellicht een tafel... ;-) tv past niet in de openhaard helaas...... zal ff een bank in de tekening plaatsen.... ;-) (voor de duidelijkheid... ik heb dus een lege kamer en wil gewoon suggesties.... bank en tafel kunnen overal geplaatst worden.... enige is je moet op debank kunnen liggen tv kijken.... tv dus wellicht naast het audio meubel totdat ik een projector kan betalen...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Wellicht dan toch iets van een diagonaal proberen. Een luidspreker aan de kant van de schuifdeuren, andere luidspreker bij de wand tegenover de bank. Maar hoe het dan klinkt....Het zal tich denk ik wel een kwestie worden van schuiven en luisteren, schuiven en luisteren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts