AudioBill Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Beste mensen, Ik kan een tweedehands Meridian 508-24 cd speler kopen die in absolute nieuwstaat verkeerd en 4 jaar oud is. Raden jullie die mij aan en waarom of waarom juist niet en wat zouden jullie daar max. voor betalen? En in welke combinatie (bv. soort versterker) komt hij het beste tot zijn recht, of met welke spelers is hij te vergelijken? Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ik heb hem in huis gehad tegelijk met een veel goedkopere 506 20 bit. Ik vond de verschillen zeer marginaal en zou niet durven zeggen welke de beste was. Een maand later werden de spelers in HIFI News met elkaar vegeleken, zij kwamen tot dezelfde conclusie. Dat je de fase kon omzetten vond ik overigens wel leuk. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Ik heb zelf ruim 4 - 5 jaar een 508.20 gehad, die ik heb laten upgraden naar een 508.24. Ik vond het een uiterst fraaie speler met een zeer prettig, ontspannen, muzikaal geluid dat met veel autoriteit uit de speler komt. Alleen al het lademechanisme geeft een enorm "Rolls Royce" gevoel. De 508.24 heb ik gebruikt op een Sphinx set (de 2/12) en op mijn huidige set (Chord / Mark Levinson), in beide gevallen op Avalon (Arcus) speakers. Ik heb hem zelf begin dit jaar 2de hands weggedaan voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts