Jump to content

bescherming powercable

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Zoals bijna iedereen wil ik ook wel eens wat zelf maken. Nou wil ik beginnen bij de stroomvoorziening. Goede kabel kan ik wel aan komen, maar ik zoek een goede bescherm laag in de zin van een geweven mantel. Nou weet ik dat als je een dikke kabel bij de Gamma ofzo koopt voor buiten in de grond dat daar zo'n mantel in zit. Maarrrr... ik zag laatst in een of ander auto tuning blad dat ze ook van die kabels hebben om als hoes over waterslangen te doen. Nou krijg je die daar allen in setjes van verschillende diktes. Zelf ben ik miet zo'n auto liefhebber (hij moet me comfortabel van A naar B brengen) Ik moet juist 1 maat hebben en meerdere meters. Jullie voelen 'm al waar kan je dit spul los kopen? Weet iemand dit?

Het mooie van dit spul was dat het in verschillende kleuren te krijgen was (het oog wil ook wat). Groet,

Andre.

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb geen idee wat je bedoelt want van auto's heb ik ook al geen verstand; bescherming van een netkabel tegen knik of beschadiging in de vorm van een gevlochten nylon mantel is bijv. bij Speaker & Co te koop;deze is zwart maar af te werken met verschillende kleuren krimpkous. Afscherming van de kabel (gevlochten metaal) is sinds kort ook te koop bij www.dienadel.de; hier in Nederland heb ik dat laatste nog niet gezien maar mogelijk is het ook hier ergens te verkrijgen.

Menigeen hear heeft goede ervaringen met de volgens www.platenspeler.com methode gevlochten netkabel ("de Vlechtsneek").

Als je naar tevredenheid op geheel eigen wijze iets gebrouwd hebt, vergeet dan niet het hear even te laten zien.

Succes.

Als je er niet uitkomt kun je altijd nog bij een watersportzaak dubbelgevlochten lijn kopen met kern en mantel. De mantel schuif je van de kern af en je hebt een prima polyester hoes voor om de kabel. Ook zijn ze in diverse kleuren en motiefjes te leveren.

wahhahahaha brilliant!

die hifi diy zijn geweldige knutselaars.... :)

bb