carl Posted 16 januari 2006 Author Report Share Posted 16 januari 2006 Hans, je bent een werkbouwkundige (eenvoudig kan ik me niet voorstellen) en geen chemicus. Ik ook niet vandaar dat er bij mij niets onbekends op mijn kostbare platen gaat. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 januari 2006 Author Report Share Posted 16 januari 2006 Bijzondere zeepsoorten voor audiofiele toepassingen lijken mij een uitstekende marketingtruc, zeepsoorten die geen of in elk geval weinig residu achterlaten vind je in de levensmiddelen industrie, denk aan het goedje welk in kroegen wordt gebruikt om glazen te reinigen.maak een oplossing met een dergelijke zeepsoort, voeg hieraan toe een wetting agent - via een fotozaak te verkrijgen Amaloco H10 - om droogvlekken te voorkomen en voila een geweldige reiniger................... Ben best bereid hieraan een audiofiel verantwoord etiket en een flitsende naam aan toe te voegen, waarna het spul voor een forse prijs alhier af te halen is. gezien de gevoeligheid van het mengsel is blootstellen aan het geweld van tante pos of andere vervoerders beslist uitgesloten. Wat vindt je van "Vinyl Wet Dream" Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Wat vindt je van "Vinyl Wet Dream" Groet, Carl was jij niet iets in het juridische segment van onze samenleving ? zal ik maar heel voorzichtig zijn met het overnemen................ overigens best leuk, maar 't bekt minder dan 't leest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Als in de vloeistof alcohol zit dan koelt de plaat af en klinkt daardoor anders. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Of als het echt smerig is: Dit is wel serieus bedoeld hoor. Ik was ondertusen al jaren met de glassex spullen. Werkt perfect. Ik heb nog nooit iets gemerkt van aantasting van het vinyl. Ook de glimmende stukken bij de uitloopgroeven blijven perfect glimmen. En dat olielaagje.... volgens mij werkt dat perfect als naaldsmering. Waarschijnlijk is dat laagje inderdaad niet erg voor mensen die niet meer kunnen horen boven 10 kHz. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Het lijkt wel Volle Maan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Enkele maanden geleden had ik al een flesje L'art du son gekocht, maar het stond nog steeds in de koelkast. Probleem was dat ik geen platenwasmachine heb. Alleen maar een disco antistat (knosti). Je kan dan L'art du son wel gebruiken om platen te wassen, maar moet dan naspoelen met demiwater. En ja, hoe doe je dat. Met een plantenspuit?. Maar inmiddels ben ik er uit. Ik heb een tweede knosti gekocht. Vanmiddag samen met mijn huisgenote in twee uurtjes tijd ca. 6o platen gewassen en met demiwater nagespoeld in de 2e knosti. En dat met 10 ml L'art du son (in ca. 500 ml water). Kosten derhlave 35 euro/10 = 3,50 euro (en natuurlijk de kosten van een 2e knosti). We hebben wel 2 keer de bak met demiwater moeten verversen. Resultaat perfect. Ook de smerigste platen werden schoon. En het lijkt er op dat ook bij het draaien van de platen er geen prut aan de naald blijft plakken. Zeer aan te bevelen dus. Dank voor je waardevolle tips! Dit lijkt een prima alternatief voor de kostbare schoonmaakmachines! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts