richard 1 Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Maar als straks alle nederlandse handel verdwijnt, waar moeten we dan heen voor service beurten? waar kunnen we nieuwe apparatuur beluisteren en bekijken? Waar kunnen we onze ocassion's inruilen? waar kunnen we terecht voor vragen en service? In china? Over een paar tiental jaar zul je wel moeten, al onze productiecappaciteit verdwijnt naar het oosten. Leer Chinees daar kom je nog ver mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Ik snap niet dat er nog zo weinig supermarkten online zijn. Volgens mij zittten daar best veel mensen op te wachten Dat is toch al een keer zonder succes geprobeerd? Bovendien komen klanten meestal met meer producten thuis dan dat ze van plan waren te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Tja Edwin, Als het aan jou ligt zitten we dadelijk alleen nog maar in een internetkroeg met virtuele drankjes, gaan we naar internettheater waar het de tickets automatisch van je creditkaart worden afgeschreven en werk je dadelijk alleen nog maar voor een internetbaas die uiteindelijk te weinig marge kan hanteren om jouw salaris te kunnen betalen ... ik vind het wel een goed omschrijving, Peter. Ik mis alleen nog de Albert Heyn online winkel, waarmee je via het internet boodschappen kunt bestellen. Elke keer weer naar de Albert Heyn in die drukte met die lange rijen voor de kassa vind ik zo ouderwets. Neen, doe mij maar gewoon een paar boodschappen aanklikken online en dan lekker thuisbezorgd krijgen. Ik snap niet dat er nog zo weinig supermarkten online zijn. Volgens mij zittten daar best veel mensen op te wachten En nog even, dan hebben we allemaal LCD-televisie. Dan kun je televisie kijken en gelijkertijd muziek en film downloaden en online bestellen. En ook nog eens televisie kijken. En het kost bijna niks. En zoals ik al zei, daar hou ik van. Edwin Neem dan hier eens een kijkje: Albert, de internetwinkel van Albert Heyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Maar als straks alle nederlandse handel verdwijnt, waar moeten we dan heen voor service beurten? waar kunnen we nieuwe apparatuur beluisteren en bekijken? Waar kunnen we onze ocassion's inruilen? waar kunnen we terecht voor vragen en service? In china? Over een paar tiental jaar zul je wel moeten, al onze productiecappaciteit verdwijnt naar het oosten. Leer Chinees daar kom je nog ver mee. Dat is zeker waar. Kijk maar naar veel merken die hun producten laten ontwerpen en maken in China. Denon is een mooi voorbeeld. En de producten uit China zitten qua ontwerp en onderdelen zeer goed in elkaar. Daar betaal je niet voor "aanzien'' status en Klasse, zoals in Europa. Maar daar betaal je gewoon voor het product wat goed in elkaar zit. Klasse, status, stijl is gebakken lucht. Je betaald naar mijn inziens alleen maar voor "sferen" rond een merk. Daar kan ik zelf nooit iets mee. Ook in die apparaten zitten gewoon elco's, transistoren, weerstanden enz. Daar is niet geen status, of sferen van "intelligents" aan. Audio is hele droge kost, alleen Europeanen en Amerikanen betalen graag voor de sfeer rond een merk, die ze zelfs creeren. Die sfeer kan mij gestolen worden. Ik wil gewoon een product wat goed klinkt en goed in elkaar zit. Daar hoeft voor mij geen notenhouten frontje op met de de exotische tekst zoals: Analogica Muzioni SE. Of Amplifier Vivaldi Viena emozioni. Dat zijn van die termen daar krijg ik kippevel van. Die Chinezen begrijpen het tenminste. Geen gebakken lucht, maar gewoon een zeer goed product voor een redelijke prijs. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Koop jij je spullen maar lekker over de grens dan. Een luistertest of de spullen op proef mee naar huis nemen is immers niet nodig.Verder ben ik het geheel met Sebastiaan eens. Koop jij het hier dan, als je bereid bent om m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Beste Allemaal, Jullie denken in krote termijn. Ik denk altijd in lange termijnen. Nu is alles mooi en geweldig. Maar kijk maar eens hoe de poppen dansen als je versterker uit Azie de geest geeft. Kun je de transportkosten naar China betalen, weken wachten en uberhaupt maar hopen dat ze je klacht serieus nemen. Nee geen dealer die dit allemaal kosteloos voor je regelt. Geen dealer die je even een leenversterker meegeeft. Nee niets. Zo weet ik bijvoorbeeld van de xindac Sacd spelers. Dat de tweede levering ineens een inferieure trafo bevatte. Met brom tot gevolg. Dit op vrijwel alle spelers. Als jij die zelf uit china had gehaald, dan zat je er mooi mee. De importeur echter die alle goederen eerst zeflt test alvorens ze verkoopt vind terecht dat dit niet kan. Nou die aziaten zijn te eigenwijs en die willen er niets aan doen. Ik meen dat hij op eigen kosten voor vervangende dure en goede amplimotrafo's heeft gezorgd. Dit soort service en klasse bedoel ik nou. En dat is gewoon nodig. Een punt in je eigen land en taal waarop je kan terugvallen, en dat ervoor zorgt dat de dingen goed komen. Een ander goed voorbeeld van hoe erg het ineens tegen je kan werken is het volgende. Zoals jullie weten halen veel van mijn (audiofiele) klanten Crown uit Amerika. Van de week was het dus zover. Eentje ging er kapot. Echt onverstelbaar want ze gaan nooit kapot, en uitgerekend bij ene audiofiel die hem goed behandeld gebeurd er wat mee. Het is maar een kleinigheidje maar toch. Ja toen was er paniek in de tent. De importeur gaat hem niet helpen. En ik ook niet! Nou nu moet ie dus naar Amerika. En ik zeg je dat gaat wat kosten.... Nogmaals kom ik terug op de gun-gun situatie. Met een ander bedrijf ga ik voor een modificatieproject van een digital mengtafel een groot aantal blackgates inkopen. Uiteraard hebben we ook offerte gevraagd bij de fabrikant zelf. Vanzelfsprekend was die goedkoper, maar we konden er wel uit afleiden dat de importeur in Nl gewoon een nette en eerlijke marge heeft. Omdat de importeur in nl. altijd voor me klaar staat, me in echte noodsituatie's altijd voortreffelijk snel en goed heeft geholpen, gunnen we hem de order. Ik hoef namelijk niet altijd voor een dubbetlje op de eerste rang te zitten. Ik vind een goede verstandshouding met de mensen om me heen veel belangrijker. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Bas, je hebt eem logisch verhaal, maar blijft het feit dat ik het verschil t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 de kans dat iets stuk is is relatief klein. Het verschil in prijs is relatief groot. Dus je kans best het risico nemen en dan het apparaat laten reparen (niet onder garantie). En waarom zou je garantie willen op kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 25 juli 2004 Author Report Share Posted 25 juli 2004 Koop jij je spullen maar lekker over de grens dan. Een luistertest of de spullen op proef mee naar huis nemen is immers niet nodig.Verder ben ik het geheel met Sebastiaan eens. Koop jij het hier dan, als je bereid bent om m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Bas, je hebt eem logisch verhaal, maar blijft het feit dat ik het verschil t Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 waar kunnen we terecht voor vragen en service? In china? Groeten, Bas Is de service hier zo goed???? recentelijk door een stomme blunder een buis gemold. Buis kapot en beveiligings weerstand klapte eruit. (speciaal, draadgewonden weerstandje) Probeer dan maar eens een vervanger te kopen van de nederlandse importeur. NUL,NIKS,NADA. Stuur maar op waren de enigste woordje die ze geleerd hebben. Gelukkig is de fabrikant wel SUPER behulpzaam. Nee, ik denk dat dit m'n laatste Nederlandse aankoop is geweest. AHG met die bende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 waar kunnen we terecht voor vragen en service? In china? Groeten, Bas Is de service hier zo goed???? recentelijk door een stomme blunder een buis gemold. Buis kapot en beveiligings weerstand klapte eruit. (speciaal, draadgewonden weerstandje) Probeer dan maar eens een vervanger te kopen van de nederlandse importeur. NUL,NIKS,NADA. Stuur maar op waren de enigste woordje die ze geleerd hebben. Gelukkig is de fabrikant wel SUPER behulpzaam. Nee, ik denk dat dit m'n laatste Nederlandse aankoop is geweest. AHG met die bende. Beste Siep, Ook dat is waar. Hoe s'ommige dealers/importeurs je hier in Nl behandelen is schande soms! ik weet daar alles van. Ik praat dus in mijnb etoog over dealers en importeurs die hart voor de zaak en de spullen hebben en echt de nek voor je uitsteken. Ik weet dat er veel nitwit's tussen zitten die te beroerd zijn om maar enig moeite te doen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Maar kijk maar eens hoe de poppen dansen als je versterker uit Azie de geest geeft. Kun je de transportkosten naar China betalen, weken wachten en uberhaupt maar hopen dat ze je klacht serieus nemen. Nee geen dealer die dit allemaal kosteloos voor je regelt. Geen dealer die je even een leenversterker meegeeft. Nee niets. Ha Bas Als je een Chinese versterker koopt, dan koop je hem toch bij een Nederlandse dealer. Meestal als een merk goed is, dan is er wel een importeur die het merk naast z'n andere merken wil voeren. Vaak gaan de audioproducten als ze deffect raken meestal naar Nederlandse erkende reparateurs.. En mocht Nederland geen importeur heeft, dan heeft Duitsland er wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Ik ga in mij verhaal uit van een normale marge an zo'n 35 a 40% voor de dealer. Ach, als de importeur ook zo'n marge aanhoud, dan zit je inclusief BTW al op een verdubbeling Al met al is een verdubbeling dus prima te verantwoorden met zo'n marge. Het hangt wat mij betreft af van het soort product of ik het wel of juist niet uit het buitenland haal. En ja, ook wel een beetje van de marge (of de verkrijgbaarheid ) Beste Henk, MAar de BTW moet de dealer ook weer afdragen, dus in werkelijkheid verdient hij er maar 35 a 40% op. Tenzij hij het zwart verkoopt Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Maar kijk maar eens hoe de poppen dansen als je versterker uit Azie de geest geeft. Kun je de transportkosten naar China betalen, weken wachten en uberhaupt maar hopen dat ze je klacht serieus nemen. Nee geen dealer die dit allemaal kosteloos voor je regelt. Geen dealer die je even een leenversterker meegeeft. Nee niets. Ha Bas Als je een Chinese versterker koopt, dan koop je hem toch bij een Nederlandse dealer. Meestal als een merk goed is, dan is er wel een importeur die het merk naast z'n andere merken wil voeren. Vaak gaan de audioproducten als ze deffect raken meestal naar Nederlandse erkende reparateurs.. En mocht Nederland geen importeur heeft, dan heeft Duitsland er wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Ik ga in mij verhaal uit van een normale marge an zo'n 35 a 40% voor de dealer. Ach, als de importeur ook zo'n marge aanhoud, dan zit je inclusief BTW al op een verdubbeling Al met al is een verdubbeling dus prima te verantwoorden met zo'n marge. Je denkfout is dat het hier om een vergelijking van verkoopprijzen gaat die verdubbelen. De importeur, en de handelaar, betalen geen verkoopprijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Je denkfout is dat het hier om een vergelijking van verkoopprijzen gaat die verdubbelen. De importeur, en de handelaar, betalen geen verkoopprijzen. Niet te voorbarig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 "Gaan we hem vanavond bij Pixmania bestellen, is ie 100 eur. goedkoper" En dat vind ik dus fout. De verkoper van die fotozaak moet minimaal zichzelf terugverdienen, en nog winst maken. En dat is een hele hoop. Moet ie veel camera's verkopen. Ha Bas Dat ben ik helemaal met je eens wat je hierboven beschrijft. Ik zou het ook niet kunnen, dat ik uitgebreid een versterker of camera aan het bekijken of beluisteren ben en ook nog eens allerlei merken met elkaar vergelijk en dan in het achterhoofd wetende dat je het product via het internet gaat bestellen. Dan kan ik mezelf niet meer in de spiegel aankijken als ik dat zou doen. Daar heb ik net teveel "geweten" voor. Ik koop meestal op het internet als ik het product gezien of gehoord heb bij vrienden of kennisen. Dar kun je dan mooi gebruik van maken om vervolgens het product via het internet te bestellen. Dat scheelt je klauwen met geld. Of veel reviews lezen die het product goed beschrijven en dan op de gok kopen. Dat risico neem ik wel, als het bijvoorbeeld 200 Euro scheelt. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Beste Allemaal, Jullie denken in krote termijn. Ik denk altijd in lange termijnen. Nu is alles mooi en geweldig. Maar kijk maar eens hoe de poppen dansen als je versterker uit Azie de geest geeft. Kun je de transportkosten naar China betalen, weken wachten en uberhaupt maar hopen dat ze je klacht serieus nemen. Nee geen dealer die dit allemaal kosteloos voor je regelt. Geen dealer die je even een leenversterker meegeeft. Nee niets. Zo weet ik bijvoorbeeld van de xindac Sacd spelers. Dat de tweede levering ineens een inferieure trafo bevatte. Met brom tot gevolg. Dit op vrijwel alle spelers. Als jij die zelf uit china had gehaald, dan zat je er mooi mee. De importeur echter die alle goederen eerst zeflt test alvorens ze verkoopt vind terecht dat dit niet kan. Nou die aziaten zijn te eigenwijs en die willen er niets aan doen. Ik meen dat hij op eigen kosten voor vervangende dure en goede amplimotrafo's heeft gezorgd. Dit soort service en klasse bedoel ik nou. En dat is gewoon nodig. Een punt in je eigen land en taal waarop je kan terugvallen, en dat ervoor zorgt dat de dingen goed komen. Een ander goed voorbeeld van hoe erg het ineens tegen je kan werken is het volgende. Zoals jullie weten halen veel van mijn (audiofiele) klanten Crown uit Amerika. Van de week was het dus zover. Eentje ging er kapot. Echt onverstelbaar want ze gaan nooit kapot, en uitgerekend bij ene audiofiel die hem goed behandeld gebeurd er wat mee. Het is maar een kleinigheidje maar toch. Ja toen was er paniek in de tent. De importeur gaat hem niet helpen. En ik ook niet! Nou nu moet ie dus naar Amerika. En ik zeg je dat gaat wat kosten.... Nogmaals kom ik terug op de gun-gun situatie. Met een ander bedrijf ga ik voor een modificatieproject van een digital mengtafel een groot aantal blackgates inkopen. Uiteraard hebben we ook offerte gevraagd bij de fabrikant zelf. Vanzelfsprekend was die goedkoper, maar we konden er wel uit afleiden dat de importeur in Nl gewoon een nette en eerlijke marge heeft. Omdat de importeur in nl. altijd voor me klaar staat, me in echte noodsituatie's altijd voortreffelijk snel en goed heeft geholpen, gunnen we hem de order. Ik hoef namelijk niet altijd voor een dubbetlje op de eerste rang te zitten. Ik vind een goede verstandshouding met de mensen om me heen veel belangrijker. Groeten, Bas Waarom wil jij die audioot niet helpen met zijn Crown Bas? Wat is daar op tegen, als hij jou normaal betaald is dat toch ook handel? Of zie ik dat verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Beste Sebastiaan ik vergeet telkens dat jij een eigen online-winkel hebt. Of beter gezegd een modificatie/reparatie winkel.. En dat gaat ook heel goed toch? het is dat jij geen audio/video-producten verkoopt op je site, anders had ik ze wel bij jou besteld. Mits ze goedkoper zijn dan in de "echte" winkel natuurlijk. Maar let op, als je dat zou doen, dan wordt je heel negatief aangekeken door de detailhandel. Het zijn dan ineens bepaald geen vrienden meer van je. En het duurt dan niet lang, voordat jij je banner onderaan je berichtje moet verwijderen. Daar zorgt de detaiilhandel wel voor. Het is wat dat betreft een smerig wereldje die detailhandel. Lang leve de online-winkels. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Beste Allemaal, Jullie denken in krote termijn. Ik denk altijd in lange termijnen. Nu is alles mooi en geweldig. Maar kijk maar eens hoe de poppen dansen als je versterker uit Azie de geest geeft. Kun je de transportkosten naar China betalen, weken wachten en uberhaupt maar hopen dat ze je klacht serieus nemen. Nee geen dealer die dit allemaal kosteloos voor je regelt. Geen dealer die je even een leenversterker meegeeft. Nee niets. Zo weet ik bijvoorbeeld van de xindac Sacd spelers. Dat de tweede levering ineens een inferieure trafo bevatte. Met brom tot gevolg. Dit op vrijwel alle spelers. Als jij die zelf uit china had gehaald, dan zat je er mooi mee. De importeur echter die alle goederen eerst zeflt test alvorens ze verkoopt vind terecht dat dit niet kan. Nou die aziaten zijn te eigenwijs en die willen er niets aan doen. Ik meen dat hij op eigen kosten voor vervangende dure en goede amplimotrafo's heeft gezorgd. Dit soort service en klasse bedoel ik nou. En dat is gewoon nodig. Een punt in je eigen land en taal waarop je kan terugvallen, en dat ervoor zorgt dat de dingen goed komen. Een ander goed voorbeeld van hoe erg het ineens tegen je kan werken is het volgende. Zoals jullie weten halen veel van mijn (audiofiele) klanten Crown uit Amerika. Van de week was het dus zover. Eentje ging er kapot. Echt onverstelbaar want ze gaan nooit kapot, en uitgerekend bij ene audiofiel die hem goed behandeld gebeurd er wat mee. Het is maar een kleinigheidje maar toch. Ja toen was er paniek in de tent. De importeur gaat hem niet helpen. En ik ook niet! Nou nu moet ie dus naar Amerika. En ik zeg je dat gaat wat kosten.... Nogmaals kom ik terug op de gun-gun situatie. Met een ander bedrijf ga ik voor een modificatieproject van een digital mengtafel een groot aantal blackgates inkopen. Uiteraard hebben we ook offerte gevraagd bij de fabrikant zelf. Vanzelfsprekend was die goedkoper, maar we konden er wel uit afleiden dat de importeur in Nl gewoon een nette en eerlijke marge heeft. Omdat de importeur in nl. altijd voor me klaar staat, me in echte noodsituatie's altijd voortreffelijk snel en goed heeft geholpen, gunnen we hem de order. Ik hoef namelijk niet altijd voor een dubbetlje op de eerste rang te zitten. Ik vind een goede verstandshouding met de mensen om me heen veel belangrijker. Groeten, Bas Waarom wil jij die audioot niet helpen met zijn Crown Bas? Wat is daar op tegen, als hij jou normaal betaald is dat toch ook handel? Of zie ik dat verkeerd? Beste CJ, Nou dat verhaal zit wat dieper. Deze persoon die belt me s'avonds zondag's en weet ik het wanneer niet voor service en support. Hij had geen enekel benul van het bestaan van Crown, totdat ik een demo voor hem regelde bij hem thuis. Heeft mij veel tijd moeite en wat geld gekost. Prima hij lyrisch. hij kon hem in america voor een prijs krijgen wat benden mijn inkoopsprijs was. Uiteindelijk boor ik hem de Crown voor praktisch inkoop aan. Ik wilde alleen 5% voor de moeite. En dan toch nog uit amerika bestellen. Ik heb heel veel voor hem gedaan, voor nope (oa. een andere versterker ombouwen vna 110 volt vaar 230 volt) Dat is een principe kwestie. Ik voel me dan op mijn hart getrapt. Hij wou zo graag uit amerika, dan de service ook uit Amerika. ik ben helemaal geen rot persoon hoor, en bereid iedereen te helpen, maar ik moet ook voorkomen dat mensen misbruik van em gaan maken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Beste Sebastiaan ik vergeet telkens dat jij een eigen online-winkel hebt. Of beter gezegd een modificatie/reparatie winkel.. En dat gaat ook heel goed toch? het is dat jij geen audio/video-producten verkoopt op je site, anders had ik ze wel bij jou besteld. Mits ze goedkoper zijn dan in de "echte" winkel natuurlijk. Maar let op, als je dat zou doen, dan wordt je heel negatief aangekeken door de detailhandel. Het zijn dan ineens geen vrioenden van je. En het duurt dan niet lang, dat jij je banner uit je berichtje kan verwijderen. Daar zorgt de detaiilhandel wel voor. Het is wat dat betreft een smerig wereldje die detailhandel. Lang leve de online-winkels. Edwin Beste Edwin, hahha. Om die reden verkoop ik geen audio. Daar zijn de dealers voor, en ik ben geen winkel. Mijn diensten btreft audio is echt gebadsseerd op goed eprsoonlijk contact,e n custom made. Geen kant en klare online producten. En dat houdt mijn werk ook leuk. Ik vind de contacten, de mensen etc. leuk. En zeker om voor de individu een passende oplossing te vinden. (mijn brains gebruiken). Dat geeft een kick. Een doos doorschuiven en snel verdienen geeft me zeker geen kick. Het grootste deel van mijn werkzaamheden bestaat nog steeds uit het bouwen en onderhouden van studio's. En dat is iets wat altijd wel door gaat. Kortom ik heb weinig last gehad van de slechte economie etc. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Beste Allemaal, Jullie denken in krote termijn. Ik denk altijd in lange termijnen. Nu is alles mooi en geweldig. Maar kijk maar eens hoe de poppen dansen als je versterker uit Azie de geest geeft. Kun je de transportkosten naar China betalen, weken wachten en uberhaupt maar hopen dat ze je klacht serieus nemen. Nee geen dealer die dit allemaal kosteloos voor je regelt. Geen dealer die je even een leenversterker meegeeft. Nee niets. Zo weet ik bijvoorbeeld van de xindac Sacd spelers. Dat de tweede levering ineens een inferieure trafo bevatte. Met brom tot gevolg. Dit op vrijwel alle spelers. Als jij die zelf uit china had gehaald, dan zat je er mooi mee. De importeur echter die alle goederen eerst zeflt test alvorens ze verkoopt vind terecht dat dit niet kan. Nou die aziaten zijn te eigenwijs en die willen er niets aan doen. Ik meen dat hij op eigen kosten voor vervangende dure en goede amplimotrafo's heeft gezorgd. Dit soort service en klasse bedoel ik nou. En dat is gewoon nodig. Een punt in je eigen land en taal waarop je kan terugvallen, en dat ervoor zorgt dat de dingen goed komen. Een ander goed voorbeeld van hoe erg het ineens tegen je kan werken is het volgende. Zoals jullie weten halen veel van mijn (audiofiele) klanten Crown uit Amerika. Van de week was het dus zover. Eentje ging er kapot. Echt onverstelbaar want ze gaan nooit kapot, en uitgerekend bij ene audiofiel die hem goed behandeld gebeurd er wat mee. Het is maar een kleinigheidje maar toch. Ja toen was er paniek in de tent. De importeur gaat hem niet helpen. En ik ook niet! Nou nu moet ie dus naar Amerika. En ik zeg je dat gaat wat kosten.... Nogmaals kom ik terug op de gun-gun situatie. Met een ander bedrijf ga ik voor een modificatieproject van een digital mengtafel een groot aantal blackgates inkopen. Uiteraard hebben we ook offerte gevraagd bij de fabrikant zelf. Vanzelfsprekend was die goedkoper, maar we konden er wel uit afleiden dat de importeur in Nl gewoon een nette en eerlijke marge heeft. Omdat de importeur in nl. altijd voor me klaar staat, me in echte noodsituatie's altijd voortreffelijk snel en goed heeft geholpen, gunnen we hem de order. Ik hoef namelijk niet altijd voor een dubbetlje op de eerste rang te zitten. Ik vind een goede verstandshouding met de mensen om me heen veel belangrijker. Groeten, Bas Waarom wil jij die audioot niet helpen met zijn Crown Bas? Wat is daar op tegen, als hij jou normaal betaald is dat toch ook handel? Of zie ik dat verkeerd? Beste CJ, Nou dat verhaal zit wat dieper. Deze persoon die belt me s'avonds zondag's en weet ik het wanneer niet voor service en support. Hij had geen enekel benul van het bestaan van Crown, totdat ik een demo voor hem regelde bij hem thuis. Heeft mij veel tijd moeite en wat geld gekost. Prima hij lyrisch. hij kon hem in america voor een prijs krijgen wat benden mijn inkoopsprijs was. Uiteindelijk boor ik hem de Crown voor praktisch inkoop aan. Ik wilde alleen 5% voor de moeite. En dan toch nog uit amerika bestellen. Ik heb heel veel voor hem gedaan, voor nope (oa. een andere versterker ombouwen vna 110 volt vaar 230 volt) Dat is een principe kwestie. Ik voel me dan op mijn hart getrapt. Hij wou zo graag uit amerika, dan de service ook uit Amerika. ik ben helemaal geen rot persoon hoor, en bereid iedereen te helpen, maar ik moet ook voorkomen dat mensen misbruik van em gaan maken. Groeten, Bas Volkomen duidelijk. Iemand uitbuiten is sowieso stijlloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Heel consequent Bas! Ik moet zeggen dat sound evolution ook heel integer overkomt op de site en niet het beeld geeft van een firma die met een hoop bla bla snel zakken wil vullen. Daar ga je voor beloond worden, want er blijft een klantenkring voor kwaliteit in advies en nazorg. Kijk maar eens naar Transtec. Mijn ervaring: nooit het onderste uit de kan, altijd te woord gestaan, eventueel meeluisteren ter plekke als het defect niet direct traceerbaar is en deskundige toegewijde technici. Als je als consument het beeld krijgt dat de leverancier als "liefhebber" kan meedenken en niet alleen maar gefixeerd is op "de meter laten lopen", tja dan ontstaat er vanzelf een band waarbij je begrijpt dat een apparaat meer kost dan via de parallelhandel. Volhouden hoor! En veel succes in de nieuwe vestiging! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Hoe lang zal het nog duren dat er aan het verstrekken van informatie een tarief komt te hangen? Uiteraard in mindering gebracht op een eventueel aankoopbedrag? Advisering wordt dan gewoon handel i.p.v. service en daar lijkt me niets mis mee. Het voorkomt dat 'bijdehante jongens', zoals die twee uit de fotowinkelgaan spelen. Sebastiaan de Vries heeft natuurlijk het grootste gelijk van de wereld om de betreffend Crown-bezitter niet meer te willen helpen. Een vriend van mij heeft vroeger ooit een nieuwe Opel Manta gekocht, maar een all-risk verzekering vand hij niet nodig. Binnen 4 weken reed hij zijn auto total loss (schuld lag bij hem) en hij kon nog 5 jaar betalen voor iets wat hij niet meer had. In het buitenland kopen is zoiets als onverzekerd rondrijden: je neemt een bewust risico en ja, soms ontwikkelen risico's zich tot gebeurtenissen. Wat mij betreft zouden importeurs andere dan door hen geimporteerde spullen in de regel prioriteit 0 mogen geven en uitsluitend gaan repareren als er geen apparaten van eigen import ter reparatie staan. En meteen bij de eerst uit te voeren reparatie een additionaal een bedrag in rekening brengen ter dekking van het serviceapparaat. Het moge duidelijk zijn: ik heb een geweldige hekel aan mensen die alleen maar op eigen financieel gewin uit zijn, zeker als dat ten koste gaat van anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts