Jump to content

Joe Jackson

carl
 Share

Recommended Posts

Een tijdje geleden had ik de Speakers Corner LP Night and Day van Joe Jackson in bestelling. Eigenlijk al weer vergeten omdat ik dat ding op de meimarkt had gekocht voor een Euro in perfecte staat. Die Speakers Corner klinkt toch wel beduidend beter. Die LP's van hun zijn nog enigszins betaalbaar en op een na nog nooit mis gekocht.

Carl

Ha Carl,

Had toevallig nog even een cd'tje op vanmorgen van Joe Jackson. Het door jou genoemde album moet ik ook nog op cd hebben.. :rolleyes: Overigens heb ik geen ervaring met LP's van de Speakers Corner. :huh:

groeten, PD Hogeterp :unsure:

Heb hem ook op vinyl en dan ook nog een van de eerste persingen. Klinkt idd geweldig. Maar voor zover ik weet is ie destijds wel digitaal opgenomen, dus waarom zou ie op CD minder klinken?

;)

Ik kan alleen maar aangeven wat ik hoor. Ik vind ondermeer de stemmen wat schel. Ook de lage tonen komen er niet lekker uit op deze cd. Toch jammer want de muziek op zich is fantastisch...

Heb hem ook op vinyl en dan ook nog een van de eerste persingen. Klinkt idd geweldig. Maar voor zover ik weet is ie destijds wel digitaal opgenomen, dus waarom zou ie op CD minder klinken?

;)

Is een analoge opname.

Voor de liefhebbers ,er is ook een MFSL LP persing.

Geen idee of ie beter klinkt dan de versie van speakers corner.

;)

Is een analoge opname.

Voor de liefhebbers ,er is ook een MFSL LP persing.

Geen idee of ie beter klinkt dan de versie van speakers corner.

Welke heb jij :unsure: (alhoewel ik vermoed dat het een mfsl is)

MFSL 1-080

:) Je vermoeden is wel goed.

Ik denk dat de Speakers corner uitgave wat warmer klinkt dan de MFSL.

Maar dan zou je ze naast elkaar moeten horen.

Wat betreft vinyl kwaliteit (perfecte persing) wint de MFSL zonder twijfel.

Verschil is de mastering.