carl Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Een tijdje geleden had ik de Speakers Corner LP Night and Day van Joe Jackson in bestelling. Eigenlijk al weer vergeten omdat ik dat ding op de meimarkt had gekocht voor een Euro in perfecte staat. Die Speakers Corner klinkt toch wel beduidend beter. Die LP's van hun zijn nog enigszins betaalbaar en op een na nog nooit mis gekocht. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ha Carl, Had toevallig nog even een cd'tje op vanmorgen van Joe Jackson. Het door jou genoemde album moet ik ook nog op cd hebben.. Overigens heb ik geen ervaring met LP's van de Speakers Corner. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ik heb 'night and day' op cd. Het is helaas een van de weinige cd's die ik niet echt mooi kan weergeven met mijn installatie. Ik denk dat ik toch maar eens de lp versie ga zoeken..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Heb hem ook op vinyl en dan ook nog een van de eerste persingen. Klinkt idd geweldig. Maar voor zover ik weet is ie destijds wel digitaal opgenomen, dus waarom zou ie op CD minder klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Heb hem ook op vinyl en dan ook nog een van de eerste persingen. Klinkt idd geweldig. Maar voor zover ik weet is ie destijds wel digitaal opgenomen, dus waarom zou ie op CD minder klinken? Ik kan alleen maar aangeven wat ik hoor. Ik vind ondermeer de stemmen wat schel. Ook de lage tonen komen er niet lekker uit op deze cd. Toch jammer want de muziek op zich is fantastisch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Denk dat er voor de vinylpersing wel enige compressie is toegepast anders is die dynamiek nooit fatsoenlijk in de groeven te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juli 2004 Author Report Share Posted 23 juli 2004 Het is in ieder geval zeer goed gedaan die Speakers Corner versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Speakers Corner, Niet te duur en waar voor je geld! Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 augustus 2004 Report Share Posted 1 augustus 2004 Heb hem ook op vinyl en dan ook nog een van de eerste persingen. Klinkt idd geweldig. Maar voor zover ik weet is ie destijds wel digitaal opgenomen, dus waarom zou ie op CD minder klinken? Is een analoge opname. Voor de liefhebbers ,er is ook een MFSL LP persing. Geen idee of ie beter klinkt dan de versie van speakers corner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 augustus 2004 Report Share Posted 1 augustus 2004 Heb hem ook op vinyl en dan ook nog een van de eerste persingen. Klinkt idd geweldig. Maar voor zover ik weet is ie destijds wel digitaal opgenomen, dus waarom zou ie op CD minder klinken? Is een analoge opname. Voor de liefhebbers ,er is ook een MFSL LP persing. Geen idee of ie beter klinkt dan de versie van speakers corner. Welke heb jij (alhoewel ik vermoed dat het een mfsl is) MFSL 1-080 Je vermoeden is wel goed. Ik denk dat de Speakers corner uitgave wat warmer klinkt dan de MFSL. Maar dan zou je ze naast elkaar moeten horen. Wat betreft vinyl kwaliteit (perfecte persing) wint de MFSL zonder twijfel. Verschil is de mastering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts