Jump to content

Heb een nieuw speeltje

mordante
 Share

Recommended Posts

Heb net een rega P25 gekocht, wat een verbetering ten opzichte van mijn oude platen speler (sony PS-LX70) :)

mijn set begint nu eindelijk wat te worden,

Rega P25, Rotel RC960 BX, Rotel RB1070, CEC CD2100,NAD 402, Driade B75. Dit alles op een Solidsteel 5.5 rack

Denk dat mijn volgende upgrade nieuwe speakers worden.

Heeft iemand advies waar ik naar zou moeten luisteren, wil speakers die rustige dingen mooi kan spelen (Pink Floyd) maar ook kan knallen (Ministry, Slayer etc). Mijn Driade zijn wel mooi bij laag volume maar als ikhet volume omhoog draai wordt het wel harder maar gaat het blijft allemaal erg tam.

Zelf zat ik te denken aan acoustic energy (heb ik kort gehoord). Heb ook naar elac geluisterd maar dat wat nix.

mijn budget is ongeveer

Er is in die prijsklasse heel wat moois uit te zoeken, elk advies dat je krijgt is de persoonlijke voorkeur van degene die jou advies geeft.

Ik zou zeggen ga eens luisteren naar B&W die heeft een aantal speakers in jou prijsklasse. Bijv de 705 of de 604. Ik zou je aanraden om toch ook eens de nautilus 805 te beluisteren, kost wel 2000 per paar, maar ik ken geen andere luidspreker die voor mij een mooier geluid produceert in die prijsklasse.

Of welicht is 2de hands een goede keuze dan is er voordat bedrag nogwel een mooi stetje 801's of 802's tekopen

Maar er zijn natuurlijk nog legio andere merken te noemen

Als ik je set zo zie zou je eens een oor te luisteren kunnen leggen bij KEF en B&W. Als je liever wat kleiner behuisde speakers hebt, die toch een vol geluid produceren dan zou je de AW16 van Xanadu (800 euro per stuk) ook eens kunnen beluisteren.

Succes met je keuze ...

P.S. gefeliciteerd met de aanschaf van je prachtige draaitafel ... dit zeg ik natuurlijk volledig onbevooroordeelt ;)

Weet iemand een zaak in de buurt van Leiden waar ze KEF en B&W hebben zodat ik een keer kan gaan luisteren?

Heeft iemand hier ervaring met Acoustic Energy en Crown Joule?