Jump to content

Sony SACD speler

rbrand
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben hier net nieuw en ben van plan om een nieuw audio set te kopen met daarbij een instap model sacd speler. Nu staat er bij correct rotterdam een sacd speler van sony voor 180 euro, in de titel staat hierbij dat hij multichannel is.

Betekent dit dat hij 5.1 ondersteund ?

Heeft iemand ervaring met deze speler ?

Het gaat dus over deze speler

Sony SCD-XE 670B

http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRA...72ddab3c2cfe2cc

Bij voorbaat dank

Ralf Brand

Ik heb deze scdspeler zelf niet gehoord, het is een afgeprijsde goede middenmoter, heel leuk om mee te beginnen denk ik.

Hij heeft analoge uitgangen, dus dat betekent 6 aparte interlinks naar een receiver voor meerkanaals weergave.

Je kunt niet met een enkele digitale aansluiting op een receiver 6-kanaals afspelen, alleen cd stereo wordt digitaal overgestuurd.

Andr

Ok bedankt voor de reactie,

misschien nog enig idee wat voor versterker ( zo rond de 400 euro is m'n budget ) ik hier het beste aan kan sluiten.

Dacht eerst aan de nad c-320BEE, maar deze ondersteund geen 5.1 dus dan heb ik niet echt veel aan de multichannel van de sacd speler. Is een yahama versterker wat?

Ik ben wat dat betreft een totale leek op het gebied van hifi, altijd maar zo'n standaard alles in 1 setje gehad maar wil nu wel eens een keer wat beter

Ralf

Als je 5.1 of 6.1 geluid wilt, MOET je een surround versterker (meestal een receiver; das met ingebouwde tuner) kopen. De NAD die jij noemde is een stereo versterker, dus die ondersteund idd geen 5.1. Yamaha zou een goeie keuze kunnen zijn (mits jij het mooi vind klinken). Een RX-V430RDS kost

Ik zou als ik jou was nog eevn goed nadenken of je wel een multichannel versterker wilt hebben als je hem alleen wilt gebruiken voor CD en SACD. Ik was eerst ook van plan om multichannel tegaan, meer er is niet echt veel keus in multichannel SACD's. Als je ook een DVD er op aan wilt sluiten, dan begrijp ik het, maar zoek dan wel uit of je meerdere meerskanaals ingangen hebt op de aan te schaffen versterker.