Manus Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 Hallo allemaal, Ik overweeg de Philips cd 304 MKII (met cdm1 loopwerk) als loopwerk te gaan gebruiken naast mijn Audiomat Tango 2 DAC. Ik kan de Philips overnemen voor 125 euro. Mijn vraag: is dat wat? Op dit moment gebruik ik nog de NAD 521i als loopwerk. Ik heb echter de indruk dat de plaatsing nog wel wat beter kan. Oh ja, de rest van de set bestaat uit Duson C1000 voorversterker en de Audio Analogue Donizetti eindversterker. Speakers: Magnepan 0.5. Interlinks: cd-speler naar voorversterker Oehlbach N14, van voorversterker naar DAC: Straightwire Virtuoso, van DAC naar eindversterker Nordost Blue Heaven. Luidsprekerkabels: Van den Hul Magnum Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 ...Ik heb echter de indruk dat de plaatsing nog wel wat beter kan.... Speakers: Magnepan 0.5. Weet je zeker dat je dat in een loopwerk moet zoeken? Plaatsing is net niet het sterkste punt van paneelluidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 maart 2004 Report Share Posted 25 maart 2004 De draaiarmloopwerken van Flips zijn echt niet verkeerd, alleen de CDM-1 blinkt nou niet echt uit in nauwkeurigheid. Wel in degelijkheid. Zelden zo'n brandkastloopwerk gezien. Persoonlijk vind ik een CDM-9 of nog liever een CDM-9 PRO wel een stuk beter. Daarbij vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 26 maart 2004 Author Report Share Posted 26 maart 2004 De draaiarmloopwerken van Flips zijn echt niet verkeerd, alleen de CDM-1 blinkt nou niet echt uit in nauwkeurigheid. Wel in degelijkheid. Zelden zo'n brandkastloopwerk gezien. Persoonlijk vind ik een CDM-9 of nog liever een CDM-9 PRO wel een stuk beter. Daarbij vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 maart 2004 Report Share Posted 26 maart 2004 Met "blinkt niet uit" wil ik alleen beweren dat er betere draaiarmloopwerkjes zijn. Nogmaals, het is zeker geen slecht loopwerk. Je moet je wel afvragen hoe lang de laser het nog houdt. Het ding is tenslotte al behoorlijk op leeftijd. Vandaar ook dat ik €125 aan de hoge kant vind, ook al gebruik je 'm alleen als loopwerk. €25-50 vind ik een veel reeeler bedrag. Er zit volgens mij ook geen digi-out op die speler . Misschien dat iemand je ermee kan helpen die erop te maken, de datasheets van de IC's die dat kunnen verzorgen vind je hier: SAA.ZIP (1,5MB). Ik vind helaas nergens een Dout op die IC's. (Guido weet er vast meer van. Guido kan je ook die klok leveren. En ja, het scheelt gigantisch. Zeker als je 'm als loopwerk wil gaan gebruiken, kies dan de XO3 (met reclocker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 26 maart 2004 Author Report Share Posted 26 maart 2004 Dank je Sodejuu, Er zit een digitale uit op. Het apparaat is nauwelijks gebruikt dus kan nog wel een tijdje mee. Maar 125 euro is inderdaad redelijk aan de prijs. Misschien dat ik er nog wel wat van af kan krijgen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 28 maart 2004 Report Share Posted 28 maart 2004 Goedenavond, Ik hep nog wel een paar loopwerken van flips te koop, nieuw! En 1 gebruikt. Philips CDM 4/28 nieuw Philips CDM 2/10 nieuw Philips CDM 4/18 Gebruikt Ik heb deze gekregen van de vorige eigenaar van een reparatiebedijf waar nu onze computerzaak in zit. Dit is maar ter informatie hoor maar ook zijn ze te koop..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 28 maart 2004 Author Report Share Posted 28 maart 2004 Wel aangeschaft, maar niet voor mijn hoofdset (klonk dar iets te scherp in het hoog en metalig). Doet nu dienst al zelfstandige speler in de eetkamer. Het ding daar, een oud en goedkoop geval van Sony, begon kuren te vertonen. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts