Guest C J Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 Ok CJ, Dat gepruts blijft leuk, alhoewel snoertjes mij niet zo interesseren. Maar eigenlijk staat dat gepruts voor mij min of meer los van het genieten van muziek, tenzij er iets grondig niet in orde is natuurlijk. Het is gewoon een ander tijdverdrijf. Welkom verder Hear. Btw heb je niet een gewone naam? Staat wat gezelliger Hoi Pjotr, Wis en waarachtig heb ik een naam gekregen. Maar ja, ik hou er nu eenmaal niet van om bekende Nederlander te worden. En, gezellig houden we het door lekker nuchter te dicussieren, hoop ik. En voor wat betreft dat prutsen met snoertjes, laten we het houden op het "proberen" optimaliseren van je o zo geliefde spulletjes. Toch? En dan heb je toch een muziek. Gezellig he? Groeten, C J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 18 maart 2004 Report Share Posted 18 maart 2004 ...ik kan niet tegen wazige zaken zoals, dingen die niet zijn te horen, maar die we beslist willen horen omdat ze er gewoon moeten zijn. Beste CJ Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zelf een zeer nuchter persoon die nooit heeft meegedaan met de hype van dure zilverkabels. Allemaal eenvoudig koper in mijn set. Ik zal ook nooit een kapitaal op tafel leggen voor een kabel. Als je eenmaal weet wat een snoertje kost, dan wil je tussen je oren ook dat 'ie beter klinkt. Alleen om de prijs te rechtvaardigen? Ammenooitnie... De laatste tijd ben ik echter w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 maart 2004 Report Share Posted 23 maart 2004 Ik kan je nu al zeggen dat je veranderingen zult waarnemen. Geerdie, je hebt gelijk, de veranderingen zijn niet onaanzienlijk, heb overigens voorlopig alleen de condensatoren vervangen, van de spoelen bleken de opgegeven specs onjuist, waren een mix van het oude en het nieuwe filter. Ben eigenlijk voornamelijk met de apparaten voor de speaker aan het spelen geweest, hier begrijp ik een beetje van, speakers en hun filtering zijn een geheel nieuw terrein voor mij, echter op grond van de verschillen die ik teweeg wist te brengen door het veranderen van componentjes in cd spelers en versterkers, begon het besef door te dringen dat dit ook wel eens zou kunnen werken in een speakerfilter. De stoute schoenen aangetrokken en gaan rommelen, wel na enig advies te hebben ingewonnen, kan ik niet anders zeggen dan : ...............WAUW................................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 maart 2004 Report Share Posted 24 maart 2004 De stoute schoenen aangetrokken en gaan rommelen, wel na enig advies te hebben ingewonnen, kan ik niet anders zeggen dan : ...............WAUW................................ Dat geeft nog eens voldoening, Jitze. Reden te meer om het filter van m'n eigen speakers nog eens nader te bekijken. Wat ik al eerder heb gezien is dat de mid/laag unit slechts met een luchtspoel wordt afgefiltert. Dit zal wel te maken hebben met de TL pijp die de woofer belast. De tweeter wordt stijl gefiltert met 2 c's en een luchtspoeltje. De c'tjes zijn weliswaar MKP types, maar ze zijn ruim 13 jaar oud. De veroudering zal ongetwijfeld opgetreden zijn. Zou vervangen zinvol zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts