Jump to content

En nu dan?

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Een kandidaat Alco. Een serieuze... Laat die Duitsers maar schuiven!

Heb goede berichten gelezen over die Phonosophie draaitafels, maar waar wou je de die dan beluisteren/e.v.t kopen ?

Aangezien er in Nederlands dacht ik geen of bijna geen dealers van zijn, toch ?

(of vergis ik mij hierin) :unsure:

Een kandidaat Alco. Een serieuze... Laat die Duitsers maar schuiven!

Heb goede berichten gelezen over die Phonosophie draaitafels, maar waar wou je de die dan beluisteren/e.v.t kopen ?

Aangezien er in Nederlands dacht ik geen of bijna geen dealers van zijn, toch ?

(of vergis ik mij hierin) :unsure:

Nee, idd. Volgens mij hebben ze alleen een Duitse en een Oostenrijkse importeur/distributeur...

Maar dit is toch eigenlijk een Thorens of zie ik dat verkeerd?

Zeg maar een oude, nieuwe Thorens.

Hubertinus

Het is idd een gemodde Thorens. Zo te zien met ook nog een andere arm. Ook die heb ik al eens gezien (niet beluisterd), maar ik kan 'm zo snel ff niet plaatsen

Ik zie het. Heb net ff gezocht. De Phonosofie lijkt verdacht veel op een Thorens TD318MkIII. Zelfs de arm klopt. Dat moet dan een Thorens TP50 zijn.

thorens_td318mk3.jpg

Maar als je wat beter zoekt kom je waarschijnlijk op een Thorens TD166MKVI uit ;)

td166mkvi.jpg

Guest Hubertinus

Die dingen lijken wel erg veel op elkaar! Maar ik bedoel: je kunt dus blijkbaar een draaitafel kopen die is gemaakt naar analogie van de zo geroemde Thorensspelers, maar dan, naar ik aanneem, met de huidige stand der techniek. Kortom: het zou beter moeten zijn dan de aangeboden gebruikte Thorens draaitafels... of niet?

Hubertinus

Hoi Huub,

Daar heb ik helaas geen antwoord op. Normaal gesproken heb je gelijk. Thorens is(was) een producent die een degelijk apparaat op de markt zette, maar ook op de centjes lette. De basis is dus prima, maar er kan nog wat aan verbeterd worden. In hoeverre Phonoofie dit heeft gedaan weet ik niet. Phonosofie heeft een naam en dat maakt het baasje duur. Ik denk dat je dezelfde toeren met wat handigheid ook zelf kan doen voor minder centjes.

Maar k.e.k. is het zeker een prima produkt.

Phonosophie maakt (modificeert) mooie draaitafels. Naast mijn td124 heb ik een Phonosophie 2 (Thorens 160 versie?). Phonosophie heeft aan een aantal dingen gesleuteld: beter (BNC) connectoren, betere vering, viltmat, volgens mij hebben ze ook iets aan het lager gedaan. Ook is de kast verstevigd. Het belangrijkste is natuurlijk het geluid wat eruit komt en dat is echt supermooi. Ik denk dat ik de td 124 en de phonosophie maar ga afwisselen (of ze boven elkaar ga hangen aan de muur). ;)