Jump to content

komopnou!!!!!

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Heb je deze vraag ook op hifi.nl gesteld??? Ik meen toch dat ik daar een antwoord op verzonnen had confused.gif.

Iig, je moet ze zelf beluisteren want het is moeilijk een antwoord te geven. De ene zegt dat Denon scherp klinkt, ik zelf vindt ze een beetje lusteloos, moe klinken. Marantz klinkt weer een heel stuk warmer, misschien wat wollig en NAD klinkt heel open maar toch met genoeg laag erin. Helaas ken ik de NAD sound alleen van een ouwe 5100 en die beviel me ontzettend. Toen deze sneuvelde en daar een (ouwe) Denon voor in de plaats zette, miste ik toch wel de muziekbeleving in de presentatie. De Denon heeft het veld geruimd voor een (stuk nieuwere) Yamaha. Ook deze heeft me zeer verrast. Het klonk wel weer met hand en voet, maar toch net niet zoals de NAD, maar dat kan ook gewenning van klankkleur zijn.

Met Marantz heb ik minder ervaring. Nooit een Marantz op mijn eigen sets beluisterd, wel op een andere en daar vond in de "gewone" modellen (zoals CD63 en CD6000 e.d.) wat te braaf. Ik viel er bij in slaap, maar er zijn mensen die het prettig vinden.

Kortom, de nieuwe modellen van Denon en NAD ken ik niet, wel die van Marantz (enkele). Tip: als je goedkoop een 2de hands zoekt, kijk eens op de duitse Ebay, daar heb ik mijn Yamaha voor

Geplaatst door game:

sodejuuu heeft dus betere ervaringen met nad dan met de rest.

ik zou wel op ebay kunnen kijken maar dat is toch een veilingsite, daar hebik geen zin in.

game

Je conclusie is tamelijk kort door de bocht. Ik heb het hoofdzakelijk over oudere apparatuur (rond 1990), maar jij je zin ;)

Het kopen via ebay is ook een kunst op zich. Je moet je focussen op een paar items en leer het systeem, anders win je niks. Ik kan me voorstellen dat je dat risiko niet wil lopen, maar je betaald bij een handelaar snel te veel. Hij wil verdienen en dat kost jouw geld. Er zijn er echter ook die gewoon van het spul af willen omdat ze niet graag 2de hands spul hebben staan en liever nieuw verkopen. Bij deze handelaren kun je wel eens je slag slaan. Dat wordt alleen zoeken naar de juiste handelaar.

Ik probeeer 2de hjands spul altijd ergens uit te halen waar ze er geen verstand van hebben (ebay en marktplaats oid dus :D). Als je gaat verlijken met de 2de hands van Hifi.nl en hiero, dan liggen de prijzen bij de laatste 2 beduidend hoger.