carl Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Hallo allemaal, Een collega van mij heeft een Ibanes Starfield VT 50 (Leeds UK) gitaarversterker. Daar speelt die al 18 jaar mee zonder zijn buizen te hebben vervangen. Nu hij een nieuwe gitaar heeft gekocht vroeg hij mij of het vervangen van zijn buizen een beter geluid zou opleveren. Dat lijkt me dus wel na 18 jaar. Hij vroeg me ook of zijn buizen makkelijk verkrijgbaar waren. Er stond 6L6 op. Bedankt, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 er zijn enkele types die meteen blauw kleuren..meestal als ze blauw kleuren moeten ze vervangen worden.. in gitaarversterekrs ken ik uit mijn hoofd geen die blauwe standard kleuren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Gitaarversterkers moeten het toch hebben van vervorming? De 6L6 is meen ik een iets degelijker variant van de EL34 en zelfs bij conrad te bestellen (12 47 88-44). Maar er zijn andere adressen waar je deze buizen kan kopen, bijvoorbeeld bij Amplimo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 jep..vervorming rules.. maarreh..dan moeten die buizen niet verrot zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts