jopie Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 thanks, maar ik ben erg tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juli 2003 Author Report Share Posted 20 juli 2003 Geplaatst door Ruud: Laat staan die andere pre.....die ook met een A begint Heeft hij gebalanceerde in- en outputs Vandaag kwam ik (na het terug schakelen naar de AR) er achter dat de Array behoorlijk wat minder 'power' levert, wanneer je hem op een gebalanceerde eindbak aansluit. Je verliest dan nogal wat spanning om zo'n eindbak goed aan te sturen denk ik. In ieder geval doet een helft niet mee, omdat deze is doorverbonden met de 0. Het zou best kunnen dat de Aragon 'dus' ook maar de helft versterkt en een gebalanceerde helft niet mee doet Van de Krell weet ik dat hij de andere ingang spiegelt, zodat het signaal weer compleet is, maar of de Aragon dat ook doet is mij niet bekend..... Met de AR gaat het veel beter, die sluit ik met de Yamamura op de gebalanceerde ingang aan (met een 'ingebouwde' verloop) en dan is het signaal wel meer dan voldoende sterk. Logisch, want dit signaal wordt gewoon in z'n geheel versterkt. Vooral in het laag hoor je dat hij meer aanwezig is en dit is ook het stukje laag dat Erik laatst miste in mijn set, toen ik met de Array pre speelde. De timing moet ik nog eens goed beluisteren, want eigenlijk heb ik geen goede referentie als de akoestiek het probleem veroorzaakt. Om dit (deels) op te lossen wil ik een trafo'tje gebruiken aan de uitgang van de Array, zodat het signaalniveau wel hoog genoeg is. Hopelijk heeft Bas ook 1:1 trafo's, want zonder trafo haal je niet alles uit de Array pre In dit licht is de vergelijking tussen zilver en de Yamamura ook niet echt representatief, maar de klankeigenschappen van de Yamamura zijn wel 'neutraal' te noemen t.o.v. de zilveren interlink. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 juli 2003 Report Share Posted 20 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juli 2003 Author Report Share Posted 20 juli 2003 Geplaatst door Ruud: Nee, dat heeft hij niet. Maar in een direkt vergelijk met de LS2 en een LS25 komen beide genoemde AR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 juli 2003 Report Share Posted 20 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juli 2003 Author Report Share Posted 20 juli 2003 Geplaatst door Ruud: >>Zo dichtbij<< Op dat antwoord kon ik wachten natuurlijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 heb je gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 augustus 2003 Author Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door jopie:heb je gedaan? Iets duidelijker graag Je bedoelt luisteren naar een Aitos pre neem ik aan? Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Ik ben nu met de Array A-1 pre bezig, die met een uitgangstrafo de Aragons gebalanceerd aanstuurt. Op zich bevalt dit prima, maar nu kan ik de Yamamura niet aansluiten Die is neutraler dan de zilveren interlinks, maar heeft 1 xlr connector en 1 rca, wat alleen met de AR goed bruikbaar is. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 duidelijk...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2003 Author Report Share Posted 18 augustus 2003 Toch weer terug bij de AR pre met Yamamura interlink, goh wat is dit toch mooi Het middengebeid is onovertroffen open, hier laat de zilveren interlink toch wel iets liggen..... De volgende stap wordt denk ik een Aitos pre lenen bij Multifoon en evt. een Sphinx Project 8, die ik bij Henk heb gezien en gehoord Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Northstar makes you a slave of the rhythm en andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts