Seed7 Posted 21 september 2002 Report Share Posted 21 september 2002 Geplaatst door seoman:Is die geenkloon niet prima geschikt als koptelefoon versterker?? Grote kans dat een belasting van 100-150Ohm de opamp meer rust geeft! Mmm, 'k had een soortgelijke gedachtengang maar kwam uit op een paar autotransformers om de speaker impedantie aan te passen (verdubbelen). http://www.zeroimpedance.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 21 september 2002 Report Share Posted 21 september 2002 Grote kans dat een belasting van 100-150Ohm de opamp meer rust geeft! Meer rust? Heb een geweldige luistersessie gehad eergisteren, de 15W Shigaraki amp (is de helft van de prijs van de Gaincard, volgens mij met dezelfde electronica alleen een andere voeding) op een B&W Matix 801 Series III (enorme woofers van 6kg), het is ongelofelijk met wat voor controle en authoriteit deze speakers aangestuurd kunnen worden door een opampje, een enorme basdruk, hoog volume met totale vanzelfsprekendheid en natuurlijkheid. Ik heb me al eerder verbaasd in een A/B vergelijking met de Krell FPB-600C, maar dit had ik niet verwacht. Ik ga proberen zo'n paar speakers hier neer te zetten ter demonstratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 26 september 2002 Report Share Posted 26 september 2002 Eens even wat anders over de clone's. Hoe ingewikkeld zijn die nu om te bouwen en welke onderdelen (+kosten) zijn daar mee gemoeid? Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 26 september 2002 Author Report Share Posted 26 september 2002 Arne, http://www.platenspeler.com en zoek daar onder diy (do it yourself) de beschrijving van het project. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 2 oktober 2002 Report Share Posted 2 oktober 2002 Geplaatst door Maarten:Arne, http://www.platenspeler.com en zoek daar onder diy (do it yourself) de beschrijving van het project. M. Ik heb het gelezen, maar ondanks mijn jaar HTS-E ben ik nog steeds geen electronica adept... Ik zou dus best zoiets eens willen bouwen, maar ik heb eigenlijk haast een soort IKEA-beschrijving van componenten en verbindingen nodig. Ik zou best een soort eindversterker willen bouwen met buizen/triodes o.i.d. om die eens naast mijn Quad te zetten. Maar hoe moet ik dat dan gaan aanpakken? Er is genoeg te vinden, maar iedereen gaat er vanuit dat je nogal handig bent als je het leest... Da's wel eens jammer Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2002 Report Share Posted 2 oktober 2002 Hoi Arne, Gewoon aan beginnen aan die geenkloon. Je moet toch ergens beginnen. Je kunt toch wel een soldeerbout vast houden als je HTS-E gedaan hebt? Het ding zit zo simpel in elkaar, dat als je een beetje oplet, het eigenlijk niet mis kan gaan. De kosten zijn het niet, de meeste kosten zitten in het kastje, trafo, voedingselco's en bedrading. Dat gaat niet zou gauw stuk. Het enige wat je kan opblazen als je niet oplet, is het IC'tje en wat weerstandjes. Dat kost alleen wat tijd maar niet zoveel geld. En ja, je moet het toch met vallen en opstaan leren. Maarten wil je er vast wel mee helpen als je er niet uitkomt. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 3 oktober 2002 Author Report Share Posted 3 oktober 2002 Geplaatst door Arne: Ik heb het gelezen, maar ondanks mijn jaar HTS-E ben ik nog steeds geen electronica adept... Ik zou dus best zoiets eens willen bouwen, maar ik heb eigenlijk haast een soort IKEA-beschrijving van componenten en verbindingen nodig. Ik zou best een soort eindversterker willen bouwen met buizen/triodes o.i.d. om die eens naast mijn Quad te zetten. Maar hoe moet ik dat dan gaan aanpakken? Er is genoeg te vinden, maar iedereen gaat er vanuit dat je nogal handig bent als je het leest... Da's wel eens jammer Arne Ik heb geen idee waar je ongeveer woont, maar anders moet je m'n GeenKloon eens een keer een weekend lenen om te zien of het wel iets voor jou en je speakers is. Het leukste is nl. om iets te maken waar je ook direkt bij het luisteren wild van wordt (verslavend). gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 oktober 2002 Report Share Posted 3 oktober 2002 Geplaatst door Maarten: Ik heb geen idee waar je ongeveer woont, maar anders moet je m'n GeenKloon eens een keer een weekend lenen om te zien of het wel iets voor jou en je speakers is. Het leukste is nl. om iets te maken waar je ook direkt bij het luisteren wild van wordt (verslavend). gr, Maarten Beste Maarten, Ik heb m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 4 oktober 2002 Report Share Posted 4 oktober 2002 Geplaatst door Maarten: Ik heb geen idee waar je ongeveer woont, maar anders moet je m'n GeenKloon eens een keer een weekend lenen om te zien of het wel iets voor jou en je speakers is. Het leukste is nl. om iets te maken waar je ook direkt bij het luisteren wild van wordt (verslavend). gr, Maarten Dat is wel een heel goed idee van jou. Ik hoop eind deze maand mijn nieuwe huis zo ver klaar te hebben dat ik mijn set in mijn nieuwe luisterruimte durf op te stellen. Dus vanaf dan kan het ook goed. Ik woon in Zeeland, maar reis veel. Ik mail je wel even. Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts