Henk&audio Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Hallo, Met goed resultaat heb ik als voeding twee 'tonnetjes' van Musical Fidelity aangesloten op een ringkerntrafo met twee secundaire wikkelingen 12V. Tot zover gaat alles goed. Maar als een derde tonnetje wordt aangesloten is een stevige 50Hz-brom te horen. De derde unit staat samen met een andere unit op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Geplaatst door Henk&audio:Hallo, Met goed resultaat heb ik als voeding twee 'tonnetjes' van Musical Fidelity aangesloten op een ringkerntrafo met twee secundaire wikkelingen 12V. Tot zover gaat alles goed. Maar als een derde tonnetje wordt aangesloten is een stevige 50Hz-brom te horen. De derde unit staat samen met een andere unit op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 20 april 2002 Author Report Share Posted 20 april 2002 Hallo, Hoi Henk, Ik weet niet of het kan, maar probeer eens de fase om te draaien bij het derde tonnetje. Het lijkt er verdacht veel op dat de fase verdraaid is t.o.v. de anderen. Hoe is de aansluiting van de MFjes, met een adapterplug? Dan moet je die maar eens ompolen, waarschijnlijk ben je dan de brom kwijt. -------------------- Greetz, Sodejuu Het klopt dat met het omdraaien van de fase de brom wordt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Geplaatst door Henk&audio:Het klopt dat met het omdraaien van de fase de brom wordt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Henk, Zitten beide tonnetjes in het signaalpad, dan zijn middels interlinks waarschijnlijk de signal-ground van beide apparaten met elkaar verbonden. De signal-ground van beide apparaten zit vaak 1 diode van de 12V wisselspanning verwijderd (van 'plus' bij de gelijkrichter naar signaal op de uitgang is vaak een langere weg) Als beide voedingen niet exact gelijk aan elkaar zijn krijg je wellicht narigheid omdat je zowel de wissel spanningen als de massa aan elkaar hebt zitten (bij phono appraten neem ik aan) en daar kan best stroom gaan lopen. Kijk eens of je de setup zo kan maken dat een van de tonnetjes niet in het signaalpad zit, dan kun je de interlinks afkoppelen. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 22 april 2002 Report Share Posted 22 april 2002 Als je teveel stroom gaat trekken, neemt de brom hand over hand toe. Let dus op de maximaal leverbare stroom. Optie 2: als elk MF apparaat de AC spanning gelijkricht, en je voedt ze van onafhankelijk zwevende voeding, geen probleem. Ze maken allemaal een massapunt bij het diodeblok. Voed je nu twee apparaten uit een galvanisch gekoppelde voeding zoals dezelfde sec. winding van een trafo, dan kun je inderdaad problemen verwachten. Je kunt eens proberen de DC uit de tonnetjes door te koppelen (mits hun diodes dat trekken). Afgezien daarvan: elk apparaat zijn eigen voeding is natuurlijk het mooist. Ik geef zelfs alle stuurtrappen een aparte voeding, zodat ze geen last hebben van het nerveuze stroomtrekken van de eindtrappen. Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts