Arne Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Ik heb eindelijk weer een tuner bij mijn systeem. Jammer genoeg vond de vorige eigenaar het tulpsnoer wat uit de tuner kwam niet meer nodig en heeft de schaar erin gezet. Dat wordt dus solderen. Ik zit er over te denken om 4mm2 massief koper te gebruiken (heb ik toch nog liggen) aan de binnenkant en een stel tulp connectors aan de achterkant van de kast te maken zodat ik het met gewone interlinks kan verbinden. Goed idee? Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? (behalve ook een 4mm netsnoer maken, dat was ik al van plan, maar de voeding van de tuner is helaas niet geaard.) Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Je idee is goed, maar waarom 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 3 mei 2003 Author Report Share Posted 3 mei 2003 Hoi Sodejuu, Tsja, waarom 4mm2. Eigenlijk omdat ik het hier heb liggen en het massief is. Ik had het idee dat massief beter zou zijn dan de 'gewone' draadjes. Hoe kun je de ideale dikte berekenen van wat je nodig hebt? Ik zie wel een verwijzing in het supercable topic, maar alleen over dat 0,5 te dik is. Maar niet waarom. Nog tips over welke tulp connectors ik zou kunnen gebruiken? Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Arne:Hoi Sodejuu, Tsja, waarom 4mm2. Eigenlijk omdat ik het hier heb liggen en het massief is. Ik had het idee dat massief beter zou zijn dan de 'gewone' draadjes. Hoe kun je de ideale dikte berekenen van wat je nodig hebt? Ik zie wel een verwijzing in het supercable topic, maar alleen over dat 0,5 te dik is. Maar niet waarom. Nog tips over welke tulp connectors ik zou kunnen gebruiken? Arne Er staat wel in waarom 0,5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 4 mei 2003 Author Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Er staat wel in waarom 0,5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 8 mei 2003 Author Report Share Posted 8 mei 2003 Hoera, het is gelukt :D Mijn eerste project is tot een goed einde gebracht. Het had nog wel wat voeten in de aarde Ik ben zelf naar DIL geweest (lag op de route) en heb daar waarschijnlijk te lichte connectoren mee genomen. De kabel aan de binnenkant is een overgebleven stuk huishoudkabel geworden en bij mijn eerste poging brandde mijn eerste soldeerbout spontaan door (zonder dat ik hem aangeraakt heb). Maar dat mag de pret niet drukken. Na een goed uur werk stond de tuner te spelen Ik ben weer een heel blij mens... Nu die gainclone De ST-1088 voor: Ik heb er al helemaal lol in Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 8 mei 2003 Author Report Share Posted 8 mei 2003 Ik moest het opsplitsen, want hij zag 3 foto's als 8... Als je het nou over dubbel zien hebt... en dat voor een forum op de vroege ochtend De ST-1088 voor: En na: Ik heb echt lol in Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 mei 2003 Report Share Posted 8 mei 2003 Geplaatst door Arne:Ik moest het opsplitsen, want hij zag 3 foto's als 8... Als je het nou over dubbel zien hebt... en dat voor een forum op de vroege ochtend Ik heb echt lol in Arne Hey Arne, Fijn dat je er plezier in hebt. Mooie foto's ook, jammer dat het op de 3e wat onduidelijker wordt. Wat je nog kan verbeteren: De draadjes van elk kanaal twisten. Dat houdt het uitgangssignaal schoner. BTW: HEAR ziet smilies ook als images. Dus als je al een aantal smilies hebt gebruikt, wordt het lastig nog een raffel foto's erbij te zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts