Jump to content

thorens 160 s mk4

telefunken
 Share

Recommended Posts

hulp gevraagd.

ik heb een thorens draaitafel type 160 s mk4.

hier zit een losse stekker trafo bij voor in het stopkontakt.

nou is mijn vraag ik ben wel eens op internet een betere trafo tegen gekomen maar de prijs hiervan was 150 euro's dit vind ik dus niet grappig.

is er iemand die weet of zoiets is zelf te bouwen en zo ja hoe,wat,waar,schema's.

of is een voeding ergens anders te koop tegen een redelijk bedrag.

b.v.d.

Geplaatst door telefunken:

hulp gevraagd.

ik heb een thorens draaitafel type 166 mk4.

hier zit een losse stekker trafo bij voor in het stopkontakt.

nou is mijn vraag ik ben wel eens op internet een betere trafo tegen gekomen maar de prijs hiervan was 150 euro's dit vind ik dus niet grappig.

is er iemand die weet of zoiets is zelf te bouwen en zo ja  hoe,wat,waar,schema's.

of is een voeding ergens anders te koop tegen een redelijk bedrag.

b.v.d.

De vraag is is het een DC- of een AC-voeding en op welke spanning? Voor een AC voeding kun je een trafo nemen met een geschikte uitgangsspanning. Als het een DC voeding is zul je er toch gelijkstroom van moeten maken eventueel met een spanningsregeling om de gelijkloop goed te houden/zetten (erg luxe :P:D).

Kijk ff op het adapterblok welke spanning (en stroom) en in welke vorm (AC/DC) het is en laat het ff weten. ;) Een trafo is niet te duur en een zelfbouvoeding kan ook redelijk goedkoop. Het duurste is gewoon de trafo en een degelijke behuizing.

BTW: Kan dat plaatje van jouw aub een maat kleiner confused.gif:rolleyes: