demon Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 wat zou voor ieder voor zich een ideale set zijn dat is iets wat ik mij toch wel afvraag ik weet dat dit een heel moeilijke vraag is voor mij zou het waarschijnlijk zijn een buizenvoorversterker welke weet ik nog niet maar ik ben erg onder de indruk van buizengeluid en dan waarschijnlijk 2 monblokken erbij een losse dac voor bij mijn eigen cd speler dat geld alleen voor dit moment een betere draaitafel iets in de buurt van clearaudio of een transrotor de speakers waarscijnlijk de harry of een nieuw ontwerp van taf demon die nog eens rustig verder denkt en dat is dan ons maandelijks beetje bezigheidstherapie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Als ik genoeg geld zou hebben, dan zou ik wel graag de B&W Nautilus 802 willen hebben, al was het alleen maar omdat ze er zo ontzettend mooi uitzien. Qua versterker en cd-speler zou ik het niet weten. Voor een draaitafel ben ik al dik tevreden met een tweedehands Thorens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Here it goes... 2 x single-ended 845 of 211 monoblokken geen vv Jadis JD1 cd-loopwerk Jadis JS1 buizen DAC met volume regeling Nottingham Analogue Anna-log, SME arm buizen prepre met top-potmeter op uitgangssignaal ls-sen van Carfrae bekabeling interlinks & ls zilver/teflon zelfbouw... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Ik waag het ook eens, van wat ik al gehoord hebt moet het zo iets worden. Luidsprekers: Backers&Muller BM30. Luidsprekerkabels: nog geen idee welke merk en type. Voorversterker: Buizen(merk weet ik nog niet precies) Interlink: zelfbouw(je weet wel welke ) CD-speler: Nog ff mijn eigen CD-speler, NAD C541. LP-speler: Een Clearaudio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Tja, de ideale set, bestaat 'ie eigenlijk wel? Eigenlijk ben ik best tevreden met de set die ik nu heb. De afgelopen weken ben ik, gewoon uit nieuwsgierigheid, aan het experimenteren met luidsprekerkabels uit het topsegment en dan blijkt wat bijv. een Nirvana luidsprekerkabel met je set kan doen! Maar aan de andere kant doet m'n eigen Audioquest Midnight II het ook absoluut niet slecht. In de toekomst zou ik wel eens wat met buizen willen gaan experimenteren. En wellicht een andere arm/element op m'n Leonardo (SME?), misschien toch ooit de Revel Salon speakers..... Voorlopig laat ik het maar even zo, hoewel...die Nirvana's...gauw maar weer verder luisteren! Doei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door Ruud: Ha ha ha, die Ruud!!! Alhoewel, ik verwacht binnenkort ook nog een setje G5 Signature! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door Ruud: Moeten we toch even een afspraak maken, kan ik ze daarna proberen Toch wel de interlinks en de luidsprekerkabels naar ik aanneem. Helaas, Ruud, waarschijnlijk (als het lukt) alleen de luidsprekerkabels! Ik heb overigens de LS100 G3 al op m'n Thiels gehoord, maar die konden mij niet geheel bekoren! Een vriend van me heeft ze wel gekocht, maar ik denk dat jouw LS180G3 toch weer een klasse beter is. Overigens heb ik altijd veel met Siltech (interlinks) gewerkt, maar vond de PJ2/18 combi beter klinken met gebalanceerde Madrigals. De Siltech SQ88B G3 (gebalanceerd) klonk te "rommelig" in het middengebied en iets te dun in het laag. Op dit moment ben ik toch wel erg enthousiast over de Nirvana S-L luidsprekerkabels! Ik moest 6 weken wachten om een proefset van 2,5 meter thuis te krijgen en wacht ook al die tijd al op de Signatures! Binnenkort krijg ik nog wel een set Wireworld Polaris III+ thuis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Mijn Desert-Island versterker gaat er ongeveer zo uit zien: (Audio Note Ongaku eigenaars; eat your heart out!) Maar dan met een kast er omheen (ben al druk aan 't zagen en frezen) Wat betreft de rest; die moet ik nog bouwen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Op mijn platenspelercombinatie na ben ik heel tevreden. Wat dat moet worden weet ik nog niet. Als ik een grotere kamer had zou ik in ieder geval een keer de nieuwe Quad ESL vergelijken met de MA 20SE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 14 november 2001 Author Report Share Posted 14 november 2001 ik ben nog eens even bij een kennis van mij aan het beluisteren geweest en op zich zei ik eerst een buizen voortrap en transistor monoblokken maar nu ik het verschil tussen gewone monoblokken en zijn spark buizen monoblokken heb gehoort neem ik dit maar terug en word het ideale set dus een buizen voortrap en buizen monoblokken een losse dac bij mijn cd speler of als we iets verder zijn een sacd speler een transrotor of clearaudio draaitafel met een buizen prepre de harry of een ander nieuw ontwerp van taf en dan nog stoeien met luidsprekerkabels en interlinks Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 14 november 2001 Author Report Share Posted 14 november 2001 heeft er trouwens verder nog iemand ervaringen met buizen eindbakken tegenover transistor eindbakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 15 november 2001 Report Share Posted 15 november 2001 Beste Demon, Er wordt vaak gesteld dat voorversterkerbuizen meer buizengeluid opleveren dan eindbuizen. Vandaar ook dat er meerdere fabrikanten hybrideversterkers bouwen met buizen voor- en transistor eindtrap. Andersom bestaat bij mijn weten niet. Mijn ervaring is dat het klankbeeld meer wordt bepaald door de soort driverbuizen dan de eindbuizen, maar in het totale geluidsbeeld spelen de eindbuizen ook een grote rol. Ter overweging; driverbuizen zijn een stuk goedkoper dan eindbuizen. Dat is de grote kracht van hybrideversterkers, je hoeft niet na elke 5000 uur speeltijd nieuwe eindbuizen te kopen. Een ander voordeel is dat hybrideversterkers gemiddeld een stuk meer vermogen leveren dan eindbuizenbakken. En dat is dan weer interessant als je moeilijk aanstuurbare luidsprekers wil gebruiken. Daar vallen de TAFjes trouwens niet onder... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts