Jump to content

hoe zou je ideale set eruit zien

demon
 Share

Recommended Posts

wat zou voor ieder voor zich een ideale set zijn

dat is iets wat ik mij toch wel afvraag

ik weet dat dit een heel moeilijke vraag is

voor mij zou het waarschijnlijk zijn

een buizenvoorversterker welke weet ik nog niet maar ik ben erg onder de indruk van buizengeluid

en dan waarschijnlijk 2 monblokken erbij

een losse dac voor bij mijn eigen cd speler

dat geld alleen voor dit moment

een betere draaitafel iets in de buurt van clearaudio of een transrotor

de speakers waarscijnlijk de harry of een nieuw ontwerp van taf

demon die nog eens rustig verder denkt

en dat is dan ons maandelijks beetje bezigheidstherapie :Dcool.gif:D

Als ik genoeg geld zou hebben, dan zou ik wel graag de B&W Nautilus 802 willen hebben, al was het alleen maar omdat ze er zo ontzettend mooi uitzien. Qua versterker en cd-speler zou ik het niet weten. Voor een draaitafel ben ik al dik tevreden met een tweedehands Thorens :D

Here it goes...

2 x single-ended 845 of 211 monoblokken

geen vv

Jadis JD1 cd-loopwerk

Jadis JS1 buizen DAC met volume regeling

Nottingham Analogue Anna-log, SME arm

buizen prepre met top-potmeter op uitgangssignaal

ls-sen van Carfrae

bekabeling interlinks & ls zilver/teflon zelfbouw...

Groet,

Michel cool.gif

Ik waag het ook eens, van wat ik al gehoord hebt moet het zo iets worden.

Luidsprekers: Backers&Muller BM30.

Luidsprekerkabels: nog geen idee welke merk en type.

Voorversterker: Buizen(merk weet ik nog niet precies)

Interlink: zelfbouw(je weet wel welke ;))

CD-speler: Nog ff mijn eigen CD-speler, NAD C541.

LP-speler: Een Clearaudio.

Tja, de ideale set, bestaat 'ie eigenlijk wel?

Eigenlijk ben ik best tevreden met de set die ik nu heb. De afgelopen weken ben ik, gewoon uit nieuwsgierigheid, aan het experimenteren met luidsprekerkabels uit het topsegment en dan blijkt wat bijv. een Nirvana luidsprekerkabel met je set kan doen! Maar aan de andere kant doet m'n eigen Audioquest Midnight II het ook absoluut niet slecht.

In de toekomst zou ik wel eens wat met buizen willen gaan experimenteren. En wellicht een andere arm/element op m'n Leonardo (SME?), misschien toch ooit de Revel Salon speakers.....

Voorlopig laat ik het maar even zo, hoewel...die Nirvana's...gauw maar weer verder luisteren! ;) Doei!

Geplaatst door Ruud:

Moeten we toch even een afspraak maken, kan ik ze daarna proberen   :)    :)    ;)

Toch wel de interlinks en de luidsprekerkabels naar ik aanneem.   :D    ;)

Helaas, Ruud, waarschijnlijk (als het lukt) alleen de luidsprekerkabels! Ik heb overigens de LS100 G3 al op m'n Thiels gehoord, maar die konden mij niet geheel bekoren! Een vriend van me heeft ze wel gekocht, maar ik denk dat jouw LS180G3 toch weer een klasse beter is.

Overigens heb ik altijd veel met Siltech (interlinks) gewerkt, maar vond de PJ2/18 combi beter klinken met gebalanceerde Madrigals. De Siltech SQ88B G3 (gebalanceerd) klonk te "rommelig" in het middengebied en iets te dun in het laag.

Op dit moment ben ik toch wel erg enthousiast over de Nirvana S-L luidsprekerkabels! Ik moest 6 weken wachten om een proefset van 2,5 meter thuis te krijgen en wacht ook al die tijd al op de Signatures! Binnenkort krijg ik nog wel een set Wireworld Polaris III+ thuis!

Mijn Desert-Island versterker gaat er ongeveer zo uit zien: (Audio Note Ongaku eigenaars; eat your heart out!)

newamp2.jpg

Maar dan met een kast er omheen (ben al druk aan 't zagen en frezen)

Wat betreft de rest; die moet ik nog bouwen! :D;):D

Op mijn platenspelercombinatie na ben ik heel tevreden. Wat dat moet worden weet ik nog niet.

Als ik een grotere kamer had zou ik in ieder geval een keer de nieuwe Quad ESL vergelijken met de MA 20SE.

ik ben nog eens even bij een kennis van mij aan het beluisteren geweest

en op zich zei ik eerst een buizen voortrap

en transistor monoblokken

maar nu ik het verschil tussen gewone monoblokken en zijn spark buizen monoblokken heb gehoort neem ik dit maar terug en word het ideale set dus een buizen voortrap en buizen monoblokken

een losse dac bij mijn cd speler of als we iets verder zijn een sacd speler

een transrotor of clearaudio draaitafel

met een buizen prepre

de harry of een ander nieuw ontwerp van taf

en dan nog stoeien met luidsprekerkabels en interlinks

:D;)

Beste Demon,

Er wordt vaak gesteld dat voorversterkerbuizen meer buizengeluid opleveren dan eindbuizen. Vandaar ook dat er meerdere fabrikanten hybrideversterkers bouwen met buizen voor- en transistor eindtrap. Andersom bestaat bij mijn weten niet.

Mijn ervaring is dat het klankbeeld meer wordt bepaald door de soort driverbuizen dan de eindbuizen, maar in het totale geluidsbeeld spelen de eindbuizen ook een grote rol.

Ter overweging; driverbuizen zijn een stuk goedkoper dan eindbuizen. Dat is de grote kracht van hybrideversterkers, je hoeft niet na elke 5000 uur speeltijd nieuwe eindbuizen te kopen. Een ander voordeel is dat hybrideversterkers gemiddeld een stuk meer vermogen leveren dan eindbuizenbakken. En dat is dan weer interessant als je moeilijk aanstuurbare luidsprekers wil gebruiken. Daar vallen de TAFjes trouwens niet onder... ;)

Groet,

Michel cool.gif