Audiopaul Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Hoi Stefan, Wanneer denk je alles klaar en ingespeeld te hebben? Hoe lang duurt het inspelen van een buizenversterker eigenlijk? Die Bryston 4B-ST (nogmaals, geen buizenbak) had ruim 2 maanden nodig en die was al bijna 2 jaar oud toen ik 'm van Louis Raatjes overnam. Die versterker had wel een hele tijd niet meer gespeeld. Sodejuu, sorry hoor , maar hadden jouw oren twee maanden nodig om aan het geluid van de Bryston te wennen of is dat echt de inspeeltijd die nodig is? Ik hoor absoluut verschil als mijn apparatuur, vanwege vakantie of zo, enige tijd is uitgeweest maar na een week klinkt het weer als vanouds! Bovendien zou ik na twee maanden niet meer weten hoe het twee maanden eerder begon met klinken! Of ligt het nou aan mij? Leg eens uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Uitleg: In het had ik weinig tijd om te luisteren en omdat dat ding een behoorlijke stroomvreter is (100W per uur in nullast en geen standby functie) heb ik 'm dus meer uit gehad dan aan. Normaal is de opwarmtijd iets van 2 uur. Op zich ook al lang, maar dan begint die goed te klinken. Na een uur of 3 ontvouwd hij z'n volledige potentiaal. De vorige Bryston deed er net zolang over. Nu staat hij constant aan en is Essent dubbelblij (vanwege de stroomrekening en het internetabonnement). Dat van die 2 maanden komt dus doordat ik zelf weinig tijd had en het beestje zolang had "stilgestaan". (ligt dus meer aan mij dan aan de Bryston) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door sodejuu:Uitleg: In het had ik weinig tijd om te luisteren en omdat dat ding een behoorlijke stroomvreter is (100W per uur in nullast en geen standby functie) heb ik 'm dus meer uit gehad dan aan. Normaal is de opwarmtijd iets van 2 uur. Op zich ook al lang, maar dan begint die goed te klinken. Na een uur of 3 ontvouwd hij z'n volledige potentiaal. De vorige Bryston deed er net zolang over. Nu staat hij constant aan en is Essent dubbelblij (vanwege de stroomrekening en het internetabonnement). Dat van die 2 maanden komt dus doordat ik zelf weinig tijd had en het beestje zolang had "stilgestaan". (ligt dus meer aan mij dan aan de Bryston) Sodejuu, heeft de laatste generatie Brystons geen "stand-by" schakeling? Overigens heeft m'n Sphinx Project 18 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Hoi Stefan, Wanneer denk je alles klaar en ingespeeld te hebben? Hoe lang duurt het inspelen van een buizenversterker eigenlijk? Die Bryston 4B-ST (nogmaals, geen buizenbak) had ruim 2 maanden nodig en die was al bijna 2 jaar oud toen ik 'm van Louis Raatjes overnam. Die versterker had wel een hele tijd niet meer gespeeld. Dat ligt er aan. Als je op korte termijn komt kan je het Prototype beluisteren, hierin zitten nog mijn oude componenten, volledig ingespeeld. Volgende week komt er nog een anode-choke bij (kost waarschijnlijk 2weken inspelen) misschien komen er daarna nog meer nieuwe comp. in, dat weet ik nooit vantevoren. Als hobbyist blijf je continu bezig Maar een niet ingespeeld component in een versterker laat je geen groot kwaliteitsverschil horen, misschien hoor ik alleen zelf het verschil, omdat ik de klank zo goed ken. Als je op de nieuwe wilt wachten kan het nog wel een maand duren (of langer?), dat hangt er vanaf hoe snel ik mijn chassis binnenkrijg, en hoeveel tijd ik nodig heb om hem te bouwen, daarna moeten de nieuwe voedingstrafos en condensatoren helemaal inspelen; dit duurt meestal een week of 2-3. Misschien ga ik dan weer meteen doortweaken? Who knows? Als je bij mij komt luisteren zal je nooit een uitontwikkeld systeem horen, maar dat betekend niet dat het niet goed klinkt! Ik geniet nu ook al enorm van de proto, hoewel ik weet wat ik nog kan verbeteren, en hoe dat de klank beinvloed. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Sodejuu, heeft de laatste generatie Brystons geen "stand-by" schakeling? Overigens heeft m'n Sphinx Project 18 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Stefan: Dat ligt er aan. Als je op korte termijn komt kan je het Prototype beluisteren, hierin zitten nog mijn oude componenten, volledig ingespeeld. Volgende week komt er nog een anode-choke bij (kost waarschijnlijk 2weken inspelen) misschien komen er daarna nog meer nieuwe comp. in, dat weet ik nooit vantevoren. Als hobbyist blijf je continu bezig Maar een niet ingespeeld component in een versterker laat je geen groot kwaliteitsverschil horen, misschien hoor ik alleen zelf het verschil, omdat ik de klank zo goed ken. Als je op de nieuwe wilt wachten kan het nog wel een maand duren (of langer?), dat hangt er vanaf hoe snel ik mijn chassis binnenkrijg, en hoeveel tijd ik nodig heb om hem te bouwen, daarna moeten de nieuwe voedingstrafos en condensatoren helemaal inspelen; dit duurt meestal een week of 2-3. Misschien ga ik dan weer meteen doortweaken? Who knows? Als je bij mij komt luisteren zal je nooit een uitontwikkeld systeem horen, maar dat betekend niet dat het niet goed klinkt! Ik geniet nu ook al enorm van de proto, hoewel ik weet wat ik nog kan verbeteren, en hoe dat de klank beinvloed. Groeten, Stefan, je maakt me erg nieuwsgierig naar je zelfbouwproject! Ik hoop dat een niet zo'n doorgewinterde buizenfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Audiopaul, Sodejuu, In 1980 kocht ik een Audio Research D110 B = 500 watt in rust. En bij half opengedraaide volumeknop ging zeker heel Almere plat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Stefan, je maakt me erg nieuwsgierig naar je zelfbouwproject! Ik hoop dat een niet zo'n doorgewinterde buizenfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Stefan: Hallo audiopaul, Misschien kan je dan met Sodejuu meerijden, volgens mij weet hij nog wel waar je woont Of durf je dat niet meer? Ik moet je wel waarschuwen als je komt, afhankelijk van je luisterervaring en smaak, zou je weleens een probleem kunnen krijgen! ...............al dat sphinx spul inruilen voor buizen Wat betreft je discoversterker; ik ken het apparaat niet maar het zou inderdaad wel eens de uitgangsimpedantie kunnen zijn die je met die bruggen instelt. Zo'n instelling heeft flinke invloed op de klank omdat je hiermee enerzijds de dempingsfactor instelt en anderzijds de belasting van de uitgangsbuizen. Groeten, Geen probleem om Audiopaul mee te nemen, als hij nog wil . En ik weet 'm ook zeker nog te wonen. Ik ken nu heel Ede . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Geen probleem om Audiopaul mee te nemen, als hij nog wil . En ik weet 'm ook zeker nog te wonen. Ik ken nu heel Ede . Ja, ik wil! Enne, als Sneek a.s. vrijdag gaat lukken, dan lukt Utrecht zekers! Gaat het nog door, Sodejuu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Ja, ik wil! Enne, als Sneek a.s. vrijdag gaat lukken, dan lukt Utrecht zekers! Gaat het nog door, Sodejuu? Wat mij betreft zeker. Ik moet m'n snaren en die Sincro nog afhalen bij Haudio. Ik heb 't dus weer allemaal verplaatst naar a.s. vrijdag. De stift en wat demospul gaat ook weer mee P.S.: Mijn auto is weer eens tiptop. Het bovenste lager van de McPherson veerpoot was niet meer in nieuwstaat (plopgeluid met optrekken en rechtse bochten) Het heeft ff geduurd voordat de monteur het gevonden had, maar ik had 'm reeds verteld dat ik het in de vering vermoedde. Hij was zo eigenwijs dat hij eerst de kogel van de aandrijfas vernieuwd had (Qua eigenwijsheid geven we elkaar niet veel toe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Wat mij betreft zeker. Ik moet m'n snaren en die Sincro nog afhalen bij Haudio. Ik heb 't dus weer allemaal verplaatst naar a.s. vrijdag. De stift en wat demospul gaat ook weer mee P.S.: Mijn auto is weer eens tiptop. Het bovenste lager van de McPherson veerpoot was niet meer in nieuwstaat (plopgeluid met optrekken en rechtse bochten) Het heeft ff geduurd voordat de monteur het gevonden had, maar ik had 'm reeds verteld dat ik het in de vering vermoedde. Hij was zo eigenwijs dat hij eerst de kogel van de aandrijfas vernieuwd had (Qua eigenwijsheid geven we elkaar niet veel toe) Super, Sodejuu Volgens mij zitten de andere forumleden nu al klaar achter de beeldbuis met de borrelnootjes en de drankjes om zich op te maken voor The longest day, Part Two!, maar dat gaat mooi niet door, want wij gaan er een leuke dag van maken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Super, Sodejuu Volgens mij zitten de andere forumleden nu al klaar achter de beeldbuis met de borrelnootjes en de drankjes om zich op te maken voor The longest day, Part Two!, maar dat gaat mooi niet door, want wij gaan er een leuke dag van maken! Hahahahahahahahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Nou nee, ik zit op dit moment op kantoor het saaiste werk te doen wat je kunt bedenken (ok, op dit moment lijkt mijn functie misschien forummen, maar da's nie zo helaas ) Het geld verdienen gaat echter niet zo voorspoedig als gehoopt en mijn droomset lijkt verder weg dan ooit. Gelukkig kan ik om jullie ppl wel lachen (toe niet uit) Anyway, wat leuk dat dit forum zo'n hecht gemeenschapje begint te worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Geplaatst door Avallon: Anyway, wat leuk dat dit forum zo'n hecht gemeenschapje begint te worden... Ik krijg het er warm van... Tuby , die even een traantje moet wegpinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts