Jump to content

Help me

JSA
 Share

Recommended Posts

Hoi Jasper,

Ik denk dat jij en/of je ouders meer dan voldoende reden hebben om aangifte te doen bij de politie. Iemand die ongevraagd je huis binnenloopt is wat mij betreft te beschouwen als huisvredebreuk en stenen tegen de ruit kan natuurlijk al helemaal niet.

Dit lijkt me echt een klusje voor de politie/wijkagent om eens met die knakker te gaan praten. Hier moet jij noch je vader je handen verder aan vuil maken, maar je moet er wel snel iets aan doen voordat het een keer

Zo te lezen heeft de buurman een erg kort lontje. Zou dit inderdaad maar eens met de wijkagent gaan overleggen, als dat al niet gebeurd is.

Wees zuinig op je geduld en blijf zelf beleefd, ook al is dat moeilijk. Tenzij je een kop groter bent en min. 50 kg zwaarder dan de buurman.

Lastige buren zijn vaak verd@&%de lastig. Het is nu zaak om het niet van kwaad tot erger te laten escaleren. Anders raak je verder van huis. Ook als is aangifte lastig, want je hebt geen bewijs, dan toch maar naar het bureau. Nee heb je al en ja kun je krijgen.

Hier in R'dam zou ik overigens ook geen aangifte doen. Kost minstens 5 uur voor die bureau-chocoprins 2 regels in de computer geprutst heeft. Spreek hier uit eigen ervaring.

Sterkte Jasper

Het studenten huis naast ons had een tijdje geleden overdag (vanaf een uur of 11 's morgens tot 's avonds laat, zeg 1 uur) heel vaak de muziek hard aan. Ze hadden 1 speaker in de tuindeuropening gezet, zodat ie flink naar buiten schalde. Ze hebben een 2e hands PA-setje gekocht voor weinig, dus dat wil flink hard. Naar het schijnt waren de 'achterburen' na 2 dagen zo ziek van die herrie (van house tot Andre Hazes) dat ze 's nachts alle ramen (op de begane grond tenminste) wit hebben geverfd met latex. Geweldig, dat zal ze leren ;):D:Pcool.gif

He JSA,

Ik deel de opvatting dat je te allen tijde rustig en beleefd moet blijven. Dat neemt niet weg dat je daarnaast zelf ook actie kunt ondernemen.

Bijvoorbeeld: draai zelf steeds een nummer van je eigen keuze, dan een nummer van Anouk (ook al hou je er wellicht niet van) dan weer een nummer van je eigen keuze, dan weer van Anouk...Eens kijken hoe je buurman dan reageert. Reageert hij niet, voer dan het aantal eigen nummers langzaam op. Maar blijf nog een tijdje Anouk draaien.

Als hij ondanks 'Anouk' toch boos blijft, tsja dan is het echt een groot probleem.

Ik zou zeker aangifte doen, ook al heb je geen bewijs. Zijn naam staat dan in elk geval voor een tijdje geregistreerd bij de politie. Gebeurt er later weer iets (en het liefst iets wat je wel kunt bewijzen) dan kun je daar bij de politie op wijzen ('Ik heb al eerder aangifte gedaan...').

Onthoud in elk geval de naam of namen van de agenten die je hebt gesproken en schrijf ze op. Dat voorkomt later mogelijk een hoop ellende ('Buurman? 'Nee, meneer dat zegt me niks'). En je kunt er de buurman mee imponeren/intimideren ('Ik heb met agent De Beuker gesproken en die heeft er een notitie van gemaakt').

Iets soortgelijks heb ik ook aan de hand gehad, zij het dat het probleem niet met muziek te maken had. Mijn buurman wilde me inelkaar rammen. Ik ben onmiddellijk naar de politie gegaan, goed opgelet met wie ik sprak en alles opgeschreven voor de zekerheid. Diezelfde middag kwam deze agent eens poolshoogte nemen bij mijn buurman. Die bond meteen in ('Zo had ik het niet bedoeld, maar u begrijpt het wel, ik was boos en dan zeg je wel eens dingen die je niet meent'....enz).

Geen problemen meer gehad. Althans niet zulke grote meer.

Succes,

Manus