Pjotr Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ja ,maar die schijnen niet goed te zijn Kzou me toch geen andere aan laten naaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 oktober 2003 Author Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr: Kzou me toch geen andere aan laten naaien das logisch , ik zou het verschil tussen het ene en het andere oor nog niet horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 De optimale plaats voor het laag kun je ook andersom bepalen: zet de luidspreker op de luisterplaats, luister nu waar je het laag optimaal vindt klinken. Dit zou in theorie de beste plaats voor de luidspreker moeten zijn (wat betreft het laag dan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door richard 1:De optimale plaats voor het laag kun je ook andersom bepalen: zet de luidspreker op de luisterplaats, luister nu waar je het laag optimaal vindt klinken. Dit zou in theorie de beste plaats voor de luidspreker moeten zijn (wat betreft het laag dan). Hier klopt iets niet. Dus je oren als speaker en de speaker als luisteraar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr: Kzou me toch geen andere aan laten naaien ["zie signature"] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr: Hier klopt iets niet. Dus je oren als speaker en de speaker als luisteraar? De Fransen noemen zoiets "soixante-neuf"...geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Hoho... ik heb niet gegild dat schuiven met speakers de weergave niet verandert! Ik heb alleen bedoeld te zeggen dat de theorie die met een stippellijntje de reflectie van de muur achter de luidspreker wergeeft, en de interferentie daarvan met de output van de luidspreker zelf voorspelt, in de praktijk helemaal niet klopt. En wanneer je een "dipool" met tegenfase-output aan de achterzijde gebruikt, klopt er zo mogelijk n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Ok Spido, het is idd veel complexer dan het lijkt. Desalnietemin loont het de moeite om met je speakers te gaan schuiven voor een betere weergave, OOK met ESL's. Of ze nou kortsluiting maken of niet Die kortsluiting van jou is ook een versimpelde afspiegeling van de werkelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door spido:Hoho... ik heb niet gegild dat schuiven met speakers de weergave niet verandert! Ik heb alleen bedoeld te zeggen dat de theorie die met een stippellijntje de reflectie van de muur achter de luidspreker wergeeft, en de interferentie daarvan met de output van de luidspreker zelf voorspelt, in de praktijk helemaal niet klopt. En wanneer je een "dipool" met tegenfase-output aan de achterzijde gebruikt, klopt er zo mogelijk n Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr: Hier klopt iets niet. Dus je oren als speaker en de speaker als luisteraar? Ja, omdat zo eenvoudig de plaats van de buiken en knopen van staande golven kan bepalen. Zet de luidsprekers op die plaats waar de frequenties van het laag op die manier zo weinig mogelijk last heeft van benadrukking of uitdoving, dus gelijkmatig klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts