Jump to content

Sony dav-s880

kingforaday
 Share

Recommended Posts

Dat is toch zo'n platte pizadoos met 4 zuiltjes, een center en een soepwoofer (poulair gezegt).

ff een pic voor de liefhebbers

DE_davs880.jpg

Veel "audiofielen" zouden nog niet dood willen worden gevonden met zo'n apparaat in huis ;) (denk ik, vandaar weinig reacties). Voor het geld (ik neem aan rond 1500 euro) kan je puur voor muziek alleen (dus versterkertje + CD speler en 2 luidsprekers) zeker wat veel mooiers kopen. Maar dan heb je geen DVD, SACD multichannel DD/DTS, MP3, subwoofer etc. En als je het een mooi apparaat vind om te zien (of andere huisgenoten)...

Tja keuzes. Technisch gezien zou ik me zorgen maken over de warmte ontwikkeling van zo'n apparaat (5*100 "watt" in 6 cm hoge behuizing), of zitten alle amps in de subwoofer?

Verwacht overigens geen wonderen van SACD op zo'n set tov CD (hoewel multi channel met bepaalde muziek wel grappig is, DSOTM bv)

Succes met je keuze.

Mooi is ie zeker. Ik had nog niet stilgestaan bij de warmte ontwikkeling. Volgens Sony zitten ze in de pizzadoos zelf (misschien krijg je er gratis een tafelventilator bij ;)) dus misschien moet ik nog ff wat verder zoeken en toch voor losse componenten moet kiezen.

Geplaatst door Duck-Twacy:

Voor het geld (ik neem aan rond 1500 euro) kan je puur voor muziek alleen (dus versterkertje + CD speler en 2 luidsprekers) zeker wat veel mooiers kopen.

Prijs ligt tussen de 900 en 1000 euro als ik me niet vergis, en is voor hetgene wat je zoekt een goede keus. Hij wordt inderdaad niet zo gek warm, nadeel alleen vond ik dat je niets met de kabels kunt doen. Die kabeltjes zijn zo ongelovelijk dun dat je direct de neiging hebt ze te willen vervangen voor iets degelijkers (luidspreker-snoer uit de bouwmarkt is al dikker dan dit), maar dat gaat niet lukken omdat er speciale plugjes aanzitten waar alleen dit superdunne snoertje in past.