seoman Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Ik heb een week lang moeten luisteren naar JBLs in de disco's en een cambridge pc-speaker in de villa. Iedere disco had JBLs hangen. Mijn god wat kunnen die krengen TE hard. Zo vervormd heb ik het nog nooit gehoord. De Plok Plok Plok was loep zuivere papier mishandeling. De muziek varieerde van tmf naar mtv. Nee stappen in albufeira was niet alles. In de villa stond een cambridge setje en die kon in 't hoog redelijk overeind blijven maar 't laag was om te janken. Toch met de Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Ik mis ons zwembad Dan zet je toch mooi een badkuip op de plek van de bank. En met al dat water in je oren kun je dynamiek en detailering wel vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Als je je ook tijdens je vakantie al druk moet/kunt maken over de plaatselijke disco boxen... Wat is er trouwens mis met JBL's? Ze kunnen hard ja, maar dat hoeft natuurlijk niet. Verder klinken ze prima vind ik. Ik heb zelf ook JBL's en ik ben er best tevreden mee... nog nooit horen 'plokken'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Hey Simon, Welcome back. Ik moet je wel gelijk geven met die JBL's. Ze worden in bijna elke disco wel opgehangen voor het oorsuiseffect dat je erna telkens weer opnieuw mag beleven . Nou staat het in de meeste disco's wel retehard dus of het puur aan de JBL's ligt weet ik dus niet. Het valt me wel op dat als er ergens ElectroVoice hangt er gelijk meer muziek in de toko is JBL heeft nou eenmaal de markt, dus daar zullen we het maar mee moeten doen. Thuis hoef ik ze iig niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Author Report Share Posted 13 augustus 2002 Geplaatst door Henrie:Als je je ook tijdens je vakantie al druk moet/kunt maken over de plaatselijke disco boxen... Druk maken ja toch wel. Als het geluid vervormt dan gaat 't te ver. Daar baal ik dan van. Want heel hard geluid hoeft niet pijnlijk aan de oren te zijn als het zuiver blijft. Wat is er trouwens mis met JBL's? Ze kunnen hard ja, maar dat hoeft natuurlijk niet. Verder klinken ze prima vind ik. Ik heb zelf ook JBL's en ik ben er best tevreden mee... nog nooit horen 'plokken'. Nou 't lag niet alleen aan de JBLs maar een speaker moet gewoon stuk gaan bij mishandeling, dan kan 't ook niet zo slecht klinken. Toch vermoed/hoop ik dat je andere speakers hebt dan wat er in die discotheken hangt Dus het is niet bedoeld als "alle JBLs zijn slecht" Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Ik heb een paar van het type TLX 10 (floorstanding, 3-weg)... (zie ook: http://www.ciao.com/produkte/953536/Pid/1,...47,554085.html) Staat een beschrijving van in het duits. Ik heb ze trouwens goedkoper dan ze hier staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Author Report Share Posted 13 augustus 2002 Geplaatst door sodejuu:Hey Simon, Welcome back. Ik moet je wel gelijk geven met die JBL's. Ze worden in bijna elke disco wel opgehangen voor het oorsuiseffect dat je erna telkens weer opnieuw mag beleven . Nou staat het in de meeste disco's wel retehard dus of het puur aan de JBL's ligt weet ik dus niet. Het valt me wel op dat als er ergens ElectroVoice hangt er gelijk meer muziek in de toko is JBL heeft nou eenmaal de markt, dus daar zullen we het maar mee moeten doen. Thuis hoef ik ze iig niet. Dat suis effect wordt volgens mij veroorzaakt door mensen die denken dat je in een disco moet praten. In je oor nog wel. Volgens mij haalt een stemband 115-120dB en dat op een afstand van 5cm Nee in een disco moet je dansen en dan krijg ik geen weinig gesuis. ElectroVoice zegt mij niet veel maar ik ben erg tevreden over de boxen die MOJO altijd gebruikt. En in sommige discos zetten ze gewoon genoeg goede speakers neer die dan niet zo hard hoeven. Dat scheelt ook een hoop. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Hmm... link doet het niet... Ik zie het al. Hij neemt het 'haakje sluiten' ook mee... Eens kijken of deze het dan wel doet: http://www.ciao.com/produkte/953536/Pid/1,...047,554085.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Author Report Share Posted 13 augustus 2002 Geplaatst door Henrie:Ik heb een paar van het type TLX 10 (floorstanding, 3-weg)... (zie ook: [url=http://www.ciao.com/produkte/953536/Pid/1,11,553966,553969,553979,554047,554085.html)]http://www.ciao.com/produkte/953536/Pid/1,11,553966,553969,553979,554047,554085.html)[/uR L] Staat een beschrijving van in het duits. Ik heb ze trouwens goedkoper dan ze hier staan... Zie je wel!! gelukkig maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Hehe... Maar ik heb al wel gemerkt dat er veel mensen die hier op het forum komen niet echt fan zijn van JBL (lees: ze hebben er een beetje een hekel aan)... Nou zullen er heus betere zijn, maar wat mag dat allemaal kosten? Zijn er ook betere voor €500 per paar? Ik heb er naar gezocht. Kon ze niet vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 augustus 2002 Author Report Share Posted 13 augustus 2002 Geplaatst door Henrie:Hehe... Maar ik heb al wel gemerkt dat er veel mensen die hier op het forum komen niet echt fan zijn van JBL (lees: ze hebben er een beetje een hekel aan)... Nou zullen er heus betere zijn, maar wat mag dat allemaal kosten? Zijn er ook betere voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Nou zullen er heus betere zijn, maar wat mag dat allemaal kosten? Zijn er ook betere voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 >Moet het JBL zijn of mogen 't ook andere merken zijn. Want voor 500€ kun je rustig de witgoed winkel voorbij lopen en naar een hifi (only) winkel gaan. Daar kun je op je dooie akkertje gaan luisteren wat je mooier vindt. MIsschien krijg je zelf nog een gratis bak koffie voor dat geld Dat heb ik ook gedaan. Ik heb ze een poosje geleden gekocht bij Hifistudio City in Enschede ( www.hifistudiocity.nl ). Ze hadden daar op dat moment niet zoveel anders voor dezelfde prijs staan. Bij een andere winkel een paar ASW's gehoord maar dat vond ik 3x niks (of is dat vloeken in de kerk? ) Heb ook zeker een gratis kop koffie gehad. En bovendien alle tijd om (vrijblijvend) te luisteren. Vond het een fijne zaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbel Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 Er zijn zeker betere. Neem nou de JBL L9000. Ik heb ze zelf (nog, ze zijn dus te koop). Tijdens de koop bij Vredegoor in Doetinchem wa sdit mijn keus (1e keus was de Klipsch Heresy II, maar dat was te moeilijk met de import of zo). Dit was ruimschoots de lekkerste speaker die ze hadden. Thuis heb ik er nog silverline in aangebracht. Dat was helemaal een openbaring. Dit is zeker een van de beste JBL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2002 Report Share Posted 13 augustus 2002 >Voor 500,- euro per paar koop je ook bijvoorbeeld een setje Mission 780's en voor nog iets meer een paar AudioNote AX-two's. JBL heeft inderdaad een beetje de naam min of meer Disco speakers te zijn, oftewel veel bas en fel hoog. Persoonlijk vindt ik ze ook vrij lelijk om te zien,maar da's meer een kwestie van smaak. Ik vond juist dat ze niet zo fel waren in het hoog. Die ASW's waren veel erger en mistten een hoop bas. JBL heeft idd veel bas en als je daar niet van houdt, kan ik me voorstellen dat je JBL maar niks vind. Dat ze vrij lelijk zijn boeit mij niet. De rest van mijn (studenten)kamer bestaat ook niet uit mooie meubels Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 augustus 2002 Author Report Share Posted 17 augustus 2002 Geplaatst door sodejuu:Hey Simon, Het valt me wel op dat als er ergens ElectroVoice hangt er gelijk meer muziek in de toko is JBL heeft nou eenmaal de markt, dus daar zullen we het maar mee moeten doen. Thuis hoef ik ze iig niet. Ik wil effe kwijt dat ik de actieve speakers van AXIS ook wel ok zijn. Gisteren nog voor twee van die monsters gestaan en bleef ondanks het decibel geweld heel zuiver. Ok een klein beetje vervormd Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts