Jump to content

Linn Basic

Nederbelg
 Share

Recommended Posts

In de 2e hands rubriek staat een Michell Gyrodec met Linn Basic arm te koop. Een vriend van mij is op zoek naar een andere draaitafel (hij heeft nu een Thorens TD166) en vindt de Michell wel een mooie draaitafel.

Hoe zit het echter met de Linn Basic Plus arm, is dit iets? Hoe verhoudt deze zich tot een RB300? Wat zijn de zwakke punten?

Op mijn Michell Syncro zit een Linn Basik LV X arm. Dat is in feite dezelfde arm. Wat ik heb begrepen van de kenners is dat deze arm toch wel beter is dan een RB300. Het nadeel van deze arm is dat hij gewoon veel te duur is (naamplaatje), maar hij is redelijk makkelijk in te stellen en je kunt er ook alles aan instellen.

Wat ik heb begrepen van de kenners is dat deze arm toch wel beter is dan een RB300.

He, da's vreemd. Ik heb tot nu toe steeds 't tegenovergestelde begrepen...

(Op Engels (Linn/Naim) forum)

Mvg,

Alco

Hm, de stand is momenteel 1-1. Voor zover ik heb begrepen is de Basic niet de top arm van Linn (de RB 300 ook niet van Rega).

Zijn er bepaalde nadelen aan de Linn? Kan hij met allerlei elementen worden gebruikt?

Gezien zijn versterker (een VM 220 met enkel een MM phonotrap aan boord), zal de element keuze waarschijnlijk een MM of een high output MC worden.