Jump to content

Welke cd-speler C.E.C of Shanling?

gerardjose
 Share

Recommended Posts

Hallo gerardjose,

Welke vind je het mooist klinken in je set? Ik ken beide merken niet echt moet ik zeggen (van Shanling heb ik nog wel eens gehoord, maar C.E.C. zegt me helemaal niks)...

Maar ervan uitgaande dat de kwaliteit van beide spelers gewoon goed is (of nog beter :)), zou ik als ik jou was gewoon de mooist klinkende speler nemen. Als je na het beluisteren nog niet kunt kiezen, kun je de prijs of het uiterlijk of zo de doorslag laten geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

• 2 weeks later...

Ik heb beide spelers uitvoerig kunnen beluisteren. Puur op klank zou ik (persoonlijk dan) voorkeur hebben, ook niet op de afwerking en degelijkheid van de speler.Deze waren echt bijna zo mooi al de door mij uitverkoren T+A.

Het is dus moeilijk. Persoonlijk zou ik toch de keuze op de CEC laten vallen maar dan puur omdat ik de produkten van CEC nu eenmaal langer ken.

Geplaatst door paul demo:

Ik heb beide spelers uitvoerig kunnen beluisteren. Puur op klank zou ik (persoonlijk dan) voorkeur hebben, ook niet op de afwerking en degelijkheid van de speler.Deze waren echt bijna zo mooi al de door mij uitverkoren T+A.

Het is dus moeilijk. Persoonlijk zou ik toch de keuze op de CEC laten vallen maar dan puur omdat ik de produkten van CEC nu eenmaal langer ken.

Dus het is zeker aan te raden om deze een keer te gaan beluisteren? Heb gisteren nog geluisterd naar de Marantz CD17 KI en de Meridian 507. Vooral de Meridian sprak me erg goed aan, echter deze valt toch boven mijn budget.

Als de CEC in de buurt van deze speler komt wordt het zeer zeker interessant. Het uiterlijk van de CEC spreekt me ook iets meer aan dan de Shanling.

Ik heb de speler 2 weken geleden beluisterd toen ik in Berlijn was. Maar volgens mij moet hij inmiddels gewoon verkrijgbaar zijn. Kijk eens op de website van CEC welke winkels hem hebben.

Zowel de CEC als de Shanling worden gekocht door audio-cube. http://www.audio-cube.nl/lab/digitaal.htm

Als je niet te ver van Utrecht vandaan woont zou ik een afspraak maken en er eens gaan luisteren.

Op de specs afgaan zou ik kiezen voor de CEC. Wat een aansluitmogelijkheden heeft ie ;)

T+A is zeker niet verkeerd, maar weer een stukje prijziger.

• 2 weeks later...
Geplaatst door Duck-Twacy:

Zowel de CEC als de Shanling worden gekocht door audio-cube. http://www.audio-cube.nl/lab/digitaal.htm

Als je niet te ver van Utrecht vandaan woont zou ik een afspraak maken en er eens gaan luisteren.

Op de specs afgaan zou ik kiezen voor de CEC. Wat een aansluitmogelijkheden heeft ie    ;)

T+A is zeker niet verkeerd, maar weer een stukje prijziger.

Heb gisteren te horen gekregen dat de CEC nog steeds niet binnen was bij Audio-Cube. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.