hiwatt Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Sinds vorige week ben ik in het bezit van een draaitafel (thorens td 150 mk2). Ik heb deze gekocht bij De Groef in Groningen en is daar volledig nagekeken, althans dat zeggen ze. Inmiddels heb ik de signaal -en voedingskabels vervangen. Wat de volgende stap gaat worden weet ik nog niet en daarom graag advies. Er zit een Shure m44-7 element bevestigd aan de (standaard) arm. Deze arm is volgens mij niet echt geweldig en kan worden vervangen. Welke armen passen goed bij deze draaitafel en is dit eenvoudig te vervangen? Wat is de kwaliteit van het genoemde element(op internet lees ik dat deze veel door DJ's wordt gebruikt) en wat zijn leuke alternatieven? De bodemplaat is erg dun en kan volgens mij alleen maar resoneren, deze heb ik daarom verwijderd. Is het nodig een stevige bodemplaat te bevestigen of is dit alleen voor afscherming van de electronica? Graag reactie, Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Hoi Martin, Er is wel wat meer mogelijk met de TD150. Ik zou er wel en bodemplaat onder monnteren. Bijvoorbeeld eentje van 22mm MDF, dat geeft meer stabiliteit en massa. Wat je zo allemaal aan je draaitafel kan doen kun je vinden op de site van Maarten BTW: Op Hifi.nl loopt eenzelfde topic over de upgrade van een TD150. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiwatt Posted 8 maart 2003 Author Report Share Posted 8 maart 2003 Ik weet van het topic op hifi.nl, als ik deze site benader loopt internet explorer vast. Hopelijk lopen op Hear ook draaitafel liefhebbers rond die ideeen hebben om de td 150 op een hoger niveau te brengen. Het Shure element (m44-7) staat bekend als DJ element en is schijnbaar fanastisch om mee te scratchen. Nou zie je mij dat niet doen met de td 150 maar iemand een idee waarom iemand dit element er in zet Groeten, Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Het is vervelend dat je niet goed kan zien waneer er een link geplaatst is. Je kunt op "site van Maarten" klikken in mijn vorige posting of hier op LINK LINK Op die site staat echt een hele boel. Ik heb zelf een Michell Syncro en een TD166MkII. De laatste heb ik ook voorzien van een nieuwe bodemplaat, nieuwe bekabeling e.d.. Ik heb er wel de originele arm op laten zitten. Ik zag het nut van vervanging niet zitten, daar ik ook een Michell Syncro heb. Veelgebruikte armen voor dergelijke Thorens draaitafels zijn de SME 3009 Series II en III. Ze worden regelmatig op Ebay aangeboden voor een redelijke prijs. BTW: Ik zal zometeen ff klagen dat link's niet erg duidelijk zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Ha die hiwatt, de topic op hifi is van mij, ik heb het volgende gedaan: nieuwe plint/armboard van teakhout, de plint is 85x35mm en het armboard originele dikte, bodem is gemaakt van 18mm mdf, originele arm opnieuw bedraad en deze naar cinch bussen op de achterzijde gebracht, de veren voorzien van een stukle schuimrubber, 33/45 toerenregeling en de schakelaar gedemonteerd en op de voorzijde een aan/uit schakelaar gemonteerd, de elko's vervangen door hedendaagse exemplaren. Ik wil nu nog een ander element proberen en in de toekomst een andere toonarm. Ik hoop dat je hier wat mee kunt, of er verschil is met het origineel weet ik niet aangezien ik deze ongeveer 2 jaar geleden voor het laatst heb gehoord ik kan dus geen goed vergelijk maken! Mvg Tjeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts