Jump to content

Thorens TD145 tot nieuw leven

Theo
 Share

Recommended Posts

Beste forummers,

Zojuist na vele jaren weer mijn Thorens TD145 weer van zolder gehaald. Ik zou hem wel weer willen aansluiten, maar mijn Chord 3200 voorversterker mist natuurlijk een phono-pre-amp. en mijn originele element (Goldring 800SE dacht ik) zal wel niet al te best meer zijn.

Hebben jullie suggesties voor een pre-pre en een nieuw element, passend bij deze Thorens?

Rest van de keten: Sphinx Project 12 MKII eindversterker, Avalon Arcus speakers en Harmonic Technolgy bekabeling.

Heeft het ook nog zin de cinch-kabels en de netsnoer van deze Thorens TD145 te vervangen?

Heeft iemand tenslotte nog suggesties voor gebruikte (of demo) phono-pre amps en/of een element?

Bij voorbaat dank voor al jullie suggesties!

Theo

Natuurlijk heeft het zin netsnoer en cinchkabels te vervangen. Deze Thorens is een hele mooie en verdient het gewoon. Ik zou de voorkeur geven aan een echte net-entry via eurosteker. Het geeft wel wat werk, maar dan kun je ook met netkabels gaan experimenteren en daar is vaak nog klankwinst te boeken.

De cinchkabels vervangen spreekt voor zich. Ook hier zou ik kiezen voor professionele cinchbussen zodat je de cinchkabel altijd nog kan veranderen.

Hallo Theo

Geplaatst door Theo:

Beste forummers,

Hebben jullie suggesties voor een pre-pre en een nieuw element, passend bij deze Thorens?

Rest van de keten: Sphinx Project 12 MKII eindversterker, Avalon Arcus speakers en Harmonic Technolgy bekabeling.

Op mijn recensie van mijn Transrotor heb ik 4 pre pre's kort beschreven. Misschien dat je er wat aan hebt. http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=9&t=000003

Heeft het ook nog zin de cinch-kabels en de netsnoer van deze Thorens TD145 te vervangen?

Als de standaard interlinks van je Thorens er nog op zitten is het zeker nuttig om ze te vervangen. Je kunt je voor laten lichten of zelf op onderzoek uitgaan welke interlink het beste bij je smaak past. Over het netsnoer kan ik je geen uitkomst bieden.

Heeft iemand tenslotte nog suggesties voor gebruikte (of demo) phono-pre amps en/of een element?

Bij voorbaat dank voor al jullie suggesties!

Zie mijn commentaar boven. Een element is trouwens persoonlijk Theo. Sommigen passen echt bij je smaak en sommigen niet. Ik zou als ik jou was dan kontakt opnemen met AudioSelectief te Sneek, deze kunnen je zeker een eind op weg helpen.

Geplaatst door Theo:

Dank voor je reactie Ruud!

Wat kost zo'n Lehmann Black Cube overigens en waar is die te krijgen?

groet,

Theo

Hoi Theo,

De Lehmann kost F999,- en is te krijgen bij AudioSelectief in Sneek.

Je kan ze ook bellen om te vragen of er een winkel bij je in de buurt zit ;)

Ruud,

Ik had je review reeds met veel interesse gelezen en daardoor naar de prijs van de Lehmann geinformeerd. Inmiddels heb ik Audioselectief gemaild.

Nog suggesties voor een element, hoewel 'persoonlijk'?

nogmaals dank,

Theo

Theo,

kijk eens op http://www.high-endaudio.com

een site met onder andere een topic recommended components, staan ook een aantal elementen genoemd.

Zelf heb ik een duidelijke voorkeur voor de ook genoemde Benz Micro L0.4, waarmee ik zelf ook speel, deze is inmiddels opgevolgd door de L2 ook al een aantal keren verkocht en dus gehoord, zoals ook beschreven een absolute topper.

Benz Micro levert ook een veel goedkoper type dat niet te versmaden is de MC Gold.

Wil je meer informatie kun je me een berichtje sturen.........

Groet Jitze

eek.gifeek.gif