Odin Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Ik heb een versterker zonder phono versterker en aangezien ik mijn platenspeler toch zal moeten aarden vraag ik mij eigen af wat nu wijsheid is. Ik heb wel een ground op mijn versterker (marantz SR490) maar deze is eigenlijk van de antenne aansluiting. Mijn vraag is eigenlijk of je deze ook kan gebruiken aangezien ik ook geen geaarde stopkontakten heb. Mij lijkt dit de enige oplossing om dit signaal weg te laten vloeien van de speler. Ik zit er ook aan te denken om de X-LPS te kopen die voorzien is van een aardeaansluiting om deze dan weer door te zetten naar mijn versterker. tot een reactie, :Ddin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Hoi Odin, Simpele oplossing met redelijk resultaat: Hang de aarddraad aan de massa van je signaal-kabel, dus aan de massa van je cinch-bus. Het is niet de meest sierlijke oplossing hiervoor, maar het werkt wel. Ik heb deze oplossing voor de platenspeler aan m'n PC en de brom is er niet meer. Bij de meeste versterkers is de - van de cinch aan de behuizing gelegd, dus daar heb je je ground. Nou komen er zo meteen een paar die schieten dit verhaaltje helemaal af, omdat het eigenlijk niet de bedoeling is, maar ik zou zeggen probeer het maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Haha Sodejuu, En ik maar denken aar is die aardedraad nu gebleven bij m'n TL25 Mooi dus dat ie via dezelfde weg als jij beschreven hebt verloopt... Groetnis, Henk Ik geloof dat Audiopaul 'm ook al kwijt was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts